Pagina 20 van 23
Geplaatst: vr 14 feb, 2014 10:32
door Punky
Nice, met name die vierkante verstraler ligt zo lekker dwars (positief bedoeld
Geplaatst: vr 14 feb, 2014 15:10
door Green-Duckman
Bedankt Dolf, voor die vierkante verstraler wil ik eigenlijk een mooiere van chroom ofzo.
Geplaatst: di 18 feb, 2014 23:10
door Punky
Die worden er zat aangeboden op Marktplaats. Ff zoeken op breedstraler/verstraler/mistlicht.
Geplaatst: za 3 mei, 2014 21:24
door Green-Duckman
Zo hier weer ff een update (van al ff geleden....)
De banden heb ik behandeld met White Wall Paint.
Wilde eerst voor van die vaste wangen kijken maar dit leek me toch een veiligere optie.
Naa een aantal lagen verf!
En ziehier het resultaat!
Ben errug tevreden met het resultaat!
Geplaatst: za 3 mei, 2014 22:37
door Boudewijn
Ziet er goed uit.
Geplaatst: ma 22 dec, 2014 14:22
door Green-Duckman
Ik zit wel eens zomaar te dromen en te twijfelen......
Aangezien ons gezin aardig is uitgebreid de laatste tijd wordt de eend zo af en toe erg krap.....
Aangezien ik hem ook echt als tweede auto gebruik en dus als mijn vrouw aan het werk is de kinderen mee rondt rij, twijfel en droom ik af en toe van een HY bus.
Veel meer ruimte en daar past heel ut gezin in
Maar dat zou in houden dat de eend echt verkocht zou moeten worden
(ik heb de eend al 11 jaar!!!!)
En dan nog zal er een bijdrage bij moeten om de bus te financieren.
Misschien zou ik eerst eens in een HY moeten rijden om te ervaren hoe dit rijdt, voelt en dergelijke.....
Wat vinden jullie?
Geplaatst: ma 22 dec, 2014 14:39
door blanc/rouge2cv
Ga eerst maar eens met een HY rijden en het liefs natuurlijk met een beetje slecht weer en wind want met mooi weer rijd het natuurlijk wel ok en wat denk je van een AK met 4 zitplaatsen of een Dyane
Geplaatst: ma 22 dec, 2014 15:15
door Green-Duckman
Dat zou ik ook graag doen, misschien eens een oproepje op het HY forum zetten?
Geplaatst: di 23 dec, 2014 17:30
door Green-Duckman
Of weet hier iemand met een HY die in de buurt van Zeeland woont, ik probeer me namelijk aan te melden op ut HY forum maar het account wordt nog niet geactiveerd.......
Geplaatst: di 23 dec, 2014 18:00
door blanc/rouge2cv
http://www.le-marchand.nl/ kijk hier eens even en je weet ook dat een HY tegenwoordig best wat centen kost vanwege de populairiteit
Geplaatst: di 23 dec, 2014 18:02
door blanc/rouge2cv
Ik heb ook een beetje rond gekeken voor een HY omdat ik er mee de markt op zou gaan maar ik heb gekozen voor een AK400 want een beetje redelijke HY kost toch al snel 7.8.9. 10.ooo Euro
Geplaatst: di 23 dec, 2014 18:31
door DucKKnutsel
Een Hy rijd als een grote paarde koets met een net iets te kleine pony er voor. ideaal als camper of vracht wagen maar als 2e auto. Remmen en sturen krijg je dikke armen en kuiten van, rondom is het zicht belabberd en opschieten hoef je dan al helemaal niet aan te denken. Dagelijks je trommelvliezen misbruiken in die klankkast van golfplaten. Hmmm weet niet hoor
Maar als je dat allemaal voor lief neemt rijd een HY geweldig groot koppel je hoeft dus bijna niet te schakelen je rijd leeg rustig in z'n 2 versnelling weg en dan is er nog maar 1 over Haha. Ik zou idd ook eerst maar eens een proefrit gaan maken als je nog nooit zo'n bus hebt gereden. oja het verbruik daar ga je denk ik niet vrolijk van worden als je het verbruik van de eend gewend bent.
Geplaatst: di 23 dec, 2014 18:45
door Green-Duckman
Verbruik van mijn eend is ook niet heel erg zuinig, mocht de overstap gedaan worden dan uiteraard een diesel.
Maar ik begrijp niet goed waarom de HY zo populair is en duur als hij zou rijden als een paard met wagen. (lees belabberd rijden'
heb me al wel een beetje verdiept in het moderniseren van zo'n bus, zo heb je al stuurbekrachtiging vanaf ong. €1350,- dat zou ik er dan zeker voor over hebben.
Je zou bijna zeggen de een VW T2 een voordeligere optie is
Geplaatst: di 23 dec, 2014 19:13
door Bull Frog Bleu
Een HY is gaaf (heb er zelf ook 1, nog niet rijdend en mogelijk te koop) alleen is een goedgevulde bankrekening nodig en is het rijden in een HY een echte belevenis.
Onderdelen zijn niet op elke hoek verkrijgbaar en dat maakt onderhoud duur.
Dat de HY zo populair is komt door alle programma's en reclames waarin een HY voorkomt. In Nederland maar ook elders wordt hij veel gebruikt als foodwagen als publiekstrekker. En dat lukt heel goed met zo'n heerlijk spartaans ribbelplaatbusje
Dat is de reden dat voor een goede HY in prijs is gestegen.
Een T2 is een leuk alternatief maar prijzen stijgen ook en verbruik van een 4 cilinder boxer is gelijk aan dat van een HY. Dan eerder een moderner blik ...maar ja dat is zo saai. Zie eens op citroenhyforum.nl
Geplaatst: di 23 dec, 2014 20:28
door DucKKnutsel
Een eend moet toch normaal 1 0p 15 halen een Hy mag je met 1 op 10 blij zijn ik kwam niet verder dan 8 km met een liter.
Nou heb ik nog nooit in een diesel gereden Heb wel een ouwe MB Hanomag bus gehad met een diesel tussen m'n benen. Pfff
Een stuurbekrachtiging zal zeker een grote verbetering zijn en zo kan je alles aanpassen als je maar genoeg op je bank hebt staan.
Ben grote liefhebber van deze bus hoor en loop al een poosje met al die ouwe franse meuk te klooien maar in al die jaren ben ik maar 1 persoon tegen gekomen die een Hy als 2e wagen ging gebruiken. Die kwam er op terug naar een half jaar.
Ik ken wel veel T2 rijders (zeker ook niet goedkoop rijden) die hun bus als dagelijkse en enig vervoer gebruiken.