Pagina 3 van 6

Geplaatst: wo 15 jun, 2011 21:24
door Timmmmie
Mijn ervaring met eend rijden is dat je je vooral niet druk moet maken.

Vorig jaar ben ik met de een naar zuid frankrijk gereden en ik had ook dezelfde problemen als jij hij rookte ook als een gek als ik wegreed bij een stoplicht. Dus zo'n kan van 5 liter olie gekocht en gaan met die banaan.

Keurig het oliepijl gecontroleerd bij elke tankbeurt en toen ik na 3800 kilometer thuiskwam was de kan zo goed als leeg :D

Maar ik vond het wel vervelend dat het zo stonk dus toch de klepseals laten vervangen en probleem opgelost.....

Nu olieverbruik=nul

Geplaatst: wo 15 jun, 2011 21:51
door joe_catchou
dan is er wat anders mis als het echt nul is voor een lucht koeling ;-)
maar wat betreft La France even wisselen van week met die ouders en WM je gaat het je echt beklagen als je niet bent geweest :D

Geplaatst: do 16 jun, 2011 11:59
door Happytree
Bedankt voor de geruststellende berichten :lol:

De reis gaat naar Milau en wil toch zo nu en dan lekker binnendoor cruisen dus een 2500km zal er wel gereden worden. dat de lagers erin blijven zitten maak ik me niet zo zorgen om. maar blijft zo'n blokje wel lekker lopen ondanks dat de bougie bijvoorbeeld nat word van de olie.

Ik ga er zo weer lekker mee rijden naar me werk om een beter beeld te krijgen van de staat van de motor.

Geplaatst: do 16 jun, 2011 15:20
door Twécévé
Happytree schreef:Bedankt voor de reacties :)

Afbeelding
Mooie eend, mooie kleur. Van harte gefeliciteend ermee!!!!

Als je lid wilt worden van mn genootschap (zie hieronder) hoor ik het wel :lol:

Geplaatst: vr 17 jun, 2011 16:35
door Happytree
Ik zal vanavond je site eens bekijken :D

De 2cv begint met dit warme weer (en na het stellen van de kleppen en vervangen van bobine enzo een stuk hoger stationair te lopen) nu wou ik dat wat terug stellen. ik zag wel een schroefje wat naar mijn id het stationair toerental moest verzorgen, maar het schroefje stond er niet tegenaas. nu lijkt het alsof hij beetje blijft hangen.

Nu is mijn 1e vraag het omcirkelde gedeelte is toch de stationair schroef? en wat kan ik eraan doen als hij niet verder terug komt? het gedeelte waar die veer aanzit komt wel helemaal terug. maar dat andere gedeelte niet. druk ik op die schroef dan zakt het toerental wel.

Afbeelding

Geplaatst: vr 17 jun, 2011 17:19
door Gerard2cv
1.Heeft de kabel genoeg lengte en
2.Is de veer rond de klepas achter het handeltje nog heel?

Geplaatst: vr 17 jun, 2011 17:31
door Happytree
Gerard2cv schreef:1.Heeft de kabel genoeg lengte en
2.Is de veer rond de klepas achter het handeltje nog heel?
1. Ja de kabel heeft genoeg lengte
2. Je bedoelt die grote veer die de gasklep weer dicht trekt?? of moet er ergens nog een kleine zitten?

Geplaatst: za 18 jun, 2011 06:49
door Gerard2cv
2.Nee,ik bedoel de veer die achter het handeltje om de gasklepas gewonden zit.Die zitten om allebei de assen

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 15:51
door Happytree
Ow bedankt! ik zie 1 klein veertje dat is tevens los/gebroken het is degene die op mijn eerder geposte foto net te zien is als de foto vergroot is. wat doet dit veertje? heeft het invloed op de stationairloop?

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 17:18
door Jeroen-citroen
Dat kleine veertje is het chokeklepveertje. Als die gebroken is kun je startproblemen krijgen en ook een slechte stationairloop omdat de choke niet goed meer werkt.

Geplaatst: ma 27 jun, 2011 09:51
door Happytree
Zo de eerste grote afstand is ermee gereden in totaal dit weekend 400km gereden. auto rijd na het onderhoud gewoon erg goed en ook op de snelweg rij je zonderproblemen 100 of zelfs harder.

Gek genoeg was het olieverbruik ineens stukken minder :) wat wel apart is rij ik veel in de stad dan rookt(e) hij heel erg maar blijkbaar met 100 op de snelweg geen last meer? (is hier een verklaring voor)

Dezeweek de puntjes op de i zetten en dan over 2 weken naar zuid frankrijk :)

Wat is eendrijden toch leuk :)

Owja, ik kwam zaterdag rond een uur of 6 nog een 2cv tegen ten hoogte van Den Dolder die richting Utrecht reed. die persoon stak zijn hand op ik was helaas net telaat.

Geplaatst: ma 27 jun, 2011 12:28
door Gerard2cv
Het zit in het op temperatuur raken van de eend,daar heeft hij nogal wat moeite mee omdat er geen thermostaat op zit en dat zelfs een koude motor de volle windstoom krijg.Op korte stukjes zou je beter het winterhoesje kunnen gebruiken.

Geplaatst: ma 27 jun, 2011 14:16
door Happytree
2 uur lang met 100 over de snelweg dan moet hij toch wel warm zijn?

En die korte stukjes in de stad dat hij dan gaat verbruiken had ik indd wel het id dat dat zou komen door de hoge olietempratuur waardoor de olie (te) dun word.

Geplaatst: ma 27 jun, 2011 15:33
door Gerard2cv
Nee hoor,de olietemperatuur kan best hoog worden.kijk maar naar de frituurpan

Geplaatst: di 5 jul, 2011 20:26
door Happytree
De afgelopen tijd (vooral vandaag) bezig geweest met de 2cv, deze moest voor de vakantie even een check krijgen en een grote beurt.

Het volgende is gedaan:

- Kleppendeksel pakkingen + kleppen gesteld
- V-snaar
- Bobine
- Bougieskabels
- Groot onderhoud filters, olie, bougies
- Remvloeistof
- Warmte slangen in wielkuipen
- Fusees en aandrijfassen doorgesmeerd
- hier en daar wat stekkertjes en andere kleine electronica
- 12v aansluiting gemaakt
- Bumpers zwart gemaakt
- Dakje vervangen
- Choke veertje en gasklepveer vervangen

Ook heb ik veel gecontroleerd en ik heb me verbaasd over het nette onderhoud wat aan deze 2cv is gedaan, zelfs de dopjes op de ontluchting nippels van de remmen zat een beetje vet in zodat de nippels niet zouden worden aangetast.

Foto's:

Kleppen stellen:
Afbeelding

Afbeelding

Mijn vader die het ook erg leuk vind (2cv was zijn 1e auto):
Afbeelding

Contacpuntjes had ik liggen maar leken nog nieuw:
Afbeelding

Zonder dak:
Afbeelding

Nieuw dak:
Afbeelding

Autotje:
Afbeelding