Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 22 nov, 2010 15:50
door AZL57
een stukje oude (benzine)slang waar je een stiftje in steekt. Zou voldoende moeten zijn voor afdichting.

Geplaatst: di 23 nov, 2010 15:23
door Erasmo
AZL57 schreef:een stukje oude (benzine)slang waar je een stiftje in steekt. Zou voldoende moeten zijn voor afdichting.
Der Franzose gaat me de documentatie sturen, dus dan duik ik in de kat.

Klaar met kleppen stellen, heb even filmpje gemaakt van hoe die nu loopt:

http://www.flickr.com/photos/erasmos/5201592312/

Koude motor, beetje choke, af en toe valt ie heel even terug in de toeren, vooral aan het einde.

Geplaatst: di 23 nov, 2010 16:04
door Gerard2cv
Wat een herrie :oops: Het lijkt wel de ventilator of vsnaar

Geplaatst: di 23 nov, 2010 17:07
door Erasmo
Gerard2cv schreef:Wat een herrie oops: Het lijkt wel de ventilator of vsnaar
Is het echt zo erg? Hij heeft volgen mij nooit anders geklonken :oops:

Vanavond een testritje maken om te kijken hoe ze is als ze warm is.

Geplaatst: di 23 nov, 2010 19:41
door AZL57
Ik denk dat het wel meevalt. Geluid lijkt vaak anders op een opname.

Geplaatst: di 23 nov, 2010 20:53
door Erasmo
Het geluid is niet optimaal, er stond ook al een windje. Als je goed luistert dan hoor je wel een lichte variatie in de toeren af en toe, is dat normaal?

Testrit is uitgesteld tot morgen. Ik hoop dat het nu is opgelost want ik zie er echt tegenop om met de kat te gaan knutselen.

Geplaatst: wo 24 nov, 2010 11:08
door achtpeter
Zo'n variatie is vaak het gevolg van het niet zo verfijnde samenspel tussen dynamo en spanningsregelaar. Dus normaal. Je kunt vaststellen dat inderdaad die laadstroomvariatie de oorzaak is van het schommelende toerental door ofwel je groot licht aan te zetten, ofwel de dunne draad van je dynamo los te nemen. In beide gevallen zou het stationaire toerental stabieler moeten worden. Neem niet de dikke draad los bij draaiende dynamo, daar kun je de diodes mee slopen.

Geplaatst: wo 24 nov, 2010 13:36
door Erasmo
achtpeter schreef:Zo'n variatie is vaak het gevolg van het niet zo verfijnde samenspel tussen dynamo en spanningsregelaar. Dus normaal. Je kunt vaststellen dat inderdaad die laadstroomvariatie de oorzaak is van het schommelende toerental door ofwel je groot licht aan te zetten, ofwel de dunne draad van je dynamo los te nemen. In beide gevallen zou het stationaire toerental stabieler moeten worden. Neem niet de dikke draad los bij draaiende dynamo, daar kun je de diodes mee slopen.
Nu heb ik inderdaad laatst een nieuwe spanningsregelaar geplaatst. Daar ga ik vanmiddag een kijkje naar nemen.

Ondertussen een stift geplaatst in het slangetje, ga zo een proefrit maken.

Geplaatst: wo 24 nov, 2010 14:33
door Erasmo
Net een testritje gedaan, zowel met de oude als de nieuwe spanningsregelaar maar ze loopt nog steeds niet goed.

Als ze zo meteen afgekoeld is de onderdrukmeter eraan hangen.

Geplaatst: wo 24 nov, 2010 15:51
door Erasmo
Onderdruk gemeten, de waterkolom is 8 centimeter omhooggekomen. Te weinig?

Geplaatst: wo 24 nov, 2010 16:43
door achtpeter
Daar zou ik jaloers op zijn

Geplaatst: wo 24 nov, 2010 17:26
door Erasmo
Compressie is dus ook goed, kat is tijdelijk uitgeschakeld, kleppen zijn gesteld.

Dus toch de ontsteking?

Geplaatst: vr 26 nov, 2010 22:08
door Erasmo
Het probleem is weg! :D Het lag toch aan de carb...

Geplaatst: za 27 nov, 2010 02:30
door deusjevo
Zat er een dode muis in? :P

Geplaatst: za 27 nov, 2010 17:02
door AZL57
kapot chokeklep veertje?