Pagina 18 van 23

Geplaatst: za 30 nov, 2013 20:19
door theoenmarion
Spatbord lijkt mij toch mooi gespoten Rob! Ben je er tevreden over?
Ik weet dat jij er nogal critisch over bent!
Dus nu alleen de motorkap nog?

Geplaatst: za 30 nov, 2013 20:22
door RobM
ja, spatbord is erg mooi gelukt.
Net de grille uit de motorkap geschroefd; die moet nog kaal, gelast, geplamuurd, gegrond en dan gespoten.
Dan nog een nieuw nummerbord en een nieuwe grill er in en klaar.

Gr Rob

Geplaatst: ma 16 dec, 2013 20:47
door RobM
hmmmm, 23 maart is er een rit van 2cv club vanuit Zwolle. De einddatum is gezet: daar wil ik aan mee doen.

Motorkap lassen:
voor
Afbeelding

en na
Afbeelding
Voor:
Afbeelding

Even een lastig plaatdeel. Lijkt wel verbogen in vijf dimensies:
Afbeelding

Past nog niet. Maar komt wel goed.

Gr Rob

Geplaatst: ma 16 dec, 2013 21:14
door theoenmarion
Zeker weten dat het goed komt!
Je kunt er altijd nog een paar grote verstralers voor zetten Rob. :-)

Geplaatst: za 21 dec, 2013 16:07
door RobM
nog een stukje...

Afbeelding

laswerk aan de motor kap is klaar. Nu nog strakmaken en dan spuiten.

Gr Rob

Geplaatst: za 21 dec, 2013 17:26
door theoenmarion
Wat is dat voor (M5?) boutje dat boven het plaatje zit?

Geplaatst: za 21 dec, 2013 21:15
door RobM
de boel moet nog gelast.
ik kreeg geen griptang zo ver op de motorkap. Dus: drie proplasgaatjes boren, één doorboren met M3, boutje er in voor de klem, 2 gaatjes dichtlassen, boutje weg, derde gaatje dichtlassen.

Gr Rob

Geplaatst: za 21 dec, 2013 21:26
door theoenmarion
Slim.
Had je ook geen lijmtang? Was bij mij soms een uitkomst.

Geplaatst: zo 22 dec, 2013 10:06
door André Post
Eigenlijk moet je zo'n griptang hebben.
Afbeelding

Geplaatst: zo 22 dec, 2013 10:21
door RobM
klopt, maar zo'n grote tang heb ik niet.
Ik zit ook wel eens met het gewicht van die tangen. De motorkap is niet heel dik plaatwerk, en als je er zo'n tang aan hangt geeft dat wat vervorming. Eerder al eens gemerkt dat die vervorming er na het lassen keurig in blijft zitten.
Die truc met boutjes heb ik bij de hele achterkant van de eend ook gedaan; eerst alles met m4 in elkaar gezet, en toen alle deuren, het dak en de achterklep in in wilden pas de boel aan elkaar gelast.

Geplaatst: zo 22 dec, 2013 10:50
door Ducksen
Lekker bezig!!!

Geplaatst: za 18 jan, 2014 18:56
door RobM
Afbeelding

hij is echt helemaal af, alleen de motorkap nog spuiten.

vraagje:
dit is niet echt symmetrisch. Kromme bumpersteun?
Afbeelding

nog een vraag:
de accuspanning is 14,9 volt bij draaiende motor. De spanningsregelaar is nieuw en komt uit zutphen. Ik kan echt niets anders bedenken dan een kapotte spanningsregelaar. Iemand nog een idee?

Gr Rob

Geplaatst: za 18 jan, 2014 19:18
door TB
Dat is inderdaad te hoog. Nieuw wil niet altijd goed zijn.

Geplaatst: za 18 jan, 2014 19:44
door Charlie
RobM schreef:hmmmm, 23 maart is er een rit van 2cv club vanuit Zwolle. De einddatum is gezet: daar wil ik aan mee doen.

Gr Rob
kan je meer vertellen over die rit ??

Geplaatst: za 18 jan, 2014 22:15
door RobM
startplek is Hattem:

https://www.2cvclub.nl/pages/7/evenemen ... eventid=61
doe ik niet mee aan het off-road gedeelte, ik blijf niet aan het spuiten.

dus een nieuwe spanningsregelaar scoren?
verdorie, heb er nog geen meter mee gereden.
Gr Rob