Pagina 18 van 22
Geplaatst: di 7 apr, 2015 09:44
door deusjevo
CitroenAZU schreef:Vanmiddag de versnellingsbak teruggeplaatst, de ruitenwissermotor met het mechaniek weer verenigd en verder de tankklep, ventilatieklep en 2 NOS driehoekjes groen geverfd. Verder begonnen met demonteren achterdeuren en de donor voordeuren.
Uhh, groen?
Vertel!
Gave foto's uit Parijs trouwens!
Geplaatst: di 7 apr, 2015 12:34
door Oiseau blanc
Martijn, hoeveel lak gebruik jij voor het lakken van de bestel?
Is dat een literblik op de foto?
Mooi werk zeg!
Geplaatst: di 7 apr, 2015 14:44
door CitroenAZU
Ik ben nog aan mijn eerste literblik bezig. Ik heb er twee.
En ja het is echt groen! (al lijkt het meer grijs)
Wederom plamuren, schuren, verven...
DSCN2736 by
azu250, on Flickr
DSCN2740 by
azu250, on Flickr
DSCN2739 by
azu250, on Flickr
DSCN2741 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: di 7 apr, 2015 16:32
door AZL57
wat voor groen (embrun of cactee?)
Geplaatst: di 7 apr, 2015 17:37
door CitroenAZU
Cactus groen!
Geplaatst: di 7 apr, 2015 21:15
door Spookeend
dan mag je m wel es water geven....
Geplaatst: di 7 apr, 2015 21:50
door AZL57
die kleur heeft mijn 57er ook, soms lijkt ie erg groen en soms grijs...heel vreemd
Geplaatst: wo 8 apr, 2015 09:10
door toon beekers
Heren AK kenners,
Even een vraagje wat is het cruciale verschil tussen een AK 400 chassis en een standaard 2cv?
Krijg namelijk erg veel zin om ook een AK te kopen.
MVG Toon
Geplaatst: wo 8 apr, 2015 10:51
door David
toon beekers schreef:Heren AK kenners,
Even een vraagje wat is het cruciale verschil tussen een AK 400 chassis en een standaard 2cv?
Krijg namelijk erg veel zin om ook een AK te kopen.
MVG Toon
Toon,
Weet wat je doet!
Er is maar weinig uitwisselbaar!
AK onderdelen zijn vaak net iets anders als "gewone" 2cv onderdelen.
Soms om compleet gek van te worden.
Overigens is een AK wel fantastisch, dus ik wil je zeker niet ontmoedigen!!
Maar wees je er wel bewust van
Greetz David
Geplaatst: wo 8 apr, 2015 12:57
door CitroenAZU
Vandaag de voordeuren en de bandenklep nogmaals geverfd en het brievenbusje in elkaar gezet en gemonteerd. (wat een K.T werk is dat altijd dat rubber terugplaatsen)
DSCN2742 by
azu250, on Flickr
DSCN2744 by
azu250, on Flickr
DSCN2745 by
azu250, on Flickr
Je wil echt geen 2cv chassis onder je AK. Alles is zwaarder uitgevoerd bij een AK.
Geplaatst: wo 8 apr, 2015 13:39
door Oiseau blanc
Vakwerk!
Schilderen doe je met een schuimroller? vloeit de lak dan nog mooi uit of blijf je een beetje een sinaasappelhuid zien?
Geplaatst: do 9 apr, 2015 08:52
door CitroenAZU
Schuimrollertje inderdaad. Maar ook met de kwast en daarna met het rollertje eroverheen dat geeft dikwijls nog een gladder effect. Ik heb een beetje geprobeerd hier en daar en de achterkant is het best gelukt, zonder sinaasappeleffect. Dit was eerst kwasten en daarna met de schuimroller.
Geplaatst: do 9 apr, 2015 10:18
door AK freak
Voor mooi uitvloeien let dan ook op de temperatuur van de auto en die van de verf.
Ik stook mijn garage lekker op en zorg ook dat de verf lekker op temperatuur is.
Geplaatst: do 9 apr, 2015 12:31
door Michiel van G.
ik gooi er altijd nog wat owatrol doorheen. vloeit het nog beter.
Geplaatst: do 9 apr, 2015 12:41
door bebe
Ik verdeel de verf eerst met de kwast, en ga er daarna met een viltrollertje overheen.
Ik verdun de verf ook altijd met een beetje Owatrol, zodat de verf mooi vloeit.