AZAM 1967
Re: AZAM 1967
Hallo Rob,
Is de warme start nu opgelost met je nieuwe EMGO bobine?
Guido
Is de warme start nu opgelost met je nieuwe EMGO bobine?
Guido
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZAM 1967
soms is de oplossing simpel

-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: AZAM 1967
Hoe kan dat een slechte warme start veroorzaken? Te zwakke vonk?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZAM 1967
Overgangsweerstand daardoor zakt de accuspanning tijdens starten te veel. Heb het met mn bestelbus ook gehad. Voor niets de gloeipluggen vervangen.
Waarschijnlijk ook wat vuil of oxidatie tussen gezeten.
Waarschijnlijk ook wat vuil of oxidatie tussen gezeten.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: AZAM 1967
Interessant. Mijn AZL3 heeft het tegenovergestelde symptoom: slaat moeilijk aan bij koude start. Startmotor draait rond maar de motor geeft geen teken van leven alsof er geen benzine of vonk is en dan na een tijdje plots wel aanslaan. Warm geen enkel probleem, tikje aan de starter en lopen. Ik heb al vanalles geprobeerd, misschien moet ik het ook eens in deze richting zoeken.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZAM 1967
Is dat vooral na een poos niet gebruikt? Soms is de brandstofpomp niet meer 100% dan loopt de benzine in de slang langzaam terug naar de tank en zuigt de pomp secht aan. Als de benzine in de carburateur dan is verdampt slaat hij niet of heel slecht aan.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: AZAM 1967
Nee, ik heb al een paar benzinepompen geprobeerd. De vlotterkamer blijft vol. Er loopt ook bijna meteen benzine uit het gaatje in het spruitstuk. Maar eens een keer aangeslagen, start hij meteen. Ik heb ook al alle mogelijke startmethodes geprobeerd. Met choke, zonder, ... Kan je makkelijk zien of een vonk te zwak is? Ik heb er geen ervaring mee, al kan ik wel eens vergelijken met mijn Dyane.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967
Precies. En een warm blok heeft meer compressie, meer vermogen nodig om te draaien, meer stroom door de startmotor en daardoor meer spanningsverlies over de slechte verbinding.
Als je bij koude start problemen hebt: beetje remmenreiniger in de inlaat spuiten. Als ie dan wél aanslaat is het de benzinetoevoer.
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967
er zou onderin het spruitstuk een klein gaatje moeten zitten.
Heeft iemand een foto of tekening waar dat zou moeten zitten? En een idee hoe groot dat meot zijn?
Groet, Rob
Heeft iemand een foto of tekening waar dat zou moeten zitten? En een idee hoe groot dat meot zijn?
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: AZAM 1967
Normaal midden onder de carburateur, doorsnede?? Hier zie je een 12pk versie de nippel midden onder heeft het gaatje.


diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967
helder. Gaatje zat dicht. Geboord met 0.8 mm.
Toch bleef stationair niet geweldig. Speling bij de stang van de gasklep: valse lucht?
Bij de EEEC een gereviseerde gekocht. Gemonteerd: prima stationair. Maar topsnelheid nét 80.
Bleek de gasklep maar 75% open te kunnen: gasstang te kort. Die iets verlengd en nu is de top 90 en hij trekt als een beest bij wegrijden.
Bij de EEEC wist men mij te vertellen dat de oude carb een 15 pk type was: te klein voor het 18 pk blok.
ik heb hem nu al twee keer niet niet verkocht omdat men vond dat ie onvoldoende met het verkeer mee kon komen.
Zag dat ze in zuthpen een groteren maat cylinders en zuigers verkopen: 530cc. Als je alles van tevoren weet.....
Gr Rob
Toch bleef stationair niet geweldig. Speling bij de stang van de gasklep: valse lucht?
Bij de EEEC een gereviseerde gekocht. Gemonteerd: prima stationair. Maar topsnelheid nét 80.
Bleek de gasklep maar 75% open te kunnen: gasstang te kort. Die iets verlengd en nu is de top 90 en hij trekt als een beest bij wegrijden.
Bij de EEEC wist men mij te vertellen dat de oude carb een 15 pk type was: te klein voor het 18 pk blok.
ik heb hem nu al twee keer niet niet verkocht omdat men vond dat ie onvoldoende met het verkeer mee kon komen.
Zag dat ze in zuthpen een groteren maat cylinders en zuigers verkopen: 530cc. Als je alles van tevoren weet.....
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: AZAM 1967
Die verkopen ze ook nog niet heel lang dacht ik.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967
kan dat blokje daar wel tegen dan? de big-ends en zo? Is een forse toename: 25%
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: AZAM 1967
Ik ben bang van niet.
Die 425 krukasjes gaan veel eerder stuk dan de robuuste 605 variatie.
Ik heb de mijne al moeten vervangen door een revisie krukas.
Een ander 18pk blok wat ik had was maar marginaal beter dan de ratelende oude.
Misschien als je meteen de krukas vernieuwd samen met de cilinders.
Die 425 krukasjes gaan veel eerder stuk dan de robuuste 605 variatie.
Ik heb de mijne al moeten vervangen door een revisie krukas.
Een ander 18pk blok wat ik had was maar marginaal beter dan de ratelende oude.
Misschien als je meteen de krukas vernieuwd samen met de cilinders.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.