Pagina 3 van 3
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 11:02
door dyane_maniac
Bull Frog Bleu schreef:Een gewone eend is goed bruikbaar als donor voor met name het voorste deel van de ak350. Voor het chassis en papieren moet je toch echt uitwijken naar een chassis van een AK400/AK350 of acadiane.
acadiane heeft een langere wielbasis!!! dus papieren alsmede een evt chassis zijn niet te gebruiken!
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 11:14
door Bull Frog Bleu
Dat is juist dyane-maniac. Heb vernomen van besteleendenkenners dat een dergelijk chassis wel bruikbaar is maar de nodige aanpassingen vergen. Uiteraard is origineel ak350 chassis de ultieme oplossing maar helaas niet op elke hoek verkrijgbaar.
Zelf zou ik gaan voor een beter exemplaar voorzien van papieren en goed tot redelijk chassis. Succes
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 12:48
door björn
ik weet nog ak 400 chassis voor 250 euro
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 12:54
door dyane_maniac
@ bull frog blue,
chassis zal heus wel aan te passen zijn, maar op papier blijft het dan een acadiane met dus een langere wielbasis. en waarom de moeite doen?
ben het ook met je eens: beter een betere basis met papieren zoeken of je moet echt veel vrije tijd, geld en doorzettingsvermogen hebben
(en geen vrouw en kinderen hebben)
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 12:55
door björn
ja douwe de keuzes die we maken hebben gevolgen
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 13:57
door dyane_maniac
ja gelukkig roesten ze een stuk minder
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 17:24
door VintageSpeed
Bull Frog Bleu schreef:...vintagespeed zoekt een goedkope besteller. Niet één waar je de hoofdprijs voor hoeft te betalen
Dan kan hij net zo goed de ak350 opknappen.
Die belgische azu in duitsland is ook gaaf trouwens. Zo te zien een goede basis voor restauratie.
klopt inderdaad ja
voor een zak geld kan je alles kopen, maar dat is nu even niet de bedoeling. Heb net al 15k in een 1965 vw spijlbus geïnvesteerd dus over grote budgetten moet ik bij vrouw en kids ook even niet spreken
ik zoek iets goedkoops om zelf wat te sleutelen, maar de getoonde basis is inderdaad wel wat ver "door" om nog aan te beginnen.
Ben je wel met een paar honderd euro al aan het hobby'en natuurlijk
Ik vind eigenlijk weinig tot geen andere "projecten" met minder werk voor een lage prijs.
Misschien als Björn iets binnenkrijgt dat het interessant is.
Vingers kruisen
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 17:25
door Eminence Grise
valt me eigenlijk een beetje tegen... wil er iemand een zeldzaam exemplaar redden roept iedereen...niet doen..
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 17:59
door Geert
Eminence Grise schreef:valt me eigenlijk een beetje tegen... wil er iemand een zeldzaam exemplaar redden roept iedereen...niet doen..
Zou jij je er nog aan wagen??
Ik denk dat je zo'n wagen beter voor niet veel geld moet kopen voor onderdelen om een ander, minder slecht exemplaar, mee op te knappen.
Alles kan natuurlijk gerestaureerd worden, maar het moet natuurlijk ook te doen zijn. Het opknappen van een wagen in deze staat gaat de € 10.000,= ver te boven.
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 18:10
door siemen
wel jammer dat hij dan net niet weer is afgemaakt. Zoals de bumper rosetten.
Voor de rest een erg mooi ak400!
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 21:10
door Bjorn
Klopt.. Maar die vind ik echt zo lelijk...
Maar als jij 'm wil kopen met rosetten wil ik ze er graag voor je opzetten haha!
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 21:34
door Bull Frog Bleu
Over de grens staat ook leuk spul af en toe. Deze o.a.:
http://www.leboncoin.fr/voitures/228613285.htm?ca=17_s
Geplaatst: wo 24 aug, 2011 22:47
door VintageSpeed
die's inderdaad wel leuk, moorddeurtjes en minder werk en €200 is natuurlijk géén geld, maar die gaan halen in zuid Frankrijk...da's wat anders
Geplaatst: do 25 aug, 2011 07:42
door Bull Frog Bleu
..ook daar kan voor gezorgd worden. Zie de advertentie op 2cv-markt. Import franse 2cv's of zoiets. Misschien kan hij voor jou voor een gunstige prijs de ak ophalen.
Geplaatst: do 25 aug, 2011 08:06
door AZL57
dat valt ook wel mee, laatst heeft een kennis voor 300 euro een landrover uit munchen laten halen door een takelbedrijf. Als ze een leeg plekje hebben als ze beijvoorbeeld autos voor de ANWB ophalen is er misschien wat te regelen. Dus als het niet tijdsgebonden is.,