Pagina 19 van 23
Geplaatst: zo 19 jan, 2014 10:36
door LPGo
Wat vinden jullie dan acceptabel, als 14,9 volt te hoog is??? Ik vind het nog kunnen, normaal is 14,6Volt naar mijn weten........
Geplaatst: zo 19 jan, 2014 11:22
door theoenmarion
Wat betreft de bumper: De koplampbeugel staat er wel recht / symetrisch op?
Deze zit gelijk aan de bumpersteun toch.
Of de steun niet strak genoeg in de bumper!
Geplaatst: zo 19 jan, 2014 11:37
door RobM
ik dacht dat 14.2 tot 14.4V echt het maximum is. Anders krijg je knalgas en bubbelt je accu langzaam leeg.
koplampsteun is een goeie. Ik krijg het rechter voorspatbord er ook al bijna niet op.
maar de koplampsteun kan je toch niet bv 2 cm verzetten>
Gr Rob
Gr Rob
Geplaatst: zo 19 jan, 2014 13:58
door theoenmarion
Bij mij zitten de bumpersteunen 13 van de chassisbalk af. Dus voor kant steun tot de balk. Waar de motorkaphaak gemonteerd zit.
Misschien kun je er iets mee!
Succes
Foto
Geplaatst: zo 19 jan, 2014 14:02
door theoenmarion
Hier alsnog de foto.

Geplaatst: zo 19 jan, 2014 14:27
door TB
RobM schreef:ik dacht dat 14.2 tot 14.4V echt het maximum is. Anders krijg je knalgas en bubbelt je accu langzaam leeg.
Gr Rob
Kijk ook hier even.
http://www.2cv.nl/alledag/laadstroomcircuit_abc.pdf
Geplaatst: zo 19 jan, 2014 14:43
door Erikjan
Mooi werk !
Heb je ook een andere meter geprobeerd ? Die van mij gaat afwijken als de batterij leeg raakt.
Ik meet 14,4V bij mijn eend, ook een regelaar met het logo van een plastic leverancier.
Geplaatst: zo 19 jan, 2014 15:47
door RobM
ik meet 14.4 op de spanningsregelaar, en 14,9 op de accu.
Ergens in de plus draad valt dus wat spanning, en zo regelt de spanningsregelaar precies goed, en kom ik te hoog uit. Van de week komt een kennis met een andere regelaar, als die iets lager regelt dan zit het toch in die hoek.
Handig document, over dat laadcirquit. Daar hebben ze het over een bovengrens van 15.5V. Lijkt mij hoog, en het gevolg kan een overkokende accu in een net gespoten eend zijn. Dat lijkt me een storing die erg slecht is voor mijn humeur.
de koplampsteun zit net als bij theo, en ook aan beide kanten gelijk, Ik denk dat de eend in een vorig leven een tik op zijn bumper heeft gehad, en nu alles glimt valt dat wat meer op. Ik ga nog wel eens achter een rechter bumpersteun aan.
dank zo ver!
nog een vraag:
tussen de remklauwen vóór en de versnellingsbak zit normaal een dunne afstandsplaat. Bij het stellen van de remblokken viel me op dat de schijf niet precies midden in de remklauw zit, en inderdaad: aan beide kanten geen plaatje. Om deze er tussen te zetten moet de olie uit het remsysteem.
Kan het kwaad als deze afstandsplaatjes er niet in zitten?
Gr Rob
Geplaatst: zo 19 jan, 2014 16:07
door DucKKnutsel
Hey Rob
Als je een kleine lijmtang op de remklauw zet hoeft de olie er niet af.
Of het erg is? Soms gaat het blokje slepen over de remschijf als de zuiger en blokje bij vervuiling niet meer helemaal terug komt. Maar als dat nu niet het geval is lijkt me dat geen probleem
Geplaatst: zo 19 jan, 2014 16:23
door LPGo
DucKKnutsel schreef:Hey Rob
Als je een kleine lijmtang op de remklauw zet hoeft de olie er niet af.
Of het erg is? Soms gaat het blokje slepen over de remschijf als de zuiger en blokje bij vervuiling niet meer helemaal terug komt. Maar als dat nu niet het geval is lijkt me dat geen probleem
Ik draai altijd 1 bout helemaal los en de andere een kwart slag los, nu kun je de remklauw kantelen en op de bout die je losgedraait hebt een moer draaien (een moer waar de motor mee vastzit aan de versnellingsbak past ook'). als de moer aangedraaid hebt kun je de andere bout losmaken en de remklauw wegnemen zonder dat er olie uitkomt..
Uiteraard een beetje met beleid i.v.m. je remleiding.... of alletwee de remklauwen op deze manier verwijderen dan heb je echt ruimte te over,, nu kun je overal plaatjes onderleggen waar je wilt.... Even uitkijken welke kant je uit moet kantelen dit is verschillend...
Monteren gaat in omgekeerde volgorde...
Geplaatst: di 28 jan, 2014 15:22
door RobM
20 februari afspraak bij de RDW: schouwen en keuren.
Gr Rob
Geplaatst: di 28 jan, 2014 15:39
door Ducksen
Whow de 20e al dan schiet het dus echt al op!!!!
Geplaatst: za 8 feb, 2014 18:33
door RobM
KLAAR!!!!
nog 12 dagen, dan schouwen en keuren.
Gr Rob
Geplaatst: za 8 feb, 2014 18:38
door Jeroen-citroen

Die ziet er prachtig uit
Klein puntje........ik moet toch wat te zeiken hebben

Ik zou de ruitenwisser aan de passagierskant iets hoger zetten. Nu hou je een grotere hoek over die niet gewist is en lijkt het erop dat ie steeds op je raamrubber terecht komt.
Geplaatst: za 8 feb, 2014 20:17
door Boudewijn
Hij is mooi geworden
