Het Grote Ribbelkap Topic
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
vandaag veel gestrest en drastisch te werk gegaan .
spatborden wouden niet mee werken , zoals bijna alles .
eerst revetten was de oplossing voor sommige nope niks nada niet genoeg .
dan het plaatje van de ophanging spatbord binnenkant kast , uitgeboord verplaatst
ook de slippen voor de andere bouten uitgeslepen voor meer ruimte naar beneden te kunnen.
ook dit werkte niet , dus einde raad een puntje afslijpen van de kap , hier bleef het niet bij .
dis werd al gauw een heuse punt .
nu weet ik dus waarom de vorige eigenaar dus die punten er af had geslepen om deze reden vermoed ik .
zoals je kan zien op de vorige foto's voor het spuiten daar had ik dus de puntjes goed aan gelast.
zag er mooi uit ook na het spuiten , deze zijn dus volledig terug er af geslepen en dit is nog niet genoeg .
waarschijnlijk ga ik dan maar aan de kast de hoeken die er uitzijn aan de kast terug in plaatsen .
jammer van de tijd en afwerking .
maar zoals gevraagd heb ik nog wat foto's (hopelijk lukt dit ) anders punky jeroencitroen ondersteuning graag thankx dude's
maar geen foto's van het schandaal zelf dit pas als hij dicht kan en er een beetje uitziet.







spatborden wouden niet mee werken , zoals bijna alles .
eerst revetten was de oplossing voor sommige nope niks nada niet genoeg .
dan het plaatje van de ophanging spatbord binnenkant kast , uitgeboord verplaatst
ook de slippen voor de andere bouten uitgeslepen voor meer ruimte naar beneden te kunnen.
ook dit werkte niet , dus einde raad een puntje afslijpen van de kap , hier bleef het niet bij .
dis werd al gauw een heuse punt .
nu weet ik dus waarom de vorige eigenaar dus die punten er af had geslepen om deze reden vermoed ik .
zoals je kan zien op de vorige foto's voor het spuiten daar had ik dus de puntjes goed aan gelast.
zag er mooi uit ook na het spuiten , deze zijn dus volledig terug er af geslepen en dit is nog niet genoeg .
waarschijnlijk ga ik dan maar aan de kast de hoeken die er uitzijn aan de kast terug in plaatsen .
jammer van de tijd en afwerking .
maar zoals gevraagd heb ik nog wat foto's (hopelijk lukt dit ) anders punky jeroencitroen ondersteuning graag thankx dude's
maar geen foto's van het schandaal zelf dit pas als hij dicht kan en er een beetje uitziet.







see you when you see me
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Je moet op de foto gaan staan en dan de eigenschappen opvragen, dan krijg je wel de link met aan het einde jpg.
Zoeken op google onder afbeeldingen op de term 2cv az. En het derde plaatje was al raak.

koplampsteun is gelijk als die aan de ribbel meen ik, alleen past deze dus niet omdat een 602cc een grotere koeltunnel heeft.

Zoeken op google onder afbeeldingen op de term 2cv az. En het derde plaatje was al raak.


koplampsteun is gelijk als die aan de ribbel meen ik, alleen past deze dus niet omdat een 602cc een grotere koeltunnel heeft.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Hoi Cees, bij het plaatsen van de koplampsteun gaat het niet om de openingen, maar het feit dat de koeltunnel en de beugel te groot zijn voor de ribbelkap. Deze lopen namelijk schuiner af dan een moderne kap waardoor de koplampbeugel en bobine dus in de weg zitten en de kap niet te sluiten is als dit niet wordt aangepast.
Dynamokapje kun je weglaten, maar beter is het om hem erop te laten ivm je vingers en de koeling van de dynamo.
Dynamokapje kun je weglaten, maar beter is het om hem erop te laten ivm je vingers en de koeling van de dynamo.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr 7 mar, 2008 10:47
- Locatie: sellingen
ik zag dus trouwens op p5 jouw auto ??Punky schreef:Kijk eens terug in dit topic, daar staan als het goed is voldoende foto's.
En voor het origineel kun je ff googelen.
volgensmij heb jij de dynamo niet eens aangepast.. (of gewoon vergeten te noemen) ??
Wie niet Snell is,
Is Laag..
rode Dyane `80 (restoratie project)
zwarte 2cv (cahnnel project)
Rode Bx GTi 16v MKII (sleutel auto)
Is Laag..
rode Dyane `80 (restoratie project)
zwarte 2cv (cahnnel project)
Rode Bx GTi 16v MKII (sleutel auto)
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer: