Pagina 17 van 26

Geplaatst: ma 25 jan, 2010 17:23
door Punky
En daar zijn we weer. We rijden alweer een tijdje rond met het reserveblokje van mijn eend. Nou rijden, reden zullen we bedoelen.
Net met de Ami op huisbezoek. 130 op de snelweg en op de afrit schakelt het zaakje niet meer. Koppelingsproblemen. Motor uit gezet en hem in zijn 2 op de startmotor weer aan de praat gekregen om hem ergens veilig een zijstraat in te kunnen rijden. Even gekeken wat we zelf konden doen. Niks dus. Koppeliing functioneert gewoon niet meer. Op het oog niks te zien, Dus drukgroep zal wel naar zijn grootje zijn of los zitten.
Maar na een snelle en vriendelijke service van 2 ANWB-mannen staat de Ami weer in de garage. Dus nu kan alles weer uit mekaar en als het blok er dan toch uit ligt, dan monteren we alles maar meteen met het nog te reviseren blok met een nieuwe koppeling.

Dus weer voldoende werk, wat ik eigenlijk nog even wilde uitstellen.

Dus komende tijd zal ik weer een stuk kunnen posten over de motorrevisie. Want het originele blok gaat geheel uit mekaar en koppen gaan in de revisie en nieuwe zuigerveren en pakkingen ed.

Hier nog enkele foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: ma 25 jan, 2010 17:26
door CitroenAZU
Das balen...gisteren deed ie het nog prima ;-)

Geplaatst: ma 25 jan, 2010 17:44
door Ramon
hart uit de plaat gebroken misschien? had ik laats

Geplaatst: ma 25 jan, 2010 18:31
door Punky
Gelukkig was ie er gisteren nog wel bij ja.

Ga van de week eens inventariseren wat we allemaal nog moeten bestellen en dan het originele blokje splisten en opnieuw opbouwen.

Maar mij kennende zal dit blok er ook deze of volgende week naast liggen, want wil wel eens weten wat er aan de hand is. Ik gebruik in iedergeval geen tweedehands koppelingen meer. ;-)

Ach we blijven bezig zo. :-) Straks de blauwe daily-driver ophalen en dan rijden we daar de komende weken maar weer mee.

Geplaatst: di 26 jan, 2010 13:47
door thomaaas
Had ik ook een keer!! Toen zat de koppelingshefboom vast! Koppelde totaal niet meer idd, toen wat olie erop toen deed de hefboom t weer maar koppeling zelf nie!

Maar dat zul je wel al gecontroleerd hebben neem ik aan ;) Anyhow, wel mooi klote! Succes, ben benieuwd naar je resto van je blokkie!!

Geplaatst: wo 27 jan, 2010 20:38
door Tom Duckpower
Heeft de drukgroep losgelaten? Die zat toch met een boutje minder vast of niet?

In elk geval balen, maar het houdt je bezig :lol:

Geplaatst: vr 29 jan, 2010 13:03
door Punky
En in een uur stond de Ami er zo bij:
Afbeelding

De bouten zaten nog vast Tom. Er was een "vinger" van de drukgroep losgebroken.
Afbeelding
Afbeelding

Er komt straks een nieuwe diafragma drukgroep in voor het oude type. Dan kan dit niet meer voorkomen.

Afbeelding
Versnellingsbak lijkt gelukkig niks te hebben geleden.

Geplaatst: vr 29 jan, 2010 20:16
door AZL57
Dan kunnen er alleen nog meer kleine vingertjes breken ;-)

Geplaatst: ma 1 feb, 2010 20:27
door Tom Duckpower
Das "goed" nieuws.. Gaat je reserve blokkie er weer in, of ga je het Ami blokkie er gereviseerd inzetten?

Geplaatst: ma 1 feb, 2010 22:38
door Punky
Ben druk bezig met het Ami blokje.

Geplaatst: za 20 mar, 2010 17:46
door Punky
http://link.marktplaats.nl/329635855

Leuke donor, alleen geen plek meer. :?

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 10:04
door thomaaas
vloek vloek s nog altijd beter dan die rode die ik heb gekocht! Zelfde geld!

Geplaatst: za 27 mar, 2010 11:38
door Punky
Vandaag was het feest weer bijna verstoord. Ik wilde mijn nieuwe Mabor zomerbanden op vers gelakte velgen monteren, maar bij het losdraaien van de eerste bout begon mijn hobby weer. Knak. draadeind uit de voorste ankerplaat. Die dingen komen altijd net als het je niet uitkomt. Dus gebeld met de eendengarage in de buurt. Er waren 2 opties, of een nieuw draadeind erin of de ankerplaat vernieuwen. Dit zou een werkje zijn van een half uur. Maar we hebben vorige week hetzelfde gedaan bij een losse draagarm en toen was het al een 15 minuten flink hameren om de ankerplaat los te krijgen. Maar gelukkig had hij wel even tijd om ernaar te kijken. Dus met 2 wielbouten met 50km/uur binnendoor naar de eendengarage. Maakt een zorgwekkend geluid onderweg, maar hij is aangekomen. De C5 reed er als bezemwagen achteraan.

Daar aangekomen de Ami op de brug en het wiel en de ankerplaat lagen er zo af.

Afbeelding

Nu bleek een andere ankerplaat niet te passen. Die van de eend zijn smaller, dus moest het draadeind worden vervangen. Lasje moest dus voorzichtig worden losgeslepen.

Afbeelding

En de nieuwe weer worden vastgelast.

Afbeelding

Kortom na een 30 minuten reed de Ami met 4 andere wielen. De rest daar ook maar meteen even gemonteerd. Deze keer met een likje kopervet. Schulden nop, een leuke rit toegewenst vanavond. :lol:

Thuis nog even de fussees en aandrijfassen doorgesmeerd. Met name die laatste staan zowat droog heb ik het idee. In het rubber tussen de 2 schuifstukken is geen vet te voelen en er zit toch stiekum al veel ingepompt inmiddels. :shock:

Geplaatst: za 27 mar, 2010 11:59
door Ramon
we zien je straks in volle glorie!!!
haha

Geplaatst: za 27 mar, 2010 11:59
door Tom Duckpower
Sja Dolf... Misschien je velgen niet meer verwisselen.. Of het altijd laten doen :lol: