Vrijstelling belasting verdwijnt!!

Alles over het heerlijke eendrijden.
Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » wo 18 dec, 2013 12:45

WillemT schreef:Zojuist verschenen op nos.nl: het nieuwe regeerakkoord.

Geen leuk bericht voor ons eendrijders:

De vrijstelling voor oldtimers in de motorrijtuigenbelasting vervalt !!

Met dank aan de invoer van oude stinkende diesels!

Met alle eenden naar Den Haag en het Binnenhof bezetten, zeg ik.
Was je erbij maandag 16e?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Ik wel! vooraan!
Afbeelding

Laatste paar seconden ben ik.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/oldti ... ng___.html

Helaas het plan is doorgevoerd.

maar, we geven nog steeds niet op.
Autobelangen daagt Staat

Op 18 december 2013 ging ook de Eerste kamer akkoord met Belastingplan 2014, waardoor de vrijstellingsleeftijd definitief naar 40 jaar gaat. Politiek mag onze rol dan uitgespeeld zijn, juridisch niet! Stichting Autobelangen is voornemens de Staat voor de rechter te dagen en heeft daarvoor uw steun nodig.

De gehele maatregel berust op foutieve informatie. Grote groepen mensen zijn hierdoor zwaar gedupeerd. U kreeg toch een brief dat u voortaan geen wegenbelasting meer zou betalen? Laten we dit nou eens aan de rechter voorleggen!
Dus, blijf steunen.
We gaan belasting betalen, maar het wil niet zeggen dat het niet terug gedraaid kan worden of dat de regeling aangepast kan worden voor hobbyisten.
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/

was trouwens ook gewoon een hele vette algemene "oldtimermeeting" met geweldige wagens!

AfbeeldingAfbeelding
Magirus! <3 als ik toch eens de plek had...
AfbeeldingAfbeelding

hieronder de oorzaak van alle ophef:

https://www.eerstekamer.nl/9370000/1/j9 ... za/f=y.pdf

pagina 17:

Artikel 72 wordt als volgt gewijzigd:
1. In het eerste lid, onderdeel b, wordt «ten minste 30 jaar geleden»
vervangen door: ten minste 40 jaar geleden.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » wo 18 dec, 2013 15:23

Ik geloof niet in een gang naar de rechter.
Ik voel me steeds meer de flappentap van de overheid en het stemvee van de politiek .
Mijn 1 1/2 eenden zijn oud genoeg, daarover hoef ik ( voorlopig) nog geen belasting over te betalen, maar hoe lang zal het duren voordat er besloten wordt om alle oldtimers belasting te laten betalen?
En dan heb ik het nog niet over alle andere maatregelen die over ons uitgestort worden en waardoor mensen nog duurder uit zijn, nog meer de hand op de knip houden en de economie nog langer in het slop blijft .
Dus gaan er nog meer bedrijven failliet en worden nog meer mensen werkeloos en komen nog meer mensen in de problemen etc.etc. etc. .
Ik zou ook niet meer weten op welke partij ik nog moet stemmen, via allerhande achterkamertjes worden er weer akkoorden gesloten en hebben ze weer een deal met de oppositie .
Ik hou erover op, zo dadelijk moet ik nog kotsen .

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » wo 18 dec, 2013 17:01

Mooi gesproken Geert, ik stem op jouw :lol:
Schultenbräu das ist mein Bier !

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » wo 18 dec, 2013 19:27

Interessant linkje Hilke!

Als je dus je Eend bedrijfsmatig gebruikt kom je niet in aanmerking voor dat kwarttarief.
Als je halverwege het jaar je gastank uitbouwt kom je pas na 1 januari volgend jaar in aanmerking voor het kwarttarief.
Tenzij je je auto even overschrijft op een andere naam.

Er lijkt ook te staan dat vóór 1 maart 2014 betaald moet zijn voor het hele jaar en daarna steeds vóór 1 januari.

Eenden van 1988, 1989 en 1990 komen helemaal niet in aanmerking voor het kwarttarief.

Dat is wat ik er uit kan op maken.

Ik heb er nog eens over nagedacht en heb besloten mijn Dyane te schorsen per 31-12-13.
45 euro per maand betalen voor LPG is echt te veel van het goede. Zeker niet in de maanden dat er pekel op de weg ligt. Dan rijd ik er toch niet mee. En daar bij komt dat ik dat ook al voor mijn dagelijkse auto betaal.
Ik ga de auto op naam van mijn broer zetten, die heeft al meer dan 5 geschorste auto's op naam en dan kost het alleen een tientje aan overschrijvingskosten.
Het is dus een mooie plantenbak geworden.... :?

De Wintermeeting ga ik dus niet meemaken.

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door martijntje » wo 18 dec, 2013 20:44

ik ga ook komende weken 3 auto's schorsen! Het is jammer maar niet anders helaas.
dyane 4 68 en dyane 6 69

renate
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door renate » wo 18 dec, 2013 22:07

Ik stem al een tijdje niet meer. Er is mij altijd gezegd: "als je niet stemt, gaat je stem naar de tegenpartij".

Welke tegenpartij? Die is er toch niet als er geen "voor"partij is?

Ik heb geen probleem met een belasting of een voor mij kostenverhogende maatregel.

Waar ik wel een probleem mee heb is het feit dat ik niets kan plannen, geen "forecast"kan maken, omdat het morgen weleens weer helemaal anders kan zijn.

Ik vraag mij af hoe hypthekenverstrekkers, levensverzekeraars en banken zaken kunnen berekenen die voor vele jaren moeten worden uitgerekend?

De manier waarop deze Haagse charlatans met de wetten en beleid omspringen, kan het toch niet anders dat wij binnenkort niet het derdewereldland maar zelfs het vierdewereldland worden.

Er is geen enkel weldenkend bedrijf of overheid die nog geld en energie in dit land zal steken.

In de jaren 80 had je een splinterpartij die zichzelf de PLN noemde. ( Partij tot liquidatie Nederland) Zij hadden als verkiezings thema: heel nederland verkopen en iedereen was miljonair. Achteraf zo'n gek idee nog niet.

I rest my case.

Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » wo 18 dec, 2013 22:28

Dat is inderdaad het grootste probleem hier:

Je investeert ergens in maar het kan een jaar later zomaar een slechte investering geweest zijn.

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 19 dec, 2013 11:30

Hm, misschien moet ik toch maar eens gaan doorzetten en m'n 71-er Dyane 4 tot leven gaan wekken...
Eerst maar 'ns zien wat de financien gaan doen; gelukkig heb ik nu nog 'maar' twee belastingplichtige wagens staan.
In ieder geval eenmaal Dyane a 2,83 in de maand (staat gelukkig 's winters binnen, dus kwarttarief) en eenmaal Seat Marbella uit 1987 a 14,33 in de maand.

Dat is wel te overzien.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 19 dec, 2013 12:16

renate schreef:Ik stem al een tijdje niet meer. Er is mij altijd gezegd: "als je niet stemt, gaat je stem naar de tegenpartij".
stem dan blanco! dan maak je tenminste je punt. anders absoluut niet. ik ben met je eens hoor dat er (naar mijn smaak) eigenlijk geen partij is waar ik het helemaal mee eens ben. maar als je dat duidelijk wilt maken is blanco stemmen de enige optie. anders zeg je eigenlijk ach ik ben het eens met de partij waar de anderen op stemmen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 19 dec, 2013 12:31

Kreeg vandaag de blauwe brief.
Moet een kwart van de verschuldigde belasting betalen met een max van 120 euro per jaar.
Voor mij betekent dat bij het laten staan in dec/jan/febr 25% van 152 euro (jaartarief Zuid Holland) is 38 euro per jaar en dat valt toch alleszins mee?
Kan ook in dec/jan/febr gaan rijden maar betaal dan 152 euro per jaar begrijp ik.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 19 dec, 2013 12:55

ja voor eendrijders die 1 eendje hebben valt het allemaal wel mee.

vooral in mijn geval zeur ik niet want het is ook mijn dagelijkse auto waar ik 10dkm mee rij dus vind ik het ook niet onredelijk dat ik die 140-150/jaar betaal. maar het is zeker zuur voor de mensen met een collectie (zware) oldtimers... helemaal als ze op diesel of lpg rijden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » do 19 dec, 2013 17:20

De.onze is op dit moment nog geschorst. Maar ik ben eeg blij dat we een eend hebben en geen cx diesel. Die is dus echt niets meer waard. Dus wat doe je dan? Verkopen en je verlies nemen? Of je scheel betalen aan wegenbelasting.

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » do 19 dec, 2013 19:49

Vroeger konden alleen de rijken een oldtimer rijden, en nu gaan we weer terug naar af.
Erg zuur voor die mensen die jaren lang hun geld hebben geïnvesteerd in een auto. Alles met eigen handen opgeknapt, en die auto is nu onbetaalbaar en onverkoopbaar geworden. Misschien zien onze politici nu een kans om goedkoop zelf een oldtimer te gaan rijden, zij verdienen genoeg om hem te kunnen betalen en ze kunnen die nu voor een appel en een ei van Jan met de Pet kopen.
Schultenbräu das ist mein Bier !

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » do 19 dec, 2013 21:12

ik ben bezig de azu te ruilen tegen zonnepanelen, dat brengt in ieder geval geld op. blijven er twee eenden over. met deze twee rij ik in totaal 10 tot 12 duizend kilometer per jaar, dus wegenbelasting betalen vind ik niet erg, het zijn mijn dagelijkse auto's. en zoveel wegenbelasting is het niet, per maand twee pakjes sigaretten of 1 fles beerenburg. per auto.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » do 19 dec, 2013 22:59

Ik dacht eerst ik reageer niet ,maar wil toch wat kwijt.
Fijn voor degene die kunnen schorsen en eventueel voor kwarttarief kunnen kiezen , ik gun het oprecht gemeend.

Voor mij gaat dat helaas niet op , stalling in amsterdam kost een vermogen, oplopend van 150€ tot 400€ per mnd voor een box.
Persoonlijk ga ik in noord-holland, voor zover ik dat berekend heb ik de site van de belastingdienst 34 euro per kwartaal=136€ x 2 eenden= 272€ betalen ,tenminste daar ga ik op dit moment van uit.
Dan nog 6 maanden en 12 dagen voor mijn Mehari( uit juni 1974) (Gelukkig wordt hij 40 in 2014)(en ben ik opgelucht dat ik geen jongere mehari heb gekocht destijds, juni 2009)
Mijn ene eend is een erfenis van mijn overleden biologische ouders die ik nauwelijks heb gekend, ze stierven toen ik 4&5jr oud was), die eend bezit ik al 23 jaar mijn andere sinds '07 en de mehari sinds juni 2009.
Wat ik HEEL JAMMER vindt is dat sommige roepen ach het is wel te overzien!
(persoonlijk moet ik mij voor 2014 in de schuld steken om die belastingdienst te betalen), want door mooie waardeverminindering van ons erfgoed heeft verkopen geen enkele zin, als er ook maar een haar op mijn hoofd aan denkt!!!!
Wacht maar diegene die denken het gaat mijn deur wel voorbij, of ach het valt wel mee,
De regering gaat nog wel verder met roven.
Hulde voor diegene die er bij waren afgelopen maandag
Ik mag hopen dat Wouter van Embden naar de rechter stapt en de staat aanspreekt wegens onjuist handelen.
Ik wilde dit toch even delen
Nederlanders zijn te makke schaapjes die alles maar pikken.
Jammer!!!!

Plaats reactie