Brilrubbers

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
jornmetten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door jornmetten » ma 23 jan, 2012 13:44

Even het draad goed schoonmaken, of een tapje er over doet idd wonderen.
Nooit vergeten dat vuil en roest voor extra weerstand zorgen.

Gevoel kan overigen niet lenen of kopen , wel leren!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 31 jan, 2012 23:22

Ben ook bezig met een revisie.
Nu ik de kop er af heb kan ik, in de gaten waar de klepstoter in het carter zit, de bussen er met mijn vinger uithalen. Is dit normaal?

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » wo 1 feb, 2012 10:57

Jawel, wees er blij mee

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 1 feb, 2012 21:00

Is inderdaad normaal. Ze willen ook weleens wat 'vastgezogen' zitten, maar dit hoort. Wel handig om bv. een stickertje te plakken welke je waar uit hebt gehaald.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 5 feb, 2012 17:58

Vandaag een makkelijk tooltje gemaakt om de halve maantjes op de klepveer te monteren. Ik heb op een grote wasknijper twee magneetjes gemaakt ( ter hoogte van de uitholling). In de uitholling passen de halve maantjes welke worden vastgehouden door de magneetjes. Dan op de klepsteel bevestigen en de magneetjes weghalen. De praktijk moet nog uitwijzen of het lukt. Op de keukentafel werkt het!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 7 feb, 2012 19:17

met een beetje magnetische schroevendraaier kun je ze er ook mooi inzetten en uithalen.
diverse Citroens, wat anders.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

brilrubbers

Bericht door theoenmarion » vr 24 feb, 2012 22:37

Wat is nu juist? welke brilrubbers horen nu in een 602 cc blok. volgens het werkplaatshandboek plaatje A, maar bij mij zien ze er uit als op plaatje B. Op de foto zie je hoe ze er opzaten. En eraf.Afbeelding
Afbeelding

    theoenmarion
    Veelvuldig poster
    Veelvuldig poster
    Berichten: 618
    Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
    Locatie: Albergen
    Contacteer:

    Bericht door theoenmarion » vr 24 feb, 2012 23:36

    tweeceevee schreef:Je hebt de bovenste brilrubbers nodig. De kop Moet er wel vanaf, anders krijg je de rubbers niet over de stoterstangen.
    Laatst gewijzigd door theoenmarion op vr 24 feb, 2012 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

    theoenmarion
    Veelvuldig poster
    Veelvuldig poster
    Berichten: 618
    Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
    Locatie: Albergen
    Contacteer:

    Re: Brilrubbers

    Bericht door theoenmarion » vr 24 feb, 2012 23:38

    Jimmy schreef:Hallo allemaal,

    Ik heb bij de restauratie van mijn 2cv az, de brilrubbers laten vervangen bij de garage op de hoek. nu blijkt dat aan de linkerkant van de motor deze toch blijft lekken.
    Aangezien ik er niets voor heb betaald, blijft er niets over om deze zelf maar te wisselen.

    Nu heb ik een pakking set besteld, alleen zitten hier twee typen in welke moet ik hebben ? foto 1 of foto 2
    Ik weet namelijk niet zeker dat de rubbers die er nu in zitten wel de goede zijn.
    Het motorblok is een A06 635.

    Als ik het goed begrijp hoeft de cilinderkop niet helemaal eraf, tot de zuigerpen en dan kan ik de rubber net vervangen klopt dat ?

    Afbeelding

    Afbeelding

    Alvast bedankt

    Groeten Jimmy
    Moet de vlakke kant (dus het blokje) naar onder of naar boven?

    Le Patron
    Regelmatige poster
    Regelmatige poster
    Berichten: 331
    Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
    Locatie: Ophemert
    Contacteer:

    pakkingset

    Bericht door Le Patron » za 25 feb, 2012 08:47

    we gaan er maar vanuit dat je een goede kwaliteit pakkingset hebt gekocht, meestal de Glaser sets.

    Het rubber met de verdikte centreer rand die in het blok valt kun je altijd gebruiken, de zgn platte zijn voor motoren na 1972.

    Let op dat je het kopje even kantelt en voelt dat het pijpje het blok in gaat en niet wordt kapot gedrukt.
    Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
    https://lepatron.nl/webshop/

    theoenmarion
    Veelvuldig poster
    Veelvuldig poster
    Berichten: 618
    Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
    Locatie: Albergen
    Contacteer:

    Bericht door theoenmarion » za 25 feb, 2012 18:20

    Oke, maar ik bedoel kun je de rubbers er ook verkeerd om in zetten? Ik had alles netjes in elkaar, maar had het idee dat de rubbers niet centraal op de opening zaten. Bovenkant meer ruimte over dan onderkant op het blok zijde.

    Le Patron
    Regelmatige poster
    Regelmatige poster
    Berichten: 331
    Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
    Locatie: Ophemert
    Contacteer:

    verkeerd

    Bericht door Le Patron » ma 27 feb, 2012 08:37

    Ja alles kan natuurlijk.

    Heb je geen vraagbaak van de 2cv of een Haynes boek.

    Lijkt me zo wie zo wel handig om die te hebben.
    Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
    https://lepatron.nl/webshop/

    Gebruikersavatar
    Punky
    Addicted user
    Addicted user
    Berichten: 9243
    Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
    Locatie: Veghel
    Contacteer:

    Bericht door Punky » ma 27 feb, 2012 10:24

    Zitten niet altijd hetzelfde meen ik. Is afhankelijk van het type brilrubber hoe ze gemonteerd worden. Weet zo het verschil eerlijk gezegd ook niet meer.

    Je zou mijn Ami Break topic kunnen doorspitten, daar staat een motorrevisie in meen ik waar dezelfde vraag gesteld werd. Of een van de andere revisietopics.
    PuNk RoCK LosEr

    2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

    theoenmarion
    Veelvuldig poster
    Veelvuldig poster
    Berichten: 618
    Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
    Locatie: Albergen
    Contacteer:

    Bericht door theoenmarion » ma 27 feb, 2012 17:16

    Dank je voor de info. Ik ben er uit. De uitstulping moest naar boven gericht.
    Ik heb inderdaad wel een werkplaats handboek maar die bracht mij aan het twijfelen. Eerst nadenken en dan pas roepen dus. Sorry!

    theoenmarion
    Veelvuldig poster
    Veelvuldig poster
    Berichten: 618
    Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
    Locatie: Albergen
    Contacteer:

    Bericht door theoenmarion » vr 2 mar, 2012 22:50

    Ik heb vanavond de cilinderkoppen weer gemonteerd. Maar wat blijkt nu ik de olieleiding wil monteren? Inderdaad, de koppen omgewisseld! Dus die moeten er morgen weer af. Nu dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat er lengte verschil zit in de stoterstang van de inlaat en uitlaat, klopt dat? Of heb ik wat anders gezien?

    Plaats reactie