la soixante neuf
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Zaterdag ben ik begonnen met het maken van een smalle rvs achterbumper. Eerder heb ik al eens met een oude achterbumper geprobeerd of dit kon (zie een x aantal pagina's terug). Het resultaat hiervan was dusdanig dat ik met het volste vertrouwen de slijptol in mijn nieuwe brede rvs achterbumper durfde te zetten.
Ik was, na waarschuwingen, een beetje bang voor een wokkelvormig eindresultaat, maar doordat ik de bumper met zelfgefabriekte klemmen had gefixeerd is het eindresultaat een strak bumpertje geworden.
Omdat ik ook nog met mn bootje wilde varen, geen tijd gehad de bumperstrip te monteren maar dat wil ik eigenlijk morgen doen (maar eerst de koeling van de buitenboord motor fixxen helaas, want die doet het niet lekker).
Hierbij even wat foto's:
Ik was, na waarschuwingen, een beetje bang voor een wokkelvormig eindresultaat, maar doordat ik de bumper met zelfgefabriekte klemmen had gefixeerd is het eindresultaat een strak bumpertje geworden.
Omdat ik ook nog met mn bootje wilde varen, geen tijd gehad de bumperstrip te monteren maar dat wil ik eigenlijk morgen doen (maar eerst de koeling van de buitenboord motor fixxen helaas, want die doet het niet lekker).
Hierbij even wat foto's:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik ben er ook erg blij mee!
Helaas vandaag niet meer aan de bumper toegekomen. Ik heb eerst de buitenboord motor in een bak azijn laten draaien om hem te ontkalken. Vervolgens heb ik het staartstuk verwijderd om de impeller te vervangen, maar a duurde dit langer, b kwam ik weer tegen dan verwacht. Er mag zoieso een staartstuk lager vervangen worden en dat terwijl ik dit weekend gewoon lekker wilde varen .
Helaas vandaag niet meer aan de bumper toegekomen. Ik heb eerst de buitenboord motor in een bak azijn laten draaien om hem te ontkalken. Vervolgens heb ik het staartstuk verwijderd om de impeller te vervangen, maar a duurde dit langer, b kwam ik weer tegen dan verwacht. Er mag zoieso een staartstuk lager vervangen worden en dat terwijl ik dit weekend gewoon lekker wilde varen .
Laatst gewijzigd door dyane_maniac op ma 24 mei, 2010 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
en dan toch eindelijk vorige week maandag de tijd gevonden om de bumpers af te maken. zie hier het resultaat. ik wil de rubber/plastic strip nog een keer bevestigen, maar dan met de einden een tijdje in een bak heet water zodat deze wat makkelijker en beter de korte ronding aan de einden van de bumper gaan volgen. nu gaan de einden van de strip een beetje "wijd" staan. maar overall vind ik het een geslaagde actie.
hopelijk heb ik as donderdag avond de tijd om die anarchistische ente definitief op bioethanol te laten rijden. dan ga ik de bij ramon opgeboorde sproeiers monteren. ik heb een aantal sproeiers opgeboord om hiermee te kunnen uitvinden wat de ideale sproeier bezetting is om lekker op ethanol te rijden. gelukkig zit er een tamoil onderweg van huis [amsterdam] naar de loods [purmerend] dus moet ik redelijk makkelijk aan e85 kunnen komen. gelukkig zijn er steeds meer punten waar je e85 kunt tanken en is het nu redelijk betaalbaar [ca 23 ct goedkoper dan 95, wat betekend dat je met het iets hogere brandstof verbruik op ongeveer dezelfde prijs/km uitkomt als met 95]
hopelijk heb ik as donderdag avond de tijd om die anarchistische ente definitief op bioethanol te laten rijden. dan ga ik de bij ramon opgeboorde sproeiers monteren. ik heb een aantal sproeiers opgeboord om hiermee te kunnen uitvinden wat de ideale sproeier bezetting is om lekker op ethanol te rijden. gelukkig zit er een tamoil onderweg van huis [amsterdam] naar de loods [purmerend] dus moet ik redelijk makkelijk aan e85 kunnen komen. gelukkig zijn er steeds meer punten waar je e85 kunt tanken en is het nu redelijk betaalbaar [ca 23 ct goedkoper dan 95, wat betekend dat je met het iets hogere brandstof verbruik op ongeveer dezelfde prijs/km uitkomt als met 95]
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
rij jij met een verstelbare sproeier, opgeboorde sproeiers of anders? het iets hogere verbruik weet ik. ik heb al standaard een 10 liter jerrycan met reserve brandstof mee en voor wat verdere ritten kan ik overwegen de 20liter jerrycan uit de loods mee te nemen, dan heb je een aardige actie radius en met alle e85 stations in de tom tom moet het goed komen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
€ 1,269/l
stationair 0,6 primair 150 secundair 120, vlotterhoogte versteld naar 17 mm. wat ik wil gaan proberen is het hefboompje van de acceleratie pomp iets te veranderen zodat deze meer brandstof inspuit. dan kunnen de sproeier maten misschien iets terug geschroefd worden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
nee, met name de milieu overwegingen. als je dus eigenlijk zonder al te grote moeite iets kunt doen..supercees schreef:waarom neem je dan die moeite? tis wel beter voor het milieu natuurlijk, maar heb je nog andere redenen?dyane_maniac schreef:[ca 23 ct goedkoper dan 95, wat betekent dat je met het iets hogere brandstof verbruik op ongeveer dezelfde prijs/km uitkomt als met 95]
de "moeite" bestond uit het opboren van de sproeiers (wat een leuke avond met lekkere wijn bij ramon betekende, dus vervelend was dat zeker niet. ramon nog bedankt) en het uitzoeken van de juiste sproeierbezetting (kostte me 2 x een avondje en ook dit is best een leuk werkje. het uitproberen dan, het voor de 5de keer je sproeiers wisselen niet). de enige echt grote moeite die je hebt, is de spreiding van e85 tankstations. gelukkig zit er 1 op de route van mn huis naar de loods. en ik heb een flinke reservetank mee. en het ruikt een stuk minder vies (zowel het pure spul als wat uit de uitlaat komt)
en inderdaad zoals michiel al schreef, ik tank het liefste 98, dus dan zou het iets goedkoper zijn en in frankrijk schijnt het rond de 90ct de liter te kosten. en ach zo heel veel rij ik niet, dus de evt besparing zou niet veel zijn. ik gooi m denk ik 2x /maand vol
overigens kun je zonder aanpassingen ca 10% e85 in je tank gooien. handig als je een auto hebt die op 98 moet en 98 slecht verkrijgbaar is.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction