Pagina 3 van 6
Geplaatst: vr 11 mar, 2011 21:52
door CVosje1994
Ik ben gelukkig weer beter ( was niet leuk/fijn)
En morgen gaat de koets van het chassis af en zal ik foto's maken van de rotte/ slechte stukken.
Ik heb nog een vraag over een bepaald boek; How to restore a 2cv door Jane Porter
Is dit boek handig om te hebben?
Geplaatst: za 12 mar, 2011 00:21
door siemen
is op sich wel handig, maar ook dit forum!
er staat zo veeeeeel geschreven over alle problemen.
Geplaatst: za 12 mar, 2011 08:40
door Geert
CVosje1994 schreef:Ik ben gelukkig weer beter ( was niet leuk/fijn)
En morgen gaat de koets van het chassis af en zal ik foto's maken van de rotte/ slechte stukken.
Ik heb nog een vraag over een bepaald boek; How to restore a 2cv door Jane Porter
Is dit boek handig om te hebben?
How to restore 2CV van
Lindsay Porter is een goed boek.
Ik gebruik het naast de Haynes Citroen Owners Workshop Manual.
Allebei de moeite waard.Zeker als je voor de eerste keer met zo'n 2CV tje te doen krijgt.
Bij mij was het ook al meer dan 25 jaar geleden dat ik voor de laatste keer een 2CV had gerepareerd, en de eerste keer dat er een "restaureer".
Maar ..... dit forum geeft je ook op alle vragen antwoord.
Geplaatst: za 12 mar, 2011 09:39
door Gerard2cv
Dus,doe je best om het te begrijpen,hoe het vast zit en hoe je het los moet krijgen. Wij zitten klaar om je met raad bij te staan.
Geplaatst: za 12 mar, 2011 09:51
door Boudewijn
Heb je de "Vraagbaak" al? is wordt niet meet gedrukt maar vaak op marktplaats aangeboden. Is ook te downloaden.
http://www.lapsis.nl/wordpress/?p=22
Geplaatst: za 12 mar, 2011 10:19
door Roel l'Hiver
op Ebay staan er een stelletje te koop, scheelt je een kleine 10 Euries.
Geplaatst: za 12 mar, 2011 11:03
door CVosje1994
Ik heb wel een boek van Haynes voor Kerst gekregen
Geplaatst: zo 13 mar, 2011 11:49
door CVosje1994
Geplaatst: zo 13 mar, 2011 12:01
door Willem2
Even over het chassis.
Ik kan vanaf hier natuurlijk niet goed oordelen of er een nieuw onder moet, maar laten we even van het ergste uitgaan.
Ik weet niet precies hoe het tegenwoordig zit bij de RDW, maar zorg dat je alles volgens de regels doet. Het zou zonde zijn als je straks een mooie eend hebt, maar geen papieren krijgt door een (volgens RDW) illigale chassiswissel.
Misschien moet er iemand van de RDW komen schouwen, of misschien kun je er zelf nog langs.
Weet iemand hoe CVosje1994 nu verder moet mbt de regelgeving?
Geplaatst: zo 13 mar, 2011 15:00
door Michiel van G.
idd, eerst de rdw bellen en een schouwing laten uitvoeren. Dan worden er loodjes aan gehangen, en daarna kun je aan de wissel beginnen.
Geplaatst: zo 13 mar, 2011 18:19
door hvdh
En ze komen gewoon bij je thuis, op afspraak, om de loodjes te bevestigen. Kosten 151 euro (pff) en je krijgt een schriftelijke verklaring.
Geplaatst: zo 13 mar, 2011 22:50
door RobM
of er zelf langs gaan. Dan kost het 50 euro; schouwen en loodjes.
als je dan klaar bent weer er langs en opnieuw laten zien.
Gr Rob
Geplaatst: zo 13 mar, 2011 22:52
door CVosje1994
er zelf heen gaan is een optie
maar waar zitten die rdw kantoorjes eigenlijk?
Geplaatst: ma 14 mar, 2011 07:16
door Geert
CVosje1994 schreef:er zelf heen gaan is een optie
maar waar zitten die rdw kantoorjes eigenlijk?
Kijk even op internet op de Site van RDW
Geplaatst: ma 14 mar, 2011 10:47
door Roel l'Hiver
CVosje1994 schreef:maar waar zitten die rdw kantoorjes eigenlijk?
Voor jou heel dicht bij, in
Elsloo