motor --> opbouwen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Zat net te surfen op de site van een leverancier van onderdelen en zag daar de volgende vloeibare pakking staan
locitite 573, is dit dan ongeveer dezelfde als de 572?
en vloeibare pakking van het merk HYLOMAR .
Welke raden jullie aan, de Hylomar is de helft goedkoper dan de loctite.
Verder nog altijd aan het uitzoeken welke momentsleutel ik ga kopen. zie in de lijst van aanhaalmomenten dat ik eentje nodig heb van 3 tot 60NM voor de meeste dingen aan de motor. Maar dit bereik bestaat natuurlijk niet.
Ook de nokkenas en krukas aan het controleren, maar dit bespreek ik in een appart topic omdat dit nogal specifiek is.
locitite 573, is dit dan ongeveer dezelfde als de 572?
en vloeibare pakking van het merk HYLOMAR .
Welke raden jullie aan, de Hylomar is de helft goedkoper dan de loctite.
Verder nog altijd aan het uitzoeken welke momentsleutel ik ga kopen. zie in de lijst van aanhaalmomenten dat ik eentje nodig heb van 3 tot 60NM voor de meeste dingen aan de motor. Maar dit bereik bestaat natuurlijk niet.
Ook de nokkenas en krukas aan het controleren, maar dit bespreek ik in een appart topic omdat dit nogal specifiek is.
Loctite heeft tegenwoordig borgmiddelen, vloeibare pakking en lijmen in tientallen smaken. 572 is een borgmiddel voor grove schroefdraad,573 en 574 zijn vloeibare pakkingen. Voor een zo vormvaste verbinding als die tussen de twee carterhelften zal het verschil tussen 573 en 574 niet belangrijk zijn. Loctite heeft overigens een niet al te gebruiksvriendelijke website, je kunt daar met wat moeite de producten vergelijken.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Terwijl ik zit te lezen hoe ik alles moet aanpakken en te kijken welke onderdelen ik nog nieuw moet bestellen nog een beetje verder gedaan met het spruitstuk.
Helemaal opgeschuurd en ontvet, dan met hittebestendigde verf behandeld.
De pasvlakken met staalwol terug proper gemaakt.
De binnenkant van het uitlaatgedeelte met een mini staalborstel afgewreven. Zodat alle losse roest daar ook weg is.
Hier het resultaat:
Nu hopen dat de verf toch een tijdje blijft zitten.
Verder de carburateur eens bekeken. Ik voel nergens speling. Weet wel niet goed waar ik overal speling kan voelen.
Het ding is wel enorm smerig. Binnen en buiten overal vuil, olie, vet,...
Weet iemand of je de carburator eerst moet demonteren voor dat je hem ultrasoon laat reinigen? En zou ik eerst de buitenkant moeten ontdoen van de grootste vuiligheid?
foto:
Helemaal opgeschuurd en ontvet, dan met hittebestendigde verf behandeld.
De pasvlakken met staalwol terug proper gemaakt.
De binnenkant van het uitlaatgedeelte met een mini staalborstel afgewreven. Zodat alle losse roest daar ook weg is.
Hier het resultaat:
Nu hopen dat de verf toch een tijdje blijft zitten.
Verder de carburateur eens bekeken. Ik voel nergens speling. Weet wel niet goed waar ik overal speling kan voelen.
Het ding is wel enorm smerig. Binnen en buiten overal vuil, olie, vet,...
Weet iemand of je de carburator eerst moet demonteren voor dat je hem ultrasoon laat reinigen? En zou ik eerst de buitenkant moeten ontdoen van de grootste vuiligheid?
foto:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Heb de carb van mijn Ami ultrasoon laten reinigen en die was van buiten ook aardig smerig. Deze is eerst daar een beetje van het meeste vuil ontdaan en daarna in de ultrasoon bak gelegd.
Ik heb van de te voren alle losse delen (acc. pomp, dat andere vacuumdingdoosje, sproeiers, vlotter, pakkingen) er vanaf gehaald.
Dagje later zag de carb er zo uit:
Daarna weer helemaal opgebouwd met een revisiesetje. Wel de originele sproeiers gebruikt...
Kijk bij de revisiesetjes wel even de pakking tussen de carb en de deksel na, daar is een foute serie van waar een gat dicht zit
Ik heb van de te voren alle losse delen (acc. pomp, dat andere vacuumdingdoosje, sproeiers, vlotter, pakkingen) er vanaf gehaald.
Dagje later zag de carb er zo uit:
Daarna weer helemaal opgebouwd met een revisiesetje. Wel de originele sproeiers gebruikt...
Kijk bij de revisiesetjes wel even de pakking tussen de carb en de deksel na, daar is een foute serie van waar een gat dicht zit
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Juist een pakketje ontvangen met een setje cilinders en zuigers met compressie verhouding 7.9:1.
Deze zijn zo goed als nieuw. Zouden slechts 1200km gereden hebben.
Foto's volgen later nog, heb nu foto toestel niet bij de hand.
Zo zijn we weer een stap dichter om een motor te bouwen die perfect op ron95 en indien nodig op ron92 benzine kan rijden
Mocht toch nog iemand weten waar je een nieuw setje zuigers kan kopen met deze compressie verhouding, adresjes zijn altijd welkom.
Een reserve setje is altijd leuk om te hebben
Deze zijn zo goed als nieuw. Zouden slechts 1200km gereden hebben.
Foto's volgen later nog, heb nu foto toestel niet bij de hand.
Zo zijn we weer een stap dichter om een motor te bouwen die perfect op ron95 en indien nodig op ron92 benzine kan rijden
Mocht toch nog iemand weten waar je een nieuw setje zuigers kan kopen met deze compressie verhouding, adresjes zijn altijd welkom.
Een reserve setje is altijd leuk om te hebben
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Ik heb 3 tientjes betaald.. Weet niet of het veel of weinig is..//sander// schreef:@ tom Duckpower: wat kost het om een carburator te laten reinigen, Als je dit kwijt wilt tenminste.
Maar ik ben van het gemak, en aangezien deze op loopafstand was heb ik m daar laten reinigen
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Nee dit project ligt niet stil.
Juist een 2 weken in het buitenland gespendeerd, en dus geen tijd gehad om verder te werken.
Wel al een lading nieuwe onderdelen ontvangen.
Bobine, Benzinepomp, originele oliekoeler, uitlaatklemmen, dynamo valeo, vijzenset koelbeplating en een zo goed als nieuwe(zou 1200km gereden hebben) set zuigers met 7.9compressie.
Close up van zuigers . Eentje heeft een beetje last van zwarte aanslag. Moet ik dit verwijderen (indien ja, hoe doe je dit best?)
Volgende stap is nu een afspraak regelen met een revisie bedrijf voor de cilinderkoppen.
Het plan is ondertussen om deze motor maar na de reis van zomer 2012 in te bouwen. Zo dat ik voldoende tijd heb om alles in elkaar te plaatsen en rond te kijken om de nodige onderdelen aan te schaffen (alles in 1 keer kopen is net iets te duur, de hobby moet nog altijd betaalbaar blijven)
groeten
Juist een 2 weken in het buitenland gespendeerd, en dus geen tijd gehad om verder te werken.
Wel al een lading nieuwe onderdelen ontvangen.
Bobine, Benzinepomp, originele oliekoeler, uitlaatklemmen, dynamo valeo, vijzenset koelbeplating en een zo goed als nieuwe(zou 1200km gereden hebben) set zuigers met 7.9compressie.
Close up van zuigers . Eentje heeft een beetje last van zwarte aanslag. Moet ik dit verwijderen (indien ja, hoe doe je dit best?)
Volgende stap is nu een afspraak regelen met een revisie bedrijf voor de cilinderkoppen.
Het plan is ondertussen om deze motor maar na de reis van zomer 2012 in te bouwen. Zo dat ik voldoende tijd heb om alles in elkaar te plaatsen en rond te kijken om de nodige onderdelen aan te schaffen (alles in 1 keer kopen is net iets te duur, de hobby moet nog altijd betaalbaar blijven)
groeten