Pagina 3 van 5
Geplaatst: di 17 mei, 2011 08:16
door Punky
Transat schreef:Ik ga de parkeervergunning tijdelijk overzetten op de Transat zodat ik die als dagelijks vervoermiddel kan gebruiken. Anders moet ik 'm volgend jaar nog steeds inrijden!
LOL
Geplaatst: di 17 mei, 2011 13:15
door BasvanEerden
Arno, je hebt toch ervaring om dagelijks met een 2cv te rijden? Ik rijd nu ook dagelijks met de dyane. (ik hoef maar 10 kilometer op en neer naar het werk)
Geplaatst: di 17 mei, 2011 13:33
door Transat
BasvanEerden schreef:Arno, je hebt toch ervaring om dagelijks met een 2cv te rijden?
Jazeker ('96-'97 tussen Den Bosch en Tilburg) en ik vind het ook heerlijk om dat nu weer te doen! Maar doordat ik half gas rij laat ik soms bij stoplichten een gat vallen tussen mij en m'n voorganger, zodat het stoplicht weer op oranje springt
Mijn ritje is trouwens maar 2x15 km per dag.
Het klussen is nog niet voorbij trouwens: gister m'n v-snaar strakker gezet, maar ik merkte vanmorgen dattie té strak stond (door de bromtoon uit het vooronder die ik zelfs in m'n gaspedaal voelde), dus tussendemiddag alweer ietsje losser gezet.
Geplaatst: di 17 mei, 2011 14:03
door André Post
Het is toch een gewone standaard cilinder die je hebt?
Ik denk dat je nu iets te voorzichtig bent.
Geplaatst: di 17 mei, 2011 16:52
door Transat
André Post schreef:Ik denk dat je nu iets te voorzichtig bent.
Misschien wel André, maar het lijkt me geen goed idee om meteen weer plankgas te tijden en tot net over de rode streepjes door te trekken in de versnellingen. Toch? Zachtjesaan een beetje opbouwen en pas na 500 km of zo weer lekker doorrijden. Of is dat niet nodig?
Geplaatst: di 17 mei, 2011 18:05
door André Post
Je hebt een kompleet nieuwe set of alleen de veren?
Dat laatste begrijp ik uit je verslag.
Bij een volledige set kan het zijn dat de slotspeling van de zuigerveren zo klein is dat ze vastlopen bij heet worden.
Ze moeten eerst wat inslijten op de cilinder.
Bij een volledige revisie kan dat ook voor de lagers gelden,
meer reden om dan wat voorzichtig te zijn.
Zelf heb ik een set, nieuwe veren en nieuwe cilinderbussen maar ben vrijwel direct maximaal gaan rijden.
We zullen het zien over een ton of zo
Vroeger heb ik een keer van diverse motoren het beste bij elkaar gezocht,
dat ingebouwd en de dag daar op naar Oostenrijk gereden.
Het basis blok had in de week daarvoor nog zonder olie gedraaid wegens een lekke oliekoeler.
Geplaatst: di 17 mei, 2011 20:50
door Ramon
arno gewoon voorzichtig rijden! maar geniet vooral!!
niet uren lang planken en niet overbelasten!
top dat het allemaal gelukt is!!! wie had dat ooit gedacht!?>
Geplaatst: di 17 mei, 2011 22:21
door Punky
Bij de Ami ben ik ook snel volgas gaan rijden. (deze had alleen nieuwe veren). Alleen bij lang plankgas moet je uitkijken. Dan wordt alles een stuk warmer. Tot de 100 km/uur koelt een 2cv blokje goed.
Geplaatst: wo 18 mei, 2011 13:19
door Transat
@ André: alleen de veren. Tja, we zullen zien over 100000km
Volgens de boekjes moet je een nieuwe Eend 2000 km inrijden. Dat ben ik niet van plan, maar de eerste 500km doe ik wel rustig aan. Daarna weer 'normaal' rijden (=niet scheuren) zodat de motor helemaal klaar is als we naar de WM in Frankrijk gaan.
Ter info: de nieuwe veren/klepseals gingen erin bij (1)27600 km
@ Ramon. Dankjewel! Ja, vond het echt top om te doen ook!
@ Ramon en Dolf, urenlang planken misschien niet, maar ik moet wel een keer aankomen op de WM natuurlijk!
Maar serieus: ik ben wel heel benieuwd of ik nou van dat pingelen af ben als ik plankgas rij in z'n 4. Dat laat ik over een tijdje weten.
Geplaatst: wo 18 mei, 2011 18:30
door André Post
Waren bij jou de cilinders niet versleten dan?
Die hadden bij mij een flinke stootrand.
Geplaatst: wo 18 mei, 2011 21:28
door Transat
Nee, nul stootrand. Koos en ik hebben ze grondig bekeken.
Na hoeveel km was dat bij jou, dat ze zo'n stootrand hadden?
Geplaatst: wo 18 mei, 2011 21:41
door André Post
In ieder geval 132000 km.
Wat daarvoor gebeurt is weet ik niet, blok komt van de sloop 13 jaar geleden.
Geplaatst: za 21 mei, 2011 21:12
door Ramon
hangt erg per blokje af!! zoals ook de een met 60.000 km een liter olie per 1000 km verbruikt en de ander met 250.000 helemaal niks!
Geplaatst: za 21 mei, 2011 22:13
door André Post
De eerste paar jaar was het verbruik ook nihil.
Het is wel altijd een wat sloom blok geweest.
Het rijd nu echt wel wat pittiger.
Geplaatst: wo 15 jun, 2011 12:52
door Transat
Ik rij inmiddels al weer een tijdje met m'n nieuwe klepseals en zuigerveren en heb gelukkig geen oliewalmen meer!
Maar ik ben er nog niet: spruitstuk - kachelpot verbinding rechts is nog niet luchtdicht. Er zitten al twee mooie nieuwe beugels op, maar ik overweeg om ook links en rechts
àchter de kachelpotten twee nieuwe beugels te zetten.
Ik wilde ze net bestellen via internet,
maar welke maat zit daar nou: 47mm of 49mm Ik bestel er meteen maar een tube montagepasta bij.
Daarnaast hoor ik ook nog ergens een klep rammelen, dus ga ik voor de zekerheid ook m'n kleppen nog maar eens stellen.
En voor als je het nog niet gelezen hebt in een ander topic: afgelopen zondag klapte m'n rechterbougie eruit op de A2. Ik had natuurlijk geen bougiesleutel bij me, maar de Wegenwacht draaide hem er weer goed in en met 30 minuten vertraging ging ik verder. Dinsdag wilde ik een bougiesleutel kopen en een afspraak maken voor een helicoil, maar in de ochtendspits vloog m'n bougie er weer uit
. Weer de Wegenwacht gebeld en veilig (pontje ipv Coentunnel) naar m'n garage gereden voor een nieuwe helicoil.