Pagina 19 van 29

Geplaatst: za 5 apr, 2008 15:35
door Yannick
thomaaas schreef: alleeeeeen, als je vind dat dit 'n beetje topic-vervuiling is, gewoon zegge hoor ;)
Zolang er nuttige restauratietips voorbij komen mag je lullen zoveel je wilt! :wink:

Geplaatst: zo 6 apr, 2008 22:22
door thomaaas
backfire schreef:tectyl gewoon met oude houtbeitel en fohn of brander, daarmee haal je het er zo mee af.
Done, maar daarna nog wel stralen of niet? In de schokdemperbevestiging krijg ik lang niet alles eruit namelijk. W8, k ga wel ff mn eige topic busten ;)

Geplaatst: zo 6 apr, 2008 22:47
door siemen
als je je oude tektiel eraf hebt gebeitelt zie je meestal ook al kaal metaal.
natuurlijk blijft er altijd wat oude tektiel zitten(dat komt vaak ook door te veel hitte dan word het te taai) dit moet je met thinner er af halen.
vaak zie je tektyl wat ar 150jaar op zit en wat hard is, dit kun je vaak heel mooi er afschrapen( doe wel een veiligheidsbril op want het vliegt overal heen maar meestal in je ogen).
dan kun je alles stralen!

Geplaatst: zo 6 apr, 2008 23:01
door thomaaas
Ok chill dan ga k dat proberen... Maar k had nog n paar vraagjes, zie t topic over de desbetrefende eend ;) BMW eend

Geplaatst: zo 29 jun, 2008 20:30
door Yannick
Een mens zou nog gaan denken dat mijn project stil valt, maar niets is minder waar. Het gaat tegen een verschrikkelijk traag tempo, maar daar heeft niemand last van!

Vandaag eindelijk maar eens de carrosserie eraf gehaald :wink:

Vader met chassis:

Afbeelding

Het enige minieme gaatje, linksvoor. De rest van het chassis is keihard!

Afbeelding

Vader en ik met chassis:

Afbeelding

Originele schokbreker (ding veert voor geen meter meer):

Afbeelding

En de finale pose:

Afbeelding

Waarom werk ik zo traag? Ik hou me momenteel ook bezig met het restaureren van dit vehikel uit '47 :D :

Afbeelding

Afbeelding

De komende week gooi ik enkele onderdelen binnen bij de verchromer en dan hoop ik deze tweewieler tegen het einde van de zomer klaar te hebben.

Geplaatst: zo 29 jun, 2008 20:43
door the Nosepicker
Tempo doet er niet toe, of je nu snel of langzaam loopt, je komt toch waar je zijn moet. En onderweg kom je nogal eens leuke dingen tegen! ;)
Mooie fiets!

Geplaatst: zo 29 jun, 2008 21:31
door Michiel van G.
het chassis ziet er goed uit, Yannick!
degelijk belgisch staal (dat overigens uit de nederlandse hoogovens afkomstig was)

Geplaatst: zo 29 jun, 2008 22:09
door SamClukkers
Michiel van G. schreef:(dat overigens uit de nederlandse hoogovens afkomstig was)
Ow, vandaar dat gat! :wink:

Geplaatst: zo 29 jun, 2008 22:51
door AZL57
Leuke wagen,
die fietsbanden zijn zeker van Michelin zo te zien ;-)

Geplaatst: zo 29 jun, 2008 22:52
door siemen
ik had nog wel een mooie superia bromfiets voor jou gehad:D ook uit belgie weg gehaald! die maakten toch ook fietsen toch?
nou ja brommer is al verkocht.

verder goed werk

Geplaatst: zo 29 jun, 2008 23:14
door joe_catchou
pa met vuile handen

yannick in de tuin stoel turend met de camera in de hand hehehehe ;-)

@yannick fiets gewoon bandjes er op en trappen man blanke lak er over klaar .

Geplaatst: zo 29 jun, 2008 23:19
door Yannick
joe_catchou schreef: @yannick fiets gewoon bandjes er op en trappen man blanke lak er over klaar .
Nee, dat kan ik niet zien. In '47 was dat ding ook niet compleet gevliegroest. 't Is trouwens toch al te laat, alles is al ontlakt en ontroest :wink:

En Superia maakte inderdaad ook fietsen Siemen, leuk Belgisch merk.

Belgisch staal...volgens mij was dat puur assemblage en is alles eigenlijk uit Frankrijk afkomstig. Het chassis heeft naast de versnellingsbak namelijk 4 gaatjes zitten voor een plaatje dat het nooit gekregen heeft.

Geplaatst: zo 6 jul, 2008 12:55
door Yannick
Voila, chassis zo goed als kaal. Enkel nog een sleutel lenen van iemand om de veerpotten te demonteren (als ze al los willen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Enkele punten die gelast moeten worden, maar niets ernstigs voor de structuur. Het voorste deel van de bovenplaat zal vervangen worden en de randjes gerepareerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie weet waarvoor deze bouten en plaatjes dienen die op de carterplaat zitten?

Afbeelding

Geplaatst: zo 6 jul, 2008 13:13
door dyane_maniac
ziet er niet verkeerd uit yannick!

krijg je de veerpotten niet los met een waterpomp tang? ik kreeg die van mij, verrassend genoeg, makkelijk los! laswerk valt mee zo te zien.

Geplaatst: zo 6 jul, 2008 16:34
door joe_catchou
die boutjes wel raar ja .
mischien om doorgeroeste gaatjes te verstoppen .
op een iets wat gemakkelijke manier ?
voor iemand die niet kan lassen of niks anders bij de hand had ?