Pagina 18 van 35
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 17:00
door Eendeke
Niemand een idee hierover? En over de elektra?
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 17:34
door Gerard2cv
Een ruitenwisserschakelaar heeft maar 2 draadjes 1 de plus achter het
contact en de 2de gaat naar de motor om hem opgang te brengen.op de
motor zit nog een plus achter contact om hem terug in de ruststand te
zetten
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 19:08
door Eendeke
Ik heb er toch 4 hahaha, waarvan dus twee witte. Ik heb nu een schakelaar die je een halve slag moet draaien. als ik 1 witte weglaat (de 4e) maakt ie zijn slag niet af en stopt waar je de schakelaar hebt terug gedraaid. Kan dus wel zonder, maar handig is anders.
Ik heb ook twee soorten druk knoppen. Met plek voor 2 of drie draadjes. Met die drie zit nog in een kabelboom. RARARARA???
Geplaatst: di 28 apr, 2009 07:55
door Gerard2cv
Waar komen die schakelaars dan vandaan?
Geplaatst: di 28 apr, 2009 10:07
door Eendeke
Die schakelaars zijn de gewone zwarte knoppen uit een club. Ik heb nu een knopje dat je een halve draai geeft voor aan/uit. Deze heeft echter 4 draden......
Geplaatst: di 28 apr, 2009 10:47
door Gerard2cv
Er bestaan natuurlijk ook 2 soorten motoren,de oude met een plus achter
contact en een draad van de schakelaar.de massa maakt hij via een strip
onderaan de motor en
het 2de type heeft 4 draden,1constante + en 2 + achter contact 3 massa
en 4.voor een evt interval schakelaar
Maar ik ken in een eend geen draaiknoppen als ruitenwisserschakelaar
Geplaatst: di 28 apr, 2009 13:32
door Eendeke
Hallo,
Ik heb iig een nieuwe motor. Als ik de 4e weglaat stopt ie waar je de schakelaar stop zet, en niet naar rustpunt.
Het is eigenlijk precies een knopje van de ruitensproeiervloeistof, alleen druk je hem niet in, maar draai je hem een halve slag. Niet bekend
Ik kan wel zonder de 4e, maar moet je hem dan steeds uitzetten op het goede punt.....
Geplaatst: di 28 apr, 2009 15:07
door Gerard2cv
Nee,dit type dashboard is mij bij eenden of dyanes helemaal onbekend.
Ik vraag me ook af,welk boujaar en waar hij geproduceerd is en voor welk
land hij bedoeld was?
Geplaatst: di 28 apr, 2009 15:23
door Eendeke
??? Ik weet het ook niet. Ben er trouwens zaterdag ook achter gekomen dat ik een duitse motor heb
Iets met de bougies en daar een halve ring voor. (daar steek je de bougie in, en kunt er dus slechter bij met je sleutel)
Geplaatst: di 28 apr, 2009 15:31
door Gerard2cv
Er staat op de stuurkant bij het vliegwiel toch een typeplaatje op het blok
en een chassisnummer op het kentekenbewijs en staat daar nog iets bij
code helemaal onderaan het kenteken deel 1
Geplaatst: di 28 apr, 2009 19:57
door AZL57
Die schakelaars zaten in de Special types van begin jaren '80 heb ik er ook in zitten. Is dezelfde schakelaar als ze vroeger voor de parkeerlichtjes hadden.
Geplaatst: di 28 apr, 2009 21:45
door Eendeke
Klopt! weet ik nu ook.
Ga het maar proberen met 3. Volgens mij zit er in zo'n schakelaar als een "terugkeerstand"
Dat hele dash komt trouwens uit Belgie.
Heb alles al losliggen
Dus moet morgen wel verder... Zal om 7 uur opstaan haha Moet alleen nog even stekkertjes kopen en een draad zoeken voor die laadstroommeter. Ik dacht eentje te nemen van het mistachterlicht. Heb ik toch niet!
Geplaatst: wo 29 apr, 2009 18:45
door Eendeke
Het is niet te geloven, maar het is mij gelukt
Er is zelfs geen 1 zekering uitgeknald. Alles zit naar wens en werkt, ook de ruitenwisser zoals ie moet. Gewoon even proberen..... Alleen geen laadstroommeter, want dat kabeltje had ik niet. Weet ook nog steeds niet waar ik zo'n kabel vandaan kan toveren....
Het stuur is een beetje onhandig. Loopt nét niet tegen de afdekkap van het dash aan. Maarja...
Morgen zal ik alles even fotograferen.
Wat een grappige knipperschakelaar heb ik trouwens! Die tikt van binnen ook
Ondanks het succes is mijn contactslot wel kaduuk (zat er aan te komen)
Gelukkig geen stuurslot, en kan wel starten met een platte schroevendraaier
ALS ER IEMAND nog een heeft liggen??? Hoor ik het graag!
Geplaatst: za 2 mei, 2009 20:39
door Eendeke
Alles werkt nog steeds
Gelukkig 1 contactslot kunnen vinden, was dan geloof ik ook de enige, oud of nieuw
Nu een oudje. En een mooi nieuw/oud bruin knipperlichtschakelaar
Groetjes!
Geplaatst: di 5 mei, 2009 19:37
door Eendeke
Hallo,
Ik moet denk ik maar een vetpomp ofzo zoeken. Alle kantelmessen? etc staan droog. Moet dus nodig gesmeerd worden (hoeveel jaar geleden zal het voor het laatste zijn gebeurt???)
Wat voor een pomp moet ik dan hebben en vooral welk vet?? Kan die pomp en vet ook voor de fussees?
Groetjes Bob