Brilrubbers
-
- Gebruiker
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Vandaag een makkelijk tooltje gemaakt om de halve maantjes op de klepveer te monteren. Ik heb op een grote wasknijper twee magneetjes gemaakt ( ter hoogte van de uitholling). In de uitholling passen de halve maantjes welke worden vastgehouden door de magneetjes. Dan op de klepsteel bevestigen en de magneetjes weghalen. De praktijk moet nog uitwijzen of het lukt. Op de keukentafel werkt het!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
brilrubbers
Wat is nu juist? welke brilrubbers horen nu in een 602 cc blok. volgens het werkplaatshandboek plaatje A, maar bij mij zien ze er uit als op plaatje B. Op de foto zie je hoe ze er opzaten. En eraf.

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
tweeceevee schreef:Je hebt de bovenste brilrubbers nodig. De kop Moet er wel vanaf, anders krijg je de rubbers niet over de stoterstangen.
Laatst gewijzigd door theoenmarion op vr 24 feb, 2012 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Brilrubbers
Moet de vlakke kant (dus het blokje) naar onder of naar boven?Jimmy schreef:Hallo allemaal,
Ik heb bij de restauratie van mijn 2cv az, de brilrubbers laten vervangen bij de garage op de hoek. nu blijkt dat aan de linkerkant van de motor deze toch blijft lekken.
Aangezien ik er niets voor heb betaald, blijft er niets over om deze zelf maar te wisselen.
Nu heb ik een pakking set besteld, alleen zitten hier twee typen in welke moet ik hebben ? foto 1 of foto 2
Ik weet namelijk niet zeker dat de rubbers die er nu in zitten wel de goede zijn.
Het motorblok is een A06 635.
Als ik het goed begrijp hoeft de cilinderkop niet helemaal eraf, tot de zuigerpen en dan kan ik de rubber net vervangen klopt dat ?
Alvast bedankt
Groeten Jimmy
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
pakkingset
we gaan er maar vanuit dat je een goede kwaliteit pakkingset hebt gekocht, meestal de Glaser sets.
Het rubber met de verdikte centreer rand die in het blok valt kun je altijd gebruiken, de zgn platte zijn voor motoren na 1972.
Let op dat je het kopje even kantelt en voelt dat het pijpje het blok in gaat en niet wordt kapot gedrukt.
Het rubber met de verdikte centreer rand die in het blok valt kun je altijd gebruiken, de zgn platte zijn voor motoren na 1972.
Let op dat je het kopje even kantelt en voelt dat het pijpje het blok in gaat en niet wordt kapot gedrukt.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
verkeerd
Ja alles kan natuurlijk.
Heb je geen vraagbaak van de 2cv of een Haynes boek.
Lijkt me zo wie zo wel handig om die te hebben.
Heb je geen vraagbaak van de 2cv of een Haynes boek.
Lijkt me zo wie zo wel handig om die te hebben.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Zitten niet altijd hetzelfde meen ik. Is afhankelijk van het type brilrubber hoe ze gemonteerd worden. Weet zo het verschil eerlijk gezegd ook niet meer.
Je zou mijn Ami Break topic kunnen doorspitten, daar staat een motorrevisie in meen ik waar dezelfde vraag gesteld werd. Of een van de andere revisietopics.
Je zou mijn Ami Break topic kunnen doorspitten, daar staat een motorrevisie in meen ik waar dezelfde vraag gesteld werd. Of een van de andere revisietopics.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb vanavond de cilinderkoppen weer gemonteerd. Maar wat blijkt nu ik de olieleiding wil monteren? Inderdaad, de koppen omgewisseld! Dus die moeten er morgen weer af. Nu dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat er lengte verschil zit in de stoterstang van de inlaat en uitlaat, klopt dat? Of heb ik wat anders gezien?