Pagina 20 van 35
Geplaatst: za 23 mei, 2009 22:26
door Eendeke
Dank je
Die ring heb ik cadeau gekregen van iemand. Erg leuk ja (ik wist echt niet dat jij die ook had hoor
)
En misschien die deurlussen wel weg ja, stoot er soms ook tegenaan met sturen.... Die hoeven dus eigenlijk ook helemaal niet bij deze deurbekleding toch? OF wel?
Zelfs op CM een nieuwe knipperlischt schakelaat in het bruin gekocht als reserve.
Geplaatst: za 23 mei, 2009 23:00
door Jeroen-citroen
Nee die deurlussen horen niet bij deze deurbekleding omdat je boven die plastic kappen hebt waar de handgreep in zit. Bij de latere modellen (club-special) had alleen de special deurlussen en de club(met plastic kappen ) niet.
Bij jou eend hoort er gewoon niet op.
Geplaatst: zo 24 mei, 2009 08:26
door Eendeke
Khaal ze er straks af
Dank je!
Geplaatst: do 4 jun, 2009 17:01
door Eendeke
Hallo allemaal,
Mijn clignotuurbuisje (heet dat zo, van het knipperlicht?) is kapot. Nu echt.
Nu heb ik nog een reserve, en die heeft plek voor 3 draden. De vorige ook, maar één daarvan passen er twee op, dus in totaal 4 draden.
Nu heb ik er drie op, en het werkt wel. Ietsje sneller. Als ik de andere pak van die twee werkt het niet.
Kan ik dit zo houden, waar is die "andere" voor, of moet ik een andere zoeken, zodat ik alle draden kan gebruiken?
Groetjes Bob
Geplaatst: do 4 jun, 2009 17:18
door Gerard2cv
Dat is een clignoteur of in het nederlands een knipperrelais en als het goed
is staat er een schema op.1 een plus 2 de schakelaar en 3 de controlelamp
en sommige ook nog een massa
Geplaatst: do 4 jun, 2009 17:25
door Eendeke
Die overige is de massa denk ik dan. Hij werkt goed met die drie, dus laat het effe zo.
Geplaatst: do 11 jun, 2009 18:49
door Eendeke
Tadaaaaaa, dankzij Siemen heb ik een ami 6 berline, origineel nederlands uit 68 gekocht.
Ik haal hem pas over een maandje op
, want heb nu echt geen tijd.....studie
De bedoeling is om hem te stallen en rustig op te knappen (zit geen laswerk aan, maar remmen etc wel........)
Hij is gelukkig keihard na 30 jaar! droog stil staan.
Meer foto's heb ik even niet. Die vlinder gaat er natuurlijk af
En hij heeft een open dakkie!
Geplaatst: do 11 jun, 2009 19:25
door Yannick
Mooi!
Yannick
Geplaatst: do 11 jun, 2009 19:36
door Gerard2cv
Daat is nog een van de laatste,dus met een M35 motor. mooi hoor
Geplaatst: do 11 jun, 2009 20:27
door siemen
god man! ik krijg een beetje spijt dat ik hem niet heb gekocht!! mooi ding
yannick is dit nou een belg?
ding heeft ook een orgineel zonnedak! dit is erg zeldzaam!
overings deze autogarage heeft geloof erg veel 2cv's staan en ami's gs(s) en zelf nog een birtor gs!!
Geplaatst: do 11 jun, 2009 20:27
door Eendeke
Nee, dat weet ik niet zeker. En lach je mijn ami nou uit
Er schijnt een 28 pk motor in te liggen uit de dyane 6. (ik ben echt geen motor kenner, dus.....)
Maar het gaat mij niet om snelheid.... Maar wel jammer dat er geen 35 pk motor in zit.
Geplaatst: do 11 jun, 2009 20:44
door siemen
tss ik heb een 22 pk meende ik! ding gaat even hard als de ami6 break met een 6 motor!
110 haalt ie met gemak!
Geplaatst: do 11 jun, 2009 21:01
door Yannick
Februari '68, zou toch nog een Belg moeten zijn ja. En dan ligt hier de tweede generatie M4 in met 28pk (SAE)/25pk (DIN). Dus nog wel het oude blok met platte cilinderkoppen. Klinkt veel leuker dan een modern blok en schijnt heel soepel en zacht te rijden, zelf jammer genoeg nog geen ervaring mee.
En Siemen, jouw 22pk is ook een 6 hoor
Edit: je kan je Nederlandse Ami6-kennis altijd wat bijschaven op de geweldige site van Jeroen:
http://www.citroenami6.nl/ !
Yannick
Geplaatst: do 11 jun, 2009 21:34
door Eendeke
Ja, die site heb ik laatst ook ontdekt. Hij is in Vorst gebouwd, staat zelfs op een plaatje ergens in de motorruimte.
Er zit nu trouwens een vervangend kenteken op. Moet de oude dus weer even terug zien te fiksen!
Geplaatst: vr 12 jun, 2009 09:15
door Michiel van G.
Eendeke,
gefeliciteerd.
Ik zou dit kenteken behouden. Het is namelijk een stukje historie, hij heeft in 1977 een nieuw kenteken gehad, dus daarom de lichtblauwe platen. Je kunt wel door simpel even te bellen met de RDW vragen wat het originele kenteken is geweest. Vaak kunnen ze dat zo zien.