Gris Cormoran 1984 krijgt tweede leven

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
marabunta
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 16:54
Locatie: Heiloo

update 19-10-2011

Bericht door marabunta » wo 19 okt, 2011 15:16

Hallo allemaal,

Na een paar maanden weinig aan de auto gedaan te hebben nu toch maar weer de draad opgepakt. Ik heb niet helemaal stil gezeten want de beide assen zijn inmiddels gereed en aan de voorkant voorzien van nieuwe fuseepennen, stuurkogels, en wiellagers. De achteras heeft nieuwe remmen en wiellagers gekregen. Tevens alles netjes in de RX 5 & 10 gezet en ook het chassis ontdaan van Hamerite en voorzien van RX 5 & 10. Aan de koets is ook aardig wat gewerkt. Zoals nieuw raamframe (onder), hoekjes achter, onderkant derde ruitframes, motorkapscharnier etc.

Ik ga komende maanden weer wat meer gas geven dus hoop wat meer foto's te kunnen plaatsen.

Gr. Rick

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » wo 19 okt, 2011 17:10

Die RX 5 & 10 laat je chassis lekker zwart glimmen. Mooi!
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 20 okt, 2011 01:33

Ik kan alleen maar zeggen:

HEEL VEEL R E S P E C T :shock:

Zelf zou ik absoluut een nieuw chassis hebben overwogen. Niet alleen vanwege de kosten maar ook vanwege de constructie die je nu hebt gemaakt.
Veel werk en ik hoop dat de keurmeester het allemaal goed vindt.

Maar absoluut knap gedaan.

Succes verder!

Greetz David :P

marabunta
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 16:54
Locatie: Heiloo

Bericht door marabunta » zo 30 okt, 2011 15:26

Zoals beloofd even flink gas gegeven vandaag. Koets staat weer op het chassis, alle boutjes pasten prima op hun plek. Tevens de schermen even gemonteerd om te kijken of dat een beetje overeen kwam, allemaal goed.
Op het laatst nog even hulp van mijn dochter met montage :-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » zo 30 okt, 2011 17:06

Goed bezig, alle respect van mijn kant!

Ik ben ook al een tijdje bezig, maar het schiet niet echt op....
Nu bleek mijn koets ook zo slecht te zijn (en al eens slecht opgelapt) dat ik maar opnieuw begin met een nette koets.
Eendracht maakt macht.

marabunta
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 16:54
Locatie: Heiloo

Bericht door marabunta » wo 9 nov, 2011 21:57

Iemand enig idee welke kleur(code) dit is?

http://www.flickr.com/photos/bloemendal ... 086365168/

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2684
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 10 nov, 2011 17:52

AC118 Gris Foncé

:)
Verbruik: Afbeelding

marabunta
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 16:54
Locatie: Heiloo

Bericht door marabunta » zo 18 dec, 2011 15:37

Vandaag de binnenkant de eerste laag kleur gegeven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » zo 18 dec, 2011 20:02

Dat glimt je tegenmoet! Ziet er mooi uit!
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » zo 18 dec, 2011 20:46

Afbeelding
Afbeelding
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 18 dec, 2011 22:07

David schreef:Ik kan alleen maar zeggen:

HEEL VEEL R E S P E C T :shock:

Zelf zou ik absoluut een nieuw chassis hebben overwogen. Niet alleen vanwege de kosten maar ook vanwege de constructie die je nu hebt gemaakt.
Veel werk en ik hoop dat de keurmeester het allemaal goed vindt.

Greetz David :P
qua laswerk ed moet dit geen problemen op gaan leveren bij de apk hoor. ik zie goed laswerk en de constructies zijn ook (zo goed) als fabriek af. het moet alleen een behoorlijke klus zijn geweest. :wink:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 18 dec, 2011 22:29

Zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt.
Maar om heel eerlijk te zijn als ik de armen van het chassis achteraan zie, dan heb ik mijn twijfels......

Niet zozeer over de kwaliteit van het laswerk maar over de APK eisen.

En ik blijf erbij dat als je zover gaat je beter een nieuw chassis kunt aanschaffen. En begrijp mij goed, ik heb geen commentaar op het laswerk, integendeel, maar in hoeverre ben je nog enigszins origineel wat betreft torsie/stijfheid van het chassis.

Voor de rest: petje af!

Greetz David

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 18 dec, 2011 22:50

ook qua constructie zie ik geen problemen. helemaal conform origineel. dus ook qua torsie en setvigheid zie ik geen bezwaar. echt niet.

ik zou zelf ook een ander chassis gekocht hebben in verband met tijd (die ik gewoon heel weinig heb helaas) maar als je de tijd hebt (en misschien zelfs gewoon de beschikking over een zetbank ed) is het zeker niet verkeerd zoals dit is aangepakt hoor. tis natuurlijk ook de uitdaging he? :D
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 19 dec, 2011 09:43

Ik geloof je onmiddelijk.
Maar ik twijfel persoonlijk als ik zie hoe de achterste chassisbalk er aan gezet is. Hadden daar geen "doorlopende" delen in moeten zitten?
In plaats van zo "koud" aan elkaar gelast te zijn.
ook qua uitlijning en geometrie had ik daar mijn vraagtekens bij.

Ik ben geen leek, maar zeker ook geen specialist. Maar dat riep vraagtekens bij mij op. Ik zie dat toch als een potentieel zwakke plek in de langsliggers.
Jij dus niet?

Daar komt bij dat chassis tegenwoordig, zeker na wat onderhandelen, niet echt heel erg duur meer zijn.

maar als een specialist aangeeft dat het 100% OK is, hoor je mij niet piepen :lol:

Er is in ieder geval met heel veel liefde aan gewerkt.

Greetz David :P

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 19 dec, 2011 15:57

ik ben geen specialist, maar als je iets last, dan is het dus niet meer "koud tegen elkaar" dan loopt die constructie gewoon door.

idd heb je voor een 7-900 euro een nieuw chassis, maar als je het leuk vind om te lassen is er niets mis mee en spaar je toch een 7-900 euro minus de kosten voor wat staal uit. vind ik toch best een bedrag.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie