Pagina 3 van 4

Geplaatst: do 23 dec, 2010 21:42
door Arno
We willen met en onszelf en de bagage inkluis, niet boven de 1100 kg uitkomen. De auto zelf is 725 kg volgens de papieren. Dat betekend licht pakken en niet al te veel water en peut mee. :shock:
Er komt een tweede accu in en verder wat gereedschap e.d. Ik wil een licht imperial op het dak zetten maar hij moet niet topzwaar worden.
Ik had al een bandenadviesvraag gesteld en begin steeds meer te neigen naar gewoon een stel Mabor 135/15 zomerbanden, en een stel binnenbanden mee.

De afgelopen dagen weer aardig wat laswerk gedaan, zoals bij de voorruit, de bodemplaat erin, en de krikpunten gedaan.

Wat foto's van het voorruitframe. Het is geen showroomwerk maar in ieder geval weer degelijk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: do 23 dec, 2010 22:07
door Arno
Wat foto's van de nieuwe bodemplaat en wat ander herstelwerk. Ik wil het laswerk voor januari afhebben.

Afbeelding

Afbeelding

Purschuim. Fijn.
Afbeelding

Alles weggeslepen en pur eruit gekrabt:
Afbeelding

Nieuwe plaat erin. Onderste deel, vormt samen met het bovenste deel een soort kokerbalk die stevigheid aan de koets geeft. Bovenste deel was ook weggerot, heb ik er vandaag ingezet, maar nog geen foto's van.
Afbeelding

Nieuwe bodemplaat erin:
Afbeelding

Kriksteunen gemaakt want weggerot:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: di 28 dec, 2010 22:04
door Arno
Nog wat meer foto's. Aan de bestuurderszijde ook een nieuwe kriksteun gemaakt:

Afbeelding

En nog wat foto's van de voetenbalk. Vanwege de rally die we ermee willen houden heb ik vandaag een plaat alu traanplaat gekocht waarmee we de bodem gaan bekleden. Het maakt de bodem extra star, is licht, en makkelijk schoon te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Voorruitframe linksvoor:
Afbeelding

Geplaatst: di 28 dec, 2010 23:36
door dyane_maniac
ha tof heb jij die ami gekocht. heb m ook zien staan op MP en het leek me een erg leuke wagen. maarja, ik heb (nog) geen ruimte voor (nog) een restauratie project
Arno schreef:Gereedschapje gemaakt, ook handig om mee te nemen in Afrika, als je bv. een wiellager aan gort rijdt:
Afbeelding
niet doen, twee schroevendraaiers er tussen werkt ook. helemaal als het allemaal al een keer los is geweest.

Geplaatst: di 28 dec, 2010 23:43
door Tom Duckpower
wat ook schijnt te werken is een moer in het centrale gat van de velg zetten (moer voor een wieldop).
Dan kun je de velg als trekker gebruiken door een lange bout door de wieldopmoer te draaien. Trommel komt dan los als de de bout draait

Geplaatst: wo 29 dec, 2010 08:59
door Arno
Die Ami schijnt een soort bekendheid te zijn. Iemand heeft me ook al verteld dat het een van de vroegste origineel NLse Ami8's is. Ik heb me zelf nooit erg bezig gehouden met Citroens (ik heb altijd oude BMWtjes gehad) dus dit is voor mij de eerste 2CV/Ami ervaring. Geweldig om te zien hoe ze met dat Eend-platform bepaalde problemen, zoals demping, hebben opgelost. Erg uniek.

Ik moest dat tooltje wel maken om de trommels los te krijgen. Het is niet zwaar dus ik denk dat ik het voor de zekerheid gewoon meeneem op reis.

PS Dyane Maniac woon jij in de buurt van de J. Evertsenstraat?

Geplaatst: zo 6 mar, 2011 22:20
door Arno
Maar weer eens een update. We rijden inmiddels al regelmatig een rondje met het ouwe hok en dat valt beslist niet tegen. Verleden weekend zonder pijn naar Antwerpen op en neer geweest. Heerlijk karretje.

De Ami begint nu ook steeds meer op een rallybak te lijken. Zo hebben we nu een bullbar (chickenbar) en een aantal verstralers.


Oud bankframe van m'n HiAce in stukken geslepen:
Afbeelding

Passen:
Afbeelding

Klaar voor de wrattenzwijnen:
Afbeelding

Afbeelding


Verstralers/richtlampen op dak:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 00:03
door Ramon
mooi project!! k wil in de winter ook weer naar afrika! als ik dit zo zie!!

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 20:12
door brammie
goed bezig mannen!!
ik krijg er ook helemaal zin in 8)

ps: zet dat reservewiel op het dak anders vast,
want zoals je de spanband nu hebt zitten ga je hem geheid verliezen

Geplaatst: di 8 mar, 2011 19:50
door engbokho
Stoere rally Ami bij mijn stoere nieuwe Trax
Afbeelding

Geplaatst: di 8 mar, 2011 19:53
door Sjoerd
Zo'n traction avant is toch ook een prachtig ding! Zeker in combinatie met een rally ami

Geplaatst: di 8 mar, 2011 22:34
door Arno
De boel aangesloten. Ik heb de glazen zekeringen vervangen door steekzekeringen, in een grotere zekeringenkast. Nu hebben we gelijk de extra zekeringen voor de verstralers en sigerattenaansteker. Ook een +30 terminal geplaatst (links op de foto).

Afbeelding

De schakelaars en sigarettenaansteker:
Afbeelding

Het werkt!
Afbeelding


Om de rallylook compleet te maken moest de motorkap natuurlijk matzwart, dat begrijpt een kind:
Afbeelding

De Ami in z'n natuurlijke habitat:
Afbeelding

Geplaatst: di 8 mar, 2011 23:49
door Punky
Hij is wel stoer geworden.

Wel geinig die zwarte motorkap. Heb ik ook al een tijdje en het typerende is dat ik deze week zit te twijfelen om de flanken ook wit te maken. ;-)

Geplaatst: wo 9 mar, 2011 11:31
door Ed147
engbokho schreef:Stoere rally Ami bij mijn stoere nieuwe Trax
Afbeelding
Ok, dus jij hebt 'm voor m'n neus weg gekaapt (uit Beesd toch?) :cry:

Geplaatst: zo 5 jun, 2011 10:54
door engbokho
Ondertussen zijn de heren al een tijdje op pad. En behalve een gare spanningsregelaar doet de Ami het goed en zijn ze al in Egypte...
Afbeelding

Afbeelding