Restauratie 2cv AZAM 1965

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » do 2 aug, 2012 18:55

Na een paar maanden weer aan de slag geweest, vanwege een druk schooljaar: http://www.mijnalbum.nl/Album=VRUFB6ZE
Laatst gewijzigd door CitroënAZAM op di 14 aug, 2012 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 2 aug, 2012 23:24

Mooi werk :wink:

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » di 14 aug, 2012 21:15

Vorige week nieuwe onderdelen gehaald:
- frotteurs (gereviseerd)
- flexibele remleidingen.
- carosseriebevestiging

Deze week: Onderkant van de koets is afgelakt, en ik heb vandaag en gisteren de assen weer op het chassis gemonteerd. Van de achterste as moet nog het een en ander vervangen worden... (lagers)
Als het goed is heb ik morgen banden, en daarnaast nog heel wat nieuwe rubbers die bij de apk streng gecontroleerd zullen worden.

http://www.mijnalbum.nl/Album=IH7HPWFY

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » di 23 okt, 2012 20:12

Onze groene AZLP uit 1961 is verkocht en twee weken terug opgehaald door de nieuwe eigenaar. Er is weer ruimte in de schuur en mijn chassis staat eindelijk weer droog :)
Vandaag de achterste draagarmen gedemonteerd, alleen is er totaal niks versleten! wel raar, want hij veerde achter erg stijf, ik denk dat dit de oude verroeste frotteurs zijn geweest...

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » zo 30 dec, 2012 12:38

Eindelijk weer tijd vrij gemaakt voor de 2cv na maanden van school, school en nog 's school...
Het onderstel staat er weer, en het heeft zijn nodige tijd gehad vanwege de vastgelopen lagers.. nu staat alleen het vervelende frotteur-afstel-klusje op me te wachten, de oude frotteurs waren verroest en de 'nieuwe' vervangende frotteurs moeten weer opnieuw afgesteld worden... met een beetje gefröbel en sterke handen en... tijd, moet het wel te doen zijn.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ATHZY8NF

Afbeelding

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » zo 6 jan, 2013 21:16

Inmiddels zijn de frotteurs gemonteerd, en kan de koets er in principe weer op.
Morgen worden mijn eigen velgen op de banden gezet, aangezien deze een ander type zijn.

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » vr 3 mei, 2013 21:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » vr 3 mei, 2013 21:11

Ben op het moment aan het plamuren, alles lijkt aardig strak te worden, maar ik neem toch meer tijd om het echt superstrak te krijgen. In ieder geval is het een voordeel dat ik over de expoxy primer heen kan plamuren.
Nadat de koets klaar is ga ik bezig met de deuren, achterklep en losse onderdelen die gespoten zullen worden. (Koets wordt waarschijnlijk gerold)

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » vr 3 mei, 2013 22:42

Je zet goed door Lars, leuk om de voortgang tekunnen zien.
Welke kleur wordt het ook al weer?
En waarom niet alles rollen? Dan heb je dezelfde methode van lakken overal, denk ik dan, ben echter maar een leek.
Laatst gewijzigd door marcopr op za 4 mei, 2013 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2673
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 3 mei, 2013 22:43

en als je het met 5-10% owatrol mixt vloeit het ook nog mooi uit.
Verbruik: Afbeelding

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » za 4 mei, 2013 16:46

@marco
bedankt, moet nu maar weer afwachten tot de zomervakantie aangezien ik geen tijd heb.
De kleur wordt gris rosé ac 136

klopt inderdaad dat spuiten en rollen een heel ander effect heeft op de structuur van de lak. maar nadat ik gerold heb kan ik ook polijsten wie weet of dat een mooi resultaat geeft. Voordeel is wel dat je de lak wat dikker kan aanbrengen.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 4 mei, 2013 18:21

Ik heb mijn 2cv ook gerold (wel met goede autolak). Dichtbij kun je idd zien dat er gerold is. Wanneer de boel echt goed uitgehard is wil ik ook gaan polijsten. Ik heb gelezen dat je dan eerst met heel fijn waterproof schuurpapier (p2000 minimaal) alles strak kunt schuren en daarna polijsten.

Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar op internet is er zat over te vinden. Ik laat de lak eerst nog een paar maandjes uitharden namelijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » za 4 mei, 2013 21:13

TB schreef:Ik heb mijn 2cv ook gerold (wel met goede autolak). Dichtbij kun je idd zien dat er gerold is. Wanneer de boel echt goed uitgehard is wil ik ook gaan polijsten. Ik heb gelezen dat je dan eerst met heel fijn waterproof schuurpapier (p2000 minimaal) alles strak kunt schuren en daarna polijsten.

Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar op internet is er zat over te vinden. Ik laat de lak eerst nog een paar maandjes uitharden namelijk.
Ja klopt met ultrafijne korrel. Maar dan gebruik je ook een synthetische (1 component) lak als het zolang moet drogen?
Voor nieuwe auto's gold vroeger ook dat je pas na een paar dagen je nieuw gekochte auto pas mocht wassen, want dan was de lak pas 100% uitgehard

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » do 9 mei, 2013 20:11

Vandaag weer plamuren om het echt zo strak mogelijk te krijgen. Morgen de laatste keer en dan weer epoxy primer erover.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » di 14 mei, 2013 21:47

De zomervakantie is in zicht (nog 8 weken!!) en ik zal tot die tijd eerst nog met veel schoolwerk bezig gaan. De eend zal zeker deze zomervakantie in de lak worden gezet!

Plaats reactie