Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).
Het stellen van de portieren van een Ami is een kwestie van proberen. De bevestiging van de scharnieren aan de stijlen is op drie manieren instelbaar. 1. er kunnen vulplaatjes onder (verkrijgbaar in het magazijn van de Amivereniging); 2. ze kunnen verdraaid/gekanteld worden en 3. de scharnierpen kan omhoog en omlaag gedraaid worden. Vervolgens kun je de slotvangers afstelen met vulplaatjes en door verschuiven. Veel werk, maar het kan bijna perfect worden. Er zijn helaas wel gevallen bekend waarin de vorm van de deuropening verloren was gegaan door het vervangen van dorpels en vloerplaten. Bij de Ami moet je die vorm veilig stellen met tijdelijke steunbalkjes en -strips voor je aan groot laswerk begint...
Oja, en pas op bij het helemaal verwijderen van de slotvangers. Ze zitten vastgeschroefd op een plaatje met drie schroefgaten, dat buiten bereik kan kantelen als je alle drie de boutjes tegelijk losmaakt.
Oja, en pas op bij het helemaal verwijderen van de slotvangers. Ze zitten vastgeschroefd op een plaatje met drie schroefgaten, dat buiten bereik kan kantelen als je alle drie de boutjes tegelijk losmaakt.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Als je een "vakman" aan heb werk wilt zien, bekijk dan dit filmpje. Benodigd gereedschap: hamer, knie en schoenmaat 48.
http://www.youtube.com/watch?v=zBsPFI--muo
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Veelvuldig poster
Prachtig! Vooral het handgebaar op 3:25!!Boudewijn schreef:Als je een "vakman" aan heb werk wilt zien, bekijk dan dit filmpje. Benodigd gereedschap: hamer, knie en schoenmaat 48.
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Heavy user
Aux contraire! Die rooie roestbak van mij, daarvan willen de deuren ook niet goed sluiten. Heb toen op de trabie manier de deur een stuk welwillender gekregenPunky schreef:Bedankt, gaan we van de week eens mee aan de slag dan. En dan niet de trabie manier. Werkt niet bij een Ami.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Met een Ami? dan heb je gemazzeld! Vooral de scharnierbevestiging aan de A-stijl is nogal zwak en roestgevoelig. Met een beetje pech had je je voordeuren er met scharnieren en al uitgemept. En dan zijn er nog die iele raambogen die kunnen vervormen of losscheuren. Je moet wel heel bekwaam gerost hebben, als je zo de deuren er strak inkreeg.
-
- Heavy user
zo buurman, voor mekaar! of zoals de tsjechen zeggen... a je to!Willem2 schreef:Ik denk met een hoop proberen en geduld. Beetje stellen, proberen, nog wat stellen, proberen, nee, toch iets de andere kant op, proberen, das te ver, stellen, proberen, bijna, stukkie nog, euh, hoe kan dat nou, maar weer terug, boven is mooi, onder nog wat, nou zit ie boven niet meer mooi, weetjewat, ik begin weer opnieuw, doe ik onder eerst....
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Vandaag deze Ami 8 Super gestript. Dus heb weer de nodige plaatdelen en dashboarddelen liggen. Ook een reserve voorruit en complete achterbumper. Mijn achterbumper was niet geheel compleet en de voorruit die ik nu heb, kan mogelijk APK afkeur worden ivm krassen. Dus een reserve ligt vast op de vliering.
Zal straks wat foto's van het kadaver plaatsen. De rest gaat naar het oud ijzer.
Zal straks wat foto's van het kadaver plaatsen. De rest gaat naar het oud ijzer.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ami6 zal smaller zijn. Ze zijn volgens mij niet zeldzaam, maar wel zeldzaam in mijn garage.
Hier nog wat foto's. Front en voorschermen zijn daar gebleven. Waren verrot en passen niet op een 602cc Ami. Fronmt in het verleden trouwens al geplunderd. Zit al op mijn Ami.
Er past veel in en op een Break en opweg naar huis veel bekijks.
Trouwens ook een dempingsmat en een nieuwe startmotor gekocht, want de mijne maakt vreemde geluiden. Lagers liggen eruit vermoed ik.
Hier nog wat foto's. Front en voorschermen zijn daar gebleven. Waren verrot en passen niet op een 602cc Ami. Fronmt in het verleden trouwens al geplunderd. Zit al op mijn Ami.
Er past veel in en op een Break en opweg naar huis veel bekijks.
Trouwens ook een dempingsmat en een nieuwe startmotor gekocht, want de mijne maakt vreemde geluiden. Lagers liggen eruit vermoed ik.
PuNk RoCK LosEr