Pagina 3 van 9

Geplaatst: di 5 apr, 2011 12:54
door björn
ik wou dat ik de tijd had die jij hebt dan kon ik nar de wm met de mijne

Geplaatst: di 5 apr, 2011 16:49
door siemen
nou verdorie ik moet nu ook nog mij studie afmaken verdorie, nog meer tijd kwijt.

ik heb je overgens laatst nog een mail gestuurd björn!

Geplaatst: di 5 apr, 2011 21:43
door joe_catchou
als ie klaar is mag je hem ruilen met de mijnes siem.
die is ook af nu , jij zocht toch nog 2cv's zie ik .

Geplaatst: di 5 apr, 2011 23:25
door björn
klopt siemen.
ik kom ook naar citromobile en neem ze dan wel mee voor je :wink:
prijs komen we wel uit en ik stuur snel ff foto's van de 2

Geplaatst: wo 6 apr, 2011 07:23
door Geert
siemen schreef:zo elke avond druk bezig met de koets kaal halen!
ik doe dit stukje bij beetje en zorg dat elke avond een deel wat kaal is en epoxy primer te spuiten!

wat pics

Afbeelding
Spuit jij de epoxy-primer met een spuitbus of een professionele spuit?
Ik vraag dat omdat je steeds een klein stukje spuit, lijkt een spuitbus mij handiger, maar kan me voorstellen dat je het om willen van het resultaat met een prof. spuit doet.

OT ik zag in Gemert trouwens dat je jouw besteleend had voorzien van nieuwe deurhouders bij de achterdeuren.
Kun je me een PB sturen waar je die vandaan hebt, ik zoek er, maar heb ze nog niet kunnen vinden.

Geplaatst: wo 6 apr, 2011 07:42
door Bull Frog Bleu
..paar antwoorden terug staat het antwoord ;)
Volgens mij ouderwets met de kwast waar overigens niks mis mee is. Zo krijg je het beste resultaat en zit er een goede laag op :)

Geplaatst: wo 6 apr, 2011 17:25
door siemen
het is 2k epoxy en ik spuit het met de compressorspuit.

ik spuite het stukje bij stukje omdat ik per avond maar een deel kaal kon halen!
zou ik alles in 1 keer doen dan was ik 2 dagen bezig en dan zat de roest er alweer op.

die deur houders heb ik op nieuw laten verzinken!

Geplaatst: wo 6 apr, 2011 17:30
door Geert
siemen schreef:
ik spuite het stukje bij stukje omdat ik per avond maar een deel kaal kon halen!
zou ik alles in 1 keer doen dan was ik 2 dagen bezig en dan zat de roest er alweer op.
!
Ja, snap ik , maar was benieuwd hoe je dat gedaan had, maar nu heb ik dus antwoord.
Bedankt!

Geplaatst: wo 6 apr, 2011 18:54
door siemen
ik heb het laten passiveren om het maar sjiek te zeggen

Geplaatst: wo 6 apr, 2011 20:13
door Boudewijn
Er zijn ook spuitbussen met 2K lak te verkrijgen. Nadeel is dat deze na eenmaal te zijn gebruikt maar 24 uur houdbaar zijn.

Geplaatst: wo 6 apr, 2011 22:48
door siemen
ik heb daar geen ervaring mee, ik wil het gewoon goed hebben! en daarom het beste gekozen.
In deze azu mag van mij best een paar deuken in zitten, als hij maar niet zo snel roest want ik ga hem echt goed gebruiken namelijk.

Geplaatst: do 7 apr, 2011 17:48
door Geert
siemen schreef:ik heb het laten passiveren om het maar sjiek te zeggen
Poep sjiek, hou het maar op verzinken, dan snap ik het tenminste.

Geplaatst: do 7 apr, 2011 22:05
door siemen
zo het studeren is voor een paar dagen weer achter de rug dus aan de slag met de azu

Ik heb tankklep van een acadiane een tankklep gemaakt voor de besteleend. Dus het onderste balkje weer gedeelt , buisje op de zijkant en het kleine driehoekje verwijderd.
de onderkant staat nu in de epoxy:

Afbeelding

Ook de voorspatborden gerepareerd, meschien later ooit eens nieuwe maar had deze nog liggen dus gemaakt.

Heel klein beetje laswerk aan de deuren.

en de koplampsteun in gekort


Afbeelding
Alles met elkaar op geteld toch weer een avond bezig geweest!

Geplaatst: vr 8 apr, 2011 18:19
door duck-tuc
siemen schreef:zo het studeren is voor een paar dagen weer achter de rug dus aan de slag met de azu

Ik heb tankklep van een acadiane een tankklep gemaakt voor de besteleend. Dus het onderste balkje weer gedeelt , buisje op de zijkant en het kleine driehoekje verwijderd.
de onderkant staat nu in de epoxy:

Afbeelding

Ook de voorspatborden gerepareerd, meschien later ooit eens nieuwe maar had deze nog liggen dus gemaakt.

Heel klein beetje laswerk aan de deuren.

en de koplampsteun in gekort


Afbeelding
Alles met elkaar op geteld toch weer een avond bezig geweest!
hoeveel cm heb je van die lichtsteunen afgeslepen?

Geplaatst: vr 8 apr, 2011 18:28
door siemen
50 mm .

je kunt dit heel netjes doen, de bestiging van de koplamp zit met 2 kleine lasjes vast, die moet je door slijpen en dan kun je hem eraf schuiven.
Ik heb van te voren even 50 uit gemeten en af getekend. dan slijp je ongeveer 30 mm van de buis af en schuif je bevesting weer over de buis heen en lassen maar!


Update:
druk aan het schuren!