Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ja, spatbord is erg mooi gelukt.
Net de grille uit de motorkap geschroefd; die moet nog kaal, gelast, geplamuurd, gegrond en dan gespoten.
Dan nog een nieuw nummerbord en een nieuwe grill er in en klaar.
Gr Rob
Net de grille uit de motorkap geschroefd; die moet nog kaal, gelast, geplamuurd, gegrond en dan gespoten.
Dan nog een nieuw nummerbord en een nieuwe grill er in en klaar.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
hmmmm, 23 maart is er een rit van 2cv club vanuit Zwolle. De einddatum is gezet: daar wil ik aan mee doen.
Motorkap lassen:
voor
en na
Voor:
Even een lastig plaatdeel. Lijkt wel verbogen in vijf dimensies:
Past nog niet. Maar komt wel goed.
Gr Rob
Motorkap lassen:
voor
en na
Voor:
Even een lastig plaatdeel. Lijkt wel verbogen in vijf dimensies:
Past nog niet. Maar komt wel goed.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
de boel moet nog gelast.
ik kreeg geen griptang zo ver op de motorkap. Dus: drie proplasgaatjes boren, één doorboren met M3, boutje er in voor de klem, 2 gaatjes dichtlassen, boutje weg, derde gaatje dichtlassen.
Gr Rob
ik kreeg geen griptang zo ver op de motorkap. Dus: drie proplasgaatjes boren, één doorboren met M3, boutje er in voor de klem, 2 gaatjes dichtlassen, boutje weg, derde gaatje dichtlassen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
klopt, maar zo'n grote tang heb ik niet.
Ik zit ook wel eens met het gewicht van die tangen. De motorkap is niet heel dik plaatwerk, en als je er zo'n tang aan hangt geeft dat wat vervorming. Eerder al eens gemerkt dat die vervorming er na het lassen keurig in blijft zitten.
Die truc met boutjes heb ik bij de hele achterkant van de eend ook gedaan; eerst alles met m4 in elkaar gezet, en toen alle deuren, het dak en de achterklep in in wilden pas de boel aan elkaar gelast.
Ik zit ook wel eens met het gewicht van die tangen. De motorkap is niet heel dik plaatwerk, en als je er zo'n tang aan hangt geeft dat wat vervorming. Eerder al eens gemerkt dat die vervorming er na het lassen keurig in blijft zitten.
Die truc met boutjes heb ik bij de hele achterkant van de eend ook gedaan; eerst alles met m4 in elkaar gezet, en toen alle deuren, het dak en de achterklep in in wilden pas de boel aan elkaar gelast.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
hij is echt helemaal af, alleen de motorkap nog spuiten.
vraagje:
dit is niet echt symmetrisch. Kromme bumpersteun?
nog een vraag:
de accuspanning is 14,9 volt bij draaiende motor. De spanningsregelaar is nieuw en komt uit zutphen. Ik kan echt niets anders bedenken dan een kapotte spanningsregelaar. Iemand nog een idee?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
startplek is Hattem:
https://www.2cvclub.nl/pages/7/evenemen ... eventid=61
doe ik niet mee aan het off-road gedeelte, ik blijf niet aan het spuiten.
dus een nieuwe spanningsregelaar scoren?
verdorie, heb er nog geen meter mee gereden.
Gr Rob
https://www.2cvclub.nl/pages/7/evenemen ... eventid=61
doe ik niet mee aan het off-road gedeelte, ik blijf niet aan het spuiten.
dus een nieuwe spanningsregelaar scoren?
verdorie, heb er nog geen meter mee gereden.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht