Pagina 3 van 7
Geplaatst: do 14 jul, 2011 21:48
door Rossero
Ik heb net exact dat dak op mijn andere eend gezet! Zal een mooi uitzicht worden van bovenaf

twee van die daken
Maar thanx voor de info! Ik denk dat ik je nog vaker nodig zal hebben...

Nu hopen dat hier nog zo'n dakje ligt
Geplaatst: vr 15 jul, 2011 07:35
door engbokho
Ik ben in augustus ook op Ibiza, kom wel ff buurten

Geplaatst: vr 15 jul, 2011 13:51
door Ramon
mooi engbo!! we zien je dan!
Geplaatst: za 16 jul, 2011 22:14
door Rossero
Beetje slechte foto, maar wat is er vandaag gebeurt:
De motor gemonteerd! Met:
Oude grille
Oude kleppendeksels
Oud kleurtje
Motor en baksteunen pas gemaakt
Motor een beurtje
remmen gereviseerd
En veel schoongemaakt!
Geplaatst: zo 17 jul, 2011 10:31
door Michiel van G.
toch maar een 602 erin geschroefd?
Geplaatst: zo 17 jul, 2011 11:41
door Rossero
Ja, heeft bijna 3x zoveel vermogen en daarvoor hebben we alle onderdelen. De 13.5pk heeft wel gedraaid, heel kort, maar was geen groot succes...
Dit brengt wel weer extra werk met zich mee.. het schutbord moet worden aangepast, nieuwe kabelboom, alles van electra moet anders, koplampsteun, remsysteem, km teller, alles alles alles

Geplaatst: vr 19 aug, 2011 19:41
door Rossero
Zo... een maandje later, wereldmeeting achter de rug, in nederland geweest en weer op ibiza!
Eergister hebben we de motor wakker geschud en heet hij weer gedraaid sinds jaaren stilstand.
Uiteraard hoort daar een filmpje bij, hier start ik hem voor het eerst:
http://www.youtube.com/watch?v=qZuKo5FSTUA
Vandaag de koets compleet gestript zodat ik snel kan gaan lassen en spuiten
Geplaatst: vr 19 aug, 2011 20:36
door AZL57
6 volt kabelboom kan makkelijk 12volt aan je hoeft maar een paar dingetjes te vervangen.
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 01:48
door Rossero
och de kabelboom moest er toch uit. Daarnaast hebben beide kabelbomen ongeveer evenveel werk nodig, bij de moderne heb je misschien wat meer opties. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar ik denk gewoon een moderne kabelboom
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 02:20
door siemen
zou ik ook doen. Gelijk 1 van een special dan kun je alles weer snel aansluiten!
Geplaatst: di 23 aug, 2011 10:07
door Francois
Ja, moderne kabelboom is wel zo handig, heb ik bij het ombouwen van mijn 68'er azu ook gedaan. Er blijven alleen wat extra kabeltjes over maar dat is geen probleem! Heb je trommel- of schijfremmen nu? Als je trommelremmen houdt hoef je niet zo gek veel aan te passen aan het remsysteem. Ik heb ook trommelremmen en het remt super.
Geplaatst: vr 26 aug, 2011 21:04
door Rossero
Schijfremmen, ik heb de achteras al vervangen vanwege de remcilinders! En ik gebruik inderdaad een moderne kabelboom, ik heb toch reeds alles los moeten trekken.
Verder... zo stond de koets er (half kaal) een paar dagen geleden bij:
Hij is ondertussen ontdaan van de gehele bodem:
Nieuwe bodem zit er zelfs al in, maar daar heb ik nog geen foto's van. Volgende stap is het aanpassen van het (resterende gedeelte) schutbord
Geplaatst: za 27 aug, 2011 22:48
door Rossero
Zo, hier de auto met voetenbak en nieuwe bodemplaten. Voor de laatste gewoon vlakke plaat gebruikt, de verstevigingsbalkjes zitten namelijk op het chassis:
Verder nog niet zo veel gedaan aan het schutbord, wel heb ik de spatbordbouten vernieuwd, deze was aan 1 kant dol en aan de andere kant compleet verdwenen:
Hiervoor heb ik de bouten uit een oude koplampsteun gebruikt:
Deze er uit geslepen:
In een nieuw stukje plaat gelast:
En op de koets bevestigd:

Geplaatst: wo 31 aug, 2011 08:35
door Rossero
Zo, weer wat (veel) verder gekomen! Zie hieronder in ieder geval het schutbord met de aanpassingen:

Het valt op zich dus wel mee...
In een soort kermiscombinatie zijn we met de koets naar de achtertuin gereden, trok erg de aandacht
Koets op pootjes, in de primer en schuren maar!
En wat later de uiteindelijke dekkende laag gris rose:

Geplaatst: wo 31 aug, 2011 09:29
door Michiel van G.
mooi hoor! ziet er goed uit
overigens dus toch gekozen voor gris rosé? Aangezien hij oorspronkelijk bleu monte carlo was zoals je eerder zei?