Via marktplaats een ZX 1.6 i uit 1997 gevonden, nota bene bij mij om de hoek, ook bij een occasion dealer.
Klik op de plaatjes voor de grote foto's.
• 1997
• Hatchback
• 5 deuren
• Benzine
• 5 Versnellingen
• 160.275 km.
• Donker groen metallic
• 5 zitpl.
• 1580 cc. 4 cil.
• 65 kW
• 1024 kg.
• €2.450
• 7,2 l/100km
• Mot. belasting: €69 - €81
Accessoires
•Achterbank omklapbaar (ongelijke delen)
• Achterbank zit klapbaar (ongelijke delen)
• Airbag bestuurder
• Airconditioning
• Bumpers in carrosseriekleur
• Centrale deurvergrendeling afstandbediend
• Elektrisch bedienbare ramen voor
• Elektrisch verstelbare buitenspiegel rechts
• Getint glas
• Hoofdsteunen achter
• In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
• Koplampverstelling
• Metallic lak
• Mistlampen voor
• Radio/CD speler
• Ruitenwisser achter
• Spiegels in carrosseriekleur
• Sportstoelen voor
• Stootstrips zijkant
• Stuur in hoogte verstelbaar
• Stuurbekrachtiging
Na enig overleg en meenemen zonder te poetsen, mag ik m kopen voor 1900 euro.
Ik heb er 25 km mee gereden, en ik kon eigenlijk niets ontdekken wat me tot nadenken stemde, hooguit een wat hoge koppeling en versleten remblokken voor.
Auto staat op nieuwe (goedkope) banden, nieuwe uitlaat incl. kat, Airco gevuld (errug koud)(rekeningen zitten erbij). Ingevuld onderhouds boekje (tot 2005).
Al met al, hopen we nu es wat geluk te hebben met deze wagen, dat hebben we zo ondertussen wel es nodig vind ik, en we hopen er een tijdje mee vooruit te kunnen.
Interieur is gewoon als nieuw, zelfs de achterbank lijkt nooit gebruikt te zijn. De houders (van die plastic dingen) om loshangende gordels mee vast te zetten op de achterbank zijn nog heel. Onder de matten lijkt het helemaal nieuw. Auto is van iemand geweest die erg zuinig op de binnenkant is geweest. De buiten kant heeft op elke hoek wel een plekje, deukje of schrapje. In een deur zit een nijdige pit, motorkap ook een paar (denk een kastanje boom ofzo?) maar niets wat ik al niet wist iig. En ook niet echt iets waar ik me heel druk om maak.
Audio, tja, er zit een JVC S891R in, en 13 cm speakers in de deuren, de orginele speakers nog uit 1997.
Ik ben nog even aan het zoeken naar een goedkope 4 kanaler. Heb nog een 13 cm compo liggen, en nog een subje, dus, komt er zeker weer in.
Greatnix Spookeend