Rode 2cv6 Club van CVosje
- CVosje1994
- Gebruiker
Ik ben gelukkig weer beter ( was niet leuk/fijn)
En morgen gaat de koets van het chassis af en zal ik foto's maken van de rotte/ slechte stukken.
Ik heb nog een vraag over een bepaald boek; How to restore a 2cv door Jane Porter
Is dit boek handig om te hebben?
En morgen gaat de koets van het chassis af en zal ik foto's maken van de rotte/ slechte stukken.
Ik heb nog een vraag over een bepaald boek; How to restore a 2cv door Jane Porter
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu
How to restore 2CV van Lindsay Porter is een goed boek.CVosje1994 schreef:Ik ben gelukkig weer beter ( was niet leuk/fijn)
Ik gebruik het naast de Haynes Citroen Owners Workshop Manual.
Allebei de moeite waard.Zeker als je voor de eerste keer met zo'n 2CV tje te doen krijgt.
Bij mij was het ook al meer dan 25 jaar geleden dat ik voor de laatste keer een 2CV had gerepareerd, en de eerste keer dat er een "restaureer".
Maar ..... dit forum geeft je ook op alle vragen antwoord.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Heb je de "Vraagbaak" al? is wordt niet meet gedrukt maar vaak op marktplaats aangeboden. Is ook te downloaden.
http://www.lapsis.nl/wordpress/?p=22
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
- CVosje1994
- Gebruiker
Ik heb wel een boek van Haynes voor Kerst gekregenBoudewijn schreef:Heb je de "Vraagbaak" al? is wordt niet meet gedrukt maar vaak op marktplaats aangeboden. Is ook te downloaden.
- CVosje1994
- Gebruiker
Gisteren heb ik eindelijk de koets van het chassis gehaald en meteen foto's gemaakt van de slechte stukken. Is wel nog niet alles.
Best leuk zo'n gemotoriseerd skateboard
It sank
En hier alvast een paar kiekjes van de slechte stukken
Bij de koets is het de achterkant ( rechter spatbord, -wielkast, -dorpel, kofferbak,...) die helemaal rot is.
De rechter poot is het slechtste stuk van het chassis
Best leuk zo'n gemotoriseerd skateboard
It sank
En hier alvast een paar kiekjes van de slechte stukken
Bij de koets is het de achterkant ( rechter spatbord, -wielkast, -dorpel, kofferbak,...) die helemaal rot is.
De rechter poot is het slechtste stuk van het chassis
-
- Veelvuldig poster
Even over het chassis.
Ik kan vanaf hier natuurlijk niet goed oordelen of er een nieuw onder moet, maar laten we even van het ergste uitgaan.
Ik weet niet precies hoe het tegenwoordig zit bij de RDW, maar zorg dat je alles volgens de regels doet. Het zou zonde zijn als je straks een mooie eend hebt, maar geen papieren krijgt door een (volgens RDW) illigale chassiswissel.
Misschien moet er iemand van de RDW komen schouwen, of misschien kun je er zelf nog langs.
Weet iemand hoe CVosje1994 nu verder moet mbt de regelgeving?
Ik kan vanaf hier natuurlijk niet goed oordelen of er een nieuw onder moet, maar laten we even van het ergste uitgaan.
Ik weet niet precies hoe het tegenwoordig zit bij de RDW, maar zorg dat je alles volgens de regels doet. Het zou zonde zijn als je straks een mooie eend hebt, maar geen papieren krijgt door een (volgens RDW) illigale chassiswissel.
Misschien moet er iemand van de RDW komen schouwen, of misschien kun je er zelf nog langs.
Weet iemand hoe CVosje1994 nu verder moet mbt de regelgeving?
Eend voor allen, allen voor eend..
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
En ze komen gewoon bij je thuis, op afspraak, om de loodjes te bevestigen. Kosten 151 euro (pff) en je krijgt een schriftelijke verklaring.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
- CVosje1994
- Gebruiker
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Voor jou heel dicht bij, in ElslooCVosje1994 schreef:maar waar zitten die rdw kantoorjes eigenlijk?
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques