la soixante neuf

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 28 mar, 2010 09:46

nee daar maak je pakjes blueband van :D
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 23 mei, 2010 16:45

Zaterdag ben ik begonnen met het maken van een smalle rvs achterbumper. Eerder heb ik al eens met een oude achterbumper geprobeerd of dit kon (zie een x aantal pagina's terug). Het resultaat hiervan was dusdanig dat ik met het volste vertrouwen de slijptol in mijn nieuwe brede rvs achterbumper durfde te zetten.

Ik was, na waarschuwingen, een beetje bang voor een wokkelvormig eindresultaat, maar doordat ik de bumper met zelfgefabriekte klemmen had gefixeerd is het eindresultaat een strak bumpertje geworden.

Omdat ik ook nog met mn bootje wilde varen, geen tijd gehad de bumperstrip te monteren maar dat wil ik eigenlijk morgen doen (maar eerst de koeling van de buitenboord motor fixxen helaas, want die doet het niet lekker).

Hierbij even wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 24 mei, 2010 09:42

erg goed werk!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 24 mei, 2010 18:40

Ik ben er ook erg blij mee!

Helaas vandaag niet meer aan de bumper toegekomen. Ik heb eerst de buitenboord motor in een bak azijn laten draaien om hem te ontkalken. Vervolgens heb ik het staartstuk verwijderd om de impeller te vervangen, maar a duurde dit langer, b kwam ik weer tegen dan verwacht. Er mag zoieso een staartstuk lager vervangen worden en dat terwijl ik dit weekend gewoon lekker wilde varen :cry: .

Afbeelding
Laatst gewijzigd door dyane_maniac op ma 24 mei, 2010 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 24 mei, 2010 18:57

Mooi werk. Heb in het verleden ook naar een dergelijke bumper gezocht, maar gezien ik geen laservaring heb toch besloten voor een brede versie te gaan.
Dus stiekum een beetje jaloers.;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » di 25 mei, 2010 12:28

Mooi!
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 25 mei, 2010 12:57

dank jullie,

Hoe staat het trouwens met jouw dyane yannick?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 14 jun, 2010 23:24

en dan toch eindelijk vorige week maandag de tijd gevonden om de bumpers af te maken. zie hier het resultaat. ik wil de rubber/plastic strip nog een keer bevestigen, maar dan met de einden een tijdje in een bak heet water zodat deze wat makkelijker en beter de korte ronding aan de einden van de bumper gaan volgen. nu gaan de einden van de strip een beetje "wijd" staan. maar overall vind ik het een geslaagde actie.

Afbeelding

Afbeelding

hopelijk heb ik as donderdag avond de tijd om die anarchistische ente definitief op bioethanol te laten rijden. dan ga ik de bij ramon opgeboorde sproeiers monteren. ik heb een aantal sproeiers opgeboord om hiermee te kunnen uitvinden wat de ideale sproeier bezetting is om lekker op ethanol te rijden. gelukkig zit er een tamoil onderweg van huis [amsterdam] naar de loods [purmerend] dus moet ik redelijk makkelijk aan e85 kunnen komen. gelukkig zijn er steeds meer punten waar je e85 kunt tanken en is het nu redelijk betaalbaar [ca 23 ct goedkoper dan 95, wat betekend dat je met het iets hogere brandstof verbruik op ongeveer dezelfde prijs/km uitkomt als met 95]
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » di 15 jun, 2010 08:20

Hier ook een Tamoil in de buurt, het loont dan zeker om over te stappen op E85 ja. Hou er wel rekening mee dat je tank ook wat eerder leeg is, ik heb bv. altijd een extra jerrycannetje E85 mee en wat spullen om hem weer terug te bouwen naar Euro mocht er geen E85 in de buurt te krijgen zijn.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 15 jun, 2010 10:03

rij jij met een verstelbare sproeier, opgeboorde sproeiers of anders? het iets hogere verbruik weet ik. ik heb al standaard een 10 liter jerrycan met reserve brandstof mee en voor wat verdere ritten kan ik overwegen de 20liter jerrycan uit de loods mee te nemen, dan heb je een aardige actie radius en met alle e85 stations in de tom tom moet het goed komen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 9 jul, 2010 10:12

Afbeelding

€ 1,269/l

stationair 0,6 primair 150 secundair 120, vlotterhoogte versteld naar 17 mm. wat ik wil gaan proberen is het hefboompje van de acceleratie pomp iets te veranderen zodat deze meer brandstof inspuit. dan kunnen de sproeier maten misschien iets terug geschroefd worden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 9 jul, 2010 16:56

dyane_maniac schreef:[ca 23 ct goedkoper dan 95, wat betekent dat je met het iets hogere brandstof verbruik op ongeveer dezelfde prijs/km uitkomt als met 95]
waarom neem je dan die moeite? tis wel beter voor het milieu natuurlijk, maar heb je nog andere redenen?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 9 jul, 2010 22:26

Misschien omdat een 2cv niet lekker rijdt op 95?
Verbruik: Afbeelding

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 9 jul, 2010 22:31

gelukkig kost hier de benzine maar 1,10 euro das toch wel prettig

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 10 jul, 2010 11:46

supercees schreef:
dyane_maniac schreef:[ca 23 ct goedkoper dan 95, wat betekent dat je met het iets hogere brandstof verbruik op ongeveer dezelfde prijs/km uitkomt als met 95]
waarom neem je dan die moeite? tis wel beter voor het milieu natuurlijk, maar heb je nog andere redenen?
nee, met name de milieu overwegingen. als je dus eigenlijk zonder al te grote moeite iets kunt doen..

de "moeite" bestond uit het opboren van de sproeiers (wat een leuke avond met lekkere wijn bij ramon betekende, dus vervelend was dat zeker niet. ramon nog bedankt) en het uitzoeken van de juiste sproeierbezetting (kostte me 2 x een avondje en ook dit is best een leuk werkje. het uitproberen dan, het voor de 5de keer je sproeiers wisselen niet). de enige echt grote moeite die je hebt, is de spreiding van e85 tankstations. gelukkig zit er 1 op de route van mn huis naar de loods. en ik heb een flinke reservetank mee. en het ruikt een stuk minder vies (zowel het pure spul als wat uit de uitlaat komt)

en inderdaad zoals michiel al schreef, ik tank het liefste 98, dus dan zou het iets goedkoper zijn en in frankrijk schijnt het rond de 90ct de liter te kosten. en ach zo heel veel rij ik niet, dus de evt besparing zou niet veel zijn. ik gooi m denk ik 2x /maand vol

overigens kun je zonder aanpassingen ca 10% e85 in je tank gooien. handig als je een auto hebt die op 98 moet en 98 slecht verkrijgbaar is.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie