Pagina 3 van 9
Geplaatst: di 13 dec, 2011 17:13
door siemen
Is er nog wat nieuws??
Jazeker!
Ik ben momenteel totaal niet met de ami bezig, dit omdat het een erg groot project is wil ik dit serieus aanpakken en dan heb je ruimte nodig!
Ben momenteel wat kleine sleutelwerkzaamheden aan het afronden en ik moet nog een koets lassen en dan pas kan ik beginnen met ami.
Stom toevallig trof ik enkele weken gelden een ami 6 koets aan bij een bekende eenden garage!
deze koets is heel erg goed!
dakranden, binnenspatborden,deurstijlen,kofferbak,kriksteunen,vooruitframe etc is allemaal hard!! wel gaan er nieuwe bodemplaten en een voetenbak in.
Het nadeel is wel dat het een oude type koets is dus er zal dan nog wel het een en ander aangepast moeten worden.
vies overgeverft!
zeer gaaf!
[/img]
Geplaatst: vr 25 mei, 2012 18:22
door siemen
ennnnnnnnnn we zijn weer begonnen met het project!
De verstevigingen zijn erin gelast, in totaal 12 meter ahum!!
Geplaatst: vr 25 mei, 2012 19:20
door Geert
Nou heel erg veel succes ermee, ben erg benieuwd naar het eindresultaat .
Geplaatst: vr 25 mei, 2012 19:49
door Bull Frog Bleu
Kijk aan en los is die weer
in juli kom ik een proefritje maken
Geplaatst: za 26 mei, 2012 07:48
door RobM
dat zijn geweldige verstevigingen. Die blijft wel recht!
Gr Rob
Geplaatst: za 2 jun, 2012 19:03
door siemen
haha in juli volgend jaar zeker!
Vandaag toch nog wat kunnen doen aan de ami, en vooral veel denkwerk!
Dingen zitten een beetje onlogisch in elkaar.
C stijl onderzijde behandeld
1 kant dorpel zit er eindelijk in!
Paar kilo aan teermatten verwijderd, geen wonder dat de ami's daar verrot zijn! is gewoon kaal staal.
Voor de rest veel heel veel slijpwerk!!
Geplaatst: di 17 jul, 2012 21:49
door siemen
Ben alweer een paar dagen bezig met de ami!
Dit vreet tijd en is een boel werk maar langzaam komen er vorderingen!
Aller eerst het schutbord aangepast, dit is namelijk een oud type koets en is anders dan de latere ami6. Veel gaten moeten bij boren en dicht lassen, accubak aanpassen hier en daar een heveltje en klemmetje's aanpassen, tunnel verwijderen enz enz.
Oud
Klaar incl een nieuwe voetenbak, alles wat rood is gespoten moest worden aangepast.( maar rood gespoten zodat ik niks vergeet)
Ook de a stijlen gerepareerd
roest
hmmz
lassen
onderzijde
gelast
andere a stijl gelast.
Helaas is de rechter a stijl ook zwaar verroest maar daar over later meer.
eerst de vloerplaten er in zien te krijgen!
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 12:04
door Dirk D
Goed werk man. Ik steek hier veel van op!
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 19:48
door siemen
in de namiddag de vloerplaten erin kunnen lassen en de verstevigingen eruit kunnen halen!
Speciaal voor Dirk:
zo zit de vloerplaat vast aan de dorpel
buitenkant
binnenkant.
Let wel op hoe je de oude bodemplaat eruit slijpt, deze zit iets anders dan een 2cv bodemplaat de fels randen van de koets zijn langer! dus eerst even goed bekijken, ik ging al bijna de mist in.
Goed
Ook de andere c stijl de deurscharnier houder verwijderd
Ook hier weer roest
tadaaaa
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 21:45
door Dirk D
Geweldig Siemen, hier kan ik verder mee!
Super bedankt voor de verduidelijking. Ben nu de versteviging aan het aanbrengen en hoop van het weekend ermee aan de slag te gaan.
Jij hebt wel een giga klus zeg............
groet
Dirk
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 23:11
door siemen
ja is wel een giga klus eigenlijks ik was al heel vaak op mijn vingers getikt hoeveel werk een ami restaureren is en eigenlijks is dat ook wel zo, hij zit zo waardeloos inmekaar en het is zo dun en dat te bedenken dat hij verder helemaal gaaf is zelfs de kriksteunen en vooruitframe en schutbord!. Mag ook wel, ik heb al 2 andere koetsen weg moeten gooien!
Geplaatst: wo 18 jul, 2012 23:12
door Michiel van G.
gooi hier dan maar 50 liter dinitrol in, dan hoef je de komende eeuw niet meer te lassen aan deze Ami
Geplaatst: za 21 jul, 2012 20:22
door siemen
dinitrol moet erzeker overal in gegoten worden!
Zo vandaag weer een hoop kunnen doen!
de veroeste a stijl, deze was van boven tot onder verrot
En hersteld met behulp van een donor stijl de randen kunnen herstellen!
Ook de deurophanging van een donor stuk weer terug gelast!
Ook een stukje van de c stijl was weg en wederom een donor stuk in gelast
oude eruit
nieuwe stuk erin
Ook de stootrubber bevestiging gelast, was gelukkig net tussen de versteveging rubbels verroest dus die zijn nog mooi zichtbaar
Klein stukje dicht maken en daarna alles ontroesten en behandelen.
Toen een nog een plaat er over heen geset en rondom afgelast!
en de oude ophanging van het rubber intern onroest en behandeld en terug geplaatst.
En dit was het voor vandaag!
Geplaatst: za 21 jul, 2012 21:12
door David
Shit man
Pfffffff wat een MEGA klus
Ben onder de indruk.
Heel knap!
Geplaatst: zo 22 jul, 2012 08:16
door Bertje Beige
Poe hee, wat David zegt; RESPECT!!!