restauratie azu nummer 2
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Spuit jij de epoxy-primer met een spuitbus of een professionele spuit?siemen schreef:zo elke avond druk bezig met de koets kaal halen!
ik doe dit stukje bij beetje en zorg dat elke avond een deel wat kaal is en epoxy primer te spuiten!
wat pics
Ik vraag dat omdat je steeds een klein stukje spuit, lijkt een spuitbus mij handiger, maar kan me voorstellen dat je het om willen van het resultaat met een prof. spuit doet.
OT ik zag in Gemert trouwens dat je jouw besteleend had voorzien van nieuwe deurhouders bij de achterdeuren.
Kun je me een PB sturen waar je die vandaan hebt, ik zoek er, maar heb ze nog niet kunnen vinden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
het is 2k epoxy en ik spuit het met de compressorspuit.
ik spuite het stukje bij stukje omdat ik per avond maar een deel kaal kon halen!
zou ik alles in 1 keer doen dan was ik 2 dagen bezig en dan zat de roest er alweer op.
die deur houders heb ik op nieuw laten verzinken!
ik spuite het stukje bij stukje omdat ik per avond maar een deel kaal kon halen!
zou ik alles in 1 keer doen dan was ik 2 dagen bezig en dan zat de roest er alweer op.
die deur houders heb ik op nieuw laten verzinken!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
zo het studeren is voor een paar dagen weer achter de rug dus aan de slag met de azu
Ik heb tankklep van een acadiane een tankklep gemaakt voor de besteleend. Dus het onderste balkje weer gedeelt , buisje op de zijkant en het kleine driehoekje verwijderd.
de onderkant staat nu in de epoxy:
Ook de voorspatborden gerepareerd, meschien later ooit eens nieuwe maar had deze nog liggen dus gemaakt.
Heel klein beetje laswerk aan de deuren.
en de koplampsteun in gekort
Alles met elkaar op geteld toch weer een avond bezig geweest!
Ik heb tankklep van een acadiane een tankklep gemaakt voor de besteleend. Dus het onderste balkje weer gedeelt , buisje op de zijkant en het kleine driehoekje verwijderd.
de onderkant staat nu in de epoxy:
Ook de voorspatborden gerepareerd, meschien later ooit eens nieuwe maar had deze nog liggen dus gemaakt.
Heel klein beetje laswerk aan de deuren.
en de koplampsteun in gekort
Alles met elkaar op geteld toch weer een avond bezig geweest!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
hoeveel cm heb je van die lichtsteunen afgeslepen?siemen schreef:zo het studeren is voor een paar dagen weer achter de rug dus aan de slag met de azu
Ik heb tankklep van een acadiane een tankklep gemaakt voor de besteleend. Dus het onderste balkje weer gedeelt , buisje op de zijkant en het kleine driehoekje verwijderd.
de onderkant staat nu in de epoxy:
Ook de voorspatborden gerepareerd, meschien later ooit eens nieuwe maar had deze nog liggen dus gemaakt.
Heel klein beetje laswerk aan de deuren.
en de koplampsteun in gekort
Alles met elkaar op geteld toch weer een avond bezig geweest!
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
50 mm .
je kunt dit heel netjes doen, de bestiging van de koplamp zit met 2 kleine lasjes vast, die moet je door slijpen en dan kun je hem eraf schuiven.
Ik heb van te voren even 50 uit gemeten en af getekend. dan slijp je ongeveer 30 mm van de buis af en schuif je bevesting weer over de buis heen en lassen maar!
Update:
druk aan het schuren!
je kunt dit heel netjes doen, de bestiging van de koplamp zit met 2 kleine lasjes vast, die moet je door slijpen en dan kun je hem eraf schuiven.
Ik heb van te voren even 50 uit gemeten en af getekend. dan slijp je ongeveer 30 mm van de buis af en schuif je bevesting weer over de buis heen en lassen maar!
Update:
druk aan het schuren!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970