Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 23 jan, 2012 13:44
door jornmetten
Even het draad goed schoonmaken, of een tapje er over doet idd wonderen.
Nooit vergeten dat vuil en roest voor extra weerstand zorgen.

Gevoel kan overigen niet lenen of kopen , wel leren!

Geplaatst: di 31 jan, 2012 23:22
door theoenmarion
Ben ook bezig met een revisie.
Nu ik de kop er af heb kan ik, in de gaten waar de klepstoter in het carter zit, de bussen er met mijn vinger uithalen. Is dit normaal?

Geplaatst: wo 1 feb, 2012 10:57
door achtpeter
Jawel, wees er blij mee

Geplaatst: wo 1 feb, 2012 21:00
door TB
Is inderdaad normaal. Ze willen ook weleens wat 'vastgezogen' zitten, maar dit hoort. Wel handig om bv. een stickertje te plakken welke je waar uit hebt gehaald.

Geplaatst: zo 5 feb, 2012 17:58
door theoenmarion
Vandaag een makkelijk tooltje gemaakt om de halve maantjes op de klepveer te monteren. Ik heb op een grote wasknijper twee magneetjes gemaakt ( ter hoogte van de uitholling). In de uitholling passen de halve maantjes welke worden vastgehouden door de magneetjes. Dan op de klepsteel bevestigen en de magneetjes weghalen. De praktijk moet nog uitwijzen of het lukt. Op de keukentafel werkt het!

Geplaatst: di 7 feb, 2012 19:17
door AZL57
met een beetje magnetische schroevendraaier kun je ze er ook mooi inzetten en uithalen.

brilrubbers

Geplaatst: vr 24 feb, 2012 22:37
door theoenmarion
Wat is nu juist? welke brilrubbers horen nu in een 602 cc blok. volgens het werkplaatshandboek plaatje A, maar bij mij zien ze er uit als op plaatje B. Op de foto zie je hoe ze er opzaten. En eraf.Afbeelding
Afbeelding

    Geplaatst: vr 24 feb, 2012 23:36
    door theoenmarion
    tweeceevee schreef:Je hebt de bovenste brilrubbers nodig. De kop Moet er wel vanaf, anders krijg je de rubbers niet over de stoterstangen.

    Re: Brilrubbers

    Geplaatst: vr 24 feb, 2012 23:38
    door theoenmarion
    Jimmy schreef:Hallo allemaal,

    Ik heb bij de restauratie van mijn 2cv az, de brilrubbers laten vervangen bij de garage op de hoek. nu blijkt dat aan de linkerkant van de motor deze toch blijft lekken.
    Aangezien ik er niets voor heb betaald, blijft er niets over om deze zelf maar te wisselen.

    Nu heb ik een pakking set besteld, alleen zitten hier twee typen in welke moet ik hebben ? foto 1 of foto 2
    Ik weet namelijk niet zeker dat de rubbers die er nu in zitten wel de goede zijn.
    Het motorblok is een A06 635.

    Als ik het goed begrijp hoeft de cilinderkop niet helemaal eraf, tot de zuigerpen en dan kan ik de rubber net vervangen klopt dat ?

    Afbeelding

    Afbeelding

    Alvast bedankt

    Groeten Jimmy
    Moet de vlakke kant (dus het blokje) naar onder of naar boven?

    pakkingset

    Geplaatst: za 25 feb, 2012 08:47
    door Le Patron
    we gaan er maar vanuit dat je een goede kwaliteit pakkingset hebt gekocht, meestal de Glaser sets.

    Het rubber met de verdikte centreer rand die in het blok valt kun je altijd gebruiken, de zgn platte zijn voor motoren na 1972.

    Let op dat je het kopje even kantelt en voelt dat het pijpje het blok in gaat en niet wordt kapot gedrukt.

    Geplaatst: za 25 feb, 2012 18:20
    door theoenmarion
    Oke, maar ik bedoel kun je de rubbers er ook verkeerd om in zetten? Ik had alles netjes in elkaar, maar had het idee dat de rubbers niet centraal op de opening zaten. Bovenkant meer ruimte over dan onderkant op het blok zijde.

    verkeerd

    Geplaatst: ma 27 feb, 2012 08:37
    door Le Patron
    Ja alles kan natuurlijk.

    Heb je geen vraagbaak van de 2cv of een Haynes boek.

    Lijkt me zo wie zo wel handig om die te hebben.

    Geplaatst: ma 27 feb, 2012 10:24
    door Punky
    Zitten niet altijd hetzelfde meen ik. Is afhankelijk van het type brilrubber hoe ze gemonteerd worden. Weet zo het verschil eerlijk gezegd ook niet meer.

    Je zou mijn Ami Break topic kunnen doorspitten, daar staat een motorrevisie in meen ik waar dezelfde vraag gesteld werd. Of een van de andere revisietopics.

    Geplaatst: ma 27 feb, 2012 17:16
    door theoenmarion
    Dank je voor de info. Ik ben er uit. De uitstulping moest naar boven gericht.
    Ik heb inderdaad wel een werkplaats handboek maar die bracht mij aan het twijfelen. Eerst nadenken en dan pas roepen dus. Sorry!

    Geplaatst: vr 2 mar, 2012 22:50
    door theoenmarion
    Ik heb vanavond de cilinderkoppen weer gemonteerd. Maar wat blijkt nu ik de olieleiding wil monteren? Inderdaad, de koppen omgewisseld! Dus die moeten er morgen weer af. Nu dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat er lengte verschil zit in de stoterstang van de inlaat en uitlaat, klopt dat? Of heb ik wat anders gezien?