Deelrestauratie en rallyklaarmaken van een Ami 8 Break

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Arno
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 21:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Arno » do 23 dec, 2010 21:42

We willen met en onszelf en de bagage inkluis, niet boven de 1100 kg uitkomen. De auto zelf is 725 kg volgens de papieren. Dat betekend licht pakken en niet al te veel water en peut mee. :shock:
Er komt een tweede accu in en verder wat gereedschap e.d. Ik wil een licht imperial op het dak zetten maar hij moet niet topzwaar worden.
Ik had al een bandenadviesvraag gesteld en begin steeds meer te neigen naar gewoon een stel Mabor 135/15 zomerbanden, en een stel binnenbanden mee.

De afgelopen dagen weer aardig wat laswerk gedaan, zoals bij de voorruit, de bodemplaat erin, en de krikpunten gedaan.

Wat foto's van het voorruitframe. Het is geen showroomwerk maar in ieder geval weer degelijk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arno
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 21:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Arno » do 23 dec, 2010 22:07

Wat foto's van de nieuwe bodemplaat en wat ander herstelwerk. Ik wil het laswerk voor januari afhebben.

Afbeelding

Afbeelding

Purschuim. Fijn.
Afbeelding

Alles weggeslepen en pur eruit gekrabt:
Afbeelding

Nieuwe plaat erin. Onderste deel, vormt samen met het bovenste deel een soort kokerbalk die stevigheid aan de koets geeft. Bovenste deel was ook weggerot, heb ik er vandaag ingezet, maar nog geen foto's van.
Afbeelding

Nieuwe bodemplaat erin:
Afbeelding

Kriksteunen gemaakt want weggerot:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arno op di 28 dec, 2010 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Arno
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 21:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Arno » di 28 dec, 2010 22:04

Nog wat meer foto's. Aan de bestuurderszijde ook een nieuwe kriksteun gemaakt:

Afbeelding

En nog wat foto's van de voetenbalk. Vanwege de rally die we ermee willen houden heb ik vandaag een plaat alu traanplaat gekocht waarmee we de bodem gaan bekleden. Het maakt de bodem extra star, is licht, en makkelijk schoon te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Voorruitframe linksvoor:
Afbeelding

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 28 dec, 2010 23:36

ha tof heb jij die ami gekocht. heb m ook zien staan op MP en het leek me een erg leuke wagen. maarja, ik heb (nog) geen ruimte voor (nog) een restauratie project
Arno schreef:Gereedschapje gemaakt, ook handig om mee te nemen in Afrika, als je bv. een wiellager aan gort rijdt:
Afbeelding
niet doen, twee schroevendraaiers er tussen werkt ook. helemaal als het allemaal al een keer los is geweest.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 28 dec, 2010 23:43

wat ook schijnt te werken is een moer in het centrale gat van de velg zetten (moer voor een wieldop).
Dan kun je de velg als trekker gebruiken door een lange bout door de wieldopmoer te draaien. Trommel komt dan los als de de bout draait
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Arno
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 21:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Arno » wo 29 dec, 2010 08:59

Die Ami schijnt een soort bekendheid te zijn. Iemand heeft me ook al verteld dat het een van de vroegste origineel NLse Ami8's is. Ik heb me zelf nooit erg bezig gehouden met Citroens (ik heb altijd oude BMWtjes gehad) dus dit is voor mij de eerste 2CV/Ami ervaring. Geweldig om te zien hoe ze met dat Eend-platform bepaalde problemen, zoals demping, hebben opgelost. Erg uniek.

Ik moest dat tooltje wel maken om de trommels los te krijgen. Het is niet zwaar dus ik denk dat ik het voor de zekerheid gewoon meeneem op reis.

PS Dyane Maniac woon jij in de buurt van de J. Evertsenstraat?

Arno
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 21:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Arno » zo 6 mar, 2011 22:20

Maar weer eens een update. We rijden inmiddels al regelmatig een rondje met het ouwe hok en dat valt beslist niet tegen. Verleden weekend zonder pijn naar Antwerpen op en neer geweest. Heerlijk karretje.

De Ami begint nu ook steeds meer op een rallybak te lijken. Zo hebben we nu een bullbar (chickenbar) en een aantal verstralers.


Oud bankframe van m'n HiAce in stukken geslepen:
Afbeelding

Passen:
Afbeelding

Klaar voor de wrattenzwijnen:
Afbeelding

Afbeelding


Verstralers/richtlampen op dak:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Amsterdam(NL)-Amsterdam(Z-A)

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 7 mar, 2011 00:03

mooi project!! k wil in de winter ook weer naar afrika! als ik dit zo zie!!

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » ma 7 mar, 2011 20:12

goed bezig mannen!!
ik krijg er ook helemaal zin in 8)

ps: zet dat reservewiel op het dak anders vast,
want zoals je de spanband nu hebt zitten ga je hem geheid verliezen
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 8 mar, 2011 19:50

Stoere rally Ami bij mijn stoere nieuwe Trax
Afbeelding
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
Sjoerd
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 18:38
Locatie: Hoornaar

Bericht door Sjoerd » di 8 mar, 2011 19:53

Zo'n traction avant is toch ook een prachtig ding! Zeker in combinatie met een rally ami
2cv azu 250 renault 4 f6

Arno
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 21:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Arno » di 8 mar, 2011 22:34

De boel aangesloten. Ik heb de glazen zekeringen vervangen door steekzekeringen, in een grotere zekeringenkast. Nu hebben we gelijk de extra zekeringen voor de verstralers en sigerattenaansteker. Ook een +30 terminal geplaatst (links op de foto).

Afbeelding

De schakelaars en sigarettenaansteker:
Afbeelding

Het werkt!
Afbeelding


Om de rallylook compleet te maken moest de motorkap natuurlijk matzwart, dat begrijpt een kind:
Afbeelding

De Ami in z'n natuurlijke habitat:
Afbeelding
Amsterdam(NL)-Amsterdam(Z-A)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 8 mar, 2011 23:49

Hij is wel stoer geworden.

Wel geinig die zwarte motorkap. Heb ik ook al een tijdje en het typerende is dat ik deze week zit te twijfelen om de flanken ook wit te maken. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » wo 9 mar, 2011 11:31

engbokho schreef:Stoere rally Ami bij mijn stoere nieuwe Trax
Afbeelding
Ok, dus jij hebt 'm voor m'n neus weg gekaapt (uit Beesd toch?) :cry:

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » zo 5 jun, 2011 10:54

Ondertussen zijn de heren al een tijdje op pad. En behalve een gare spanningsregelaar doet de Ami het goed en zijn ze al in Egypte...
Afbeelding

Afbeelding
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Plaats reactie