Pagina 3 van 3

Geplaatst: do 7 jun, 2012 16:59
door dyane_maniac
Nadat ik ze vroeger een keer aan de lijn heb gehad voor een mogelijk lidmaatschap toen ik een dyane uit 83 had (was in de tijd dat niet iedere club een internetsite had en ik hun tel nummer ergens gevonden had) heb ik daar ook niet de behoefte aan.

De club(leden) en onderdelen voorziening zullen best okay zijn maar wat ik aan de telefoon naar me toegeslingerd kreeg (en ik heb van meerdere mensen hetzelfde verhaal gehoord) ik ben principieel en je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk.

Ik heb niets tegen puristen en liefhebbers van originaliteit en oude types zolang de respect wederzijds is. En een grapje of steek onder water kan ik best hebben.

Maar goed, mijn punt is duidelijk en zal er voor nu mee ophouden. Ieder z'n ding

Geplaatst: do 7 jun, 2012 18:08
door David
Hey Bertje,

How is life?

Ik denk er niet negatief over, zeker niet!
Wel heb ik het idee dat de uitgangspunten anders liggen.
Maar over alles valt te praten toch :wink:
Wat natuurlijk een beetje blijft steken is die rare naam:
Enige Echte Eenden Club

Alsof de 2cv Club leden in allemaal Onechte Eenden rond rijden.....

Blijft raar klinken, vind je ook niet?

Groeten David :wink:

Geplaatst: do 7 jun, 2012 19:34
door Ronald
David schreef:Wat natuurlijk een beetje blijft steken is die rare naam
Ik denk dat je het ook een beetje met historie van de geschiedenis in je achterhoofd moet bekijken hoor.
Er waren toentertijd (jaren 70) een berg mensen die vonden dat de 6jes te veel waren opgeschoven, ontwikkeld in een richting die afbreuk deed aan de oorspronkelijke uitgangspunten van het concept van deze auto. En de ervaringen met de 4tjes waren ronduit teleurstellend.
Het was trouwens óók de tijd dat de aanblik van een dyane als oogbolkrenking werd beschouwd....
Ook denk ik dat er toen veel minder zelfkritiek was m.b.t. 'ludiek' gedrag. Kijk voor de grap eens naar een pamflet (spelling & taalgebruik) uit die tijd.

Geplaatst: do 7 jun, 2012 20:25
door Twécévé
Gaat helemaal goed komen!

Geplaatst: do 7 jun, 2012 20:40
door David
Ronald schreef:
David schreef:Wat natuurlijk een beetje blijft steken is die rare naam
Ik denk dat je het ook een beetje met historie van de geschiedenis in je achterhoofd moet bekijken hoor.
Er waren toentertijd (jaren 70) een berg mensen die vonden dat de 6jes te veel waren opgeschoven, ontwikkeld in een richting die afbreuk deed aan de oorspronkelijke uitgangspunten van het concept van deze auto. En de ervaringen met de 4tjes waren ronduit teleurstellend.
Het was trouwens óók de tijd dat de aanblik van een dyane als oogbolkrenking werd beschouwd....
Ook denk ik dat er toen veel minder zelfkritiek was m.b.t. 'ludiek' gedrag. Kijk voor de grap eens naar een pamflet (spelling & taalgebruik) uit die tijd.

OK, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen hiermee :?

Geplaatst: do 7 jun, 2012 20:54
door bartje2212
zoiets als: die vierkante blikken van auto's uit de jaren 80 zijn zoooo lelijk. nu wil niemand ze hebben, over tien jaar worden ze daardoor zeldzaam en vindt men ze toch weer mooi of vet retro.
Bekijk het in de juiste tijd.

Geplaatst: do 7 jun, 2012 20:57
door Tom Duckpower
Waar maken jullie je eigenlijk druk om?

Vermaak me nog altijd elk jaar op de door de EEEC georganiseerde a-markt... Ben je ook gewoon welkom met een moderne/verbouwde/originele/niet originele eend.. ;)

Geplaatst: do 7 jun, 2012 22:29
door 2cv4
Het maakt mij niet zo veel uit of een eend nu van voor of na 1970 is ik heb zelf een 18 PK uit 1967, een AK 350 uit 1968 en een 2cv 4 uit 1970.De 2cv4 motor was nou niet bepaald een goed ontwerp door het hoge toerental erg slijtage gevoelig.Maar nu ze er bijna niet meer zijn is het heel leuk om een 2cv 4 te bezitten.Zelf vind ik 1965 tot 1976 de beste eenden jaren vooral de begin jaren 70 modellen zijn heel leuk.

Geplaatst: do 7 jun, 2012 22:44
door siemen
Het lijkt me toch nog wel leuk om lid te worden van het eeec, ik vind het club blad toch nog wel redelijk leuk!!

Ik maak me verders er niet druk om! wie weet word ik nogges lid!

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 14:58
door Bertje Beige
@ David, in het licht van die tijd gezien klopt de naam EEEC wel, want vanaf 70 staan vrijwel alle Eenden op een Dyane chassis.
Natuurlijk is deze datum discutabel, want ze hadden ook bij de allereerste verandering van de 9 pk (de komst van de Schotse ruit bekleding) kunnen zeggen dat dat de uiterste toelatingsdatum was...... :shock: :wink:
En natuurlijk gebeuren er bij de EEEC ook dingen waarvan ik denk "moet dat nou zo?"
En ik ben nog donateur, maar als ik mijn AZU weer ga opbouwen, zal ik mijn donateurschap met alle plezier omzetten in een lidmaatschap.

Maar even of topic, waarom heeft de 2cvclub de naam gewijzigd? De 4&6 club dekte de lading toch prima?
Zelf heb ik het vermoeden dat deze naamsverandering de eerste stap is naar het samenvoegen van beide clubs, iets wat ik overigens zou toejuichen.

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 21:29
door marcopr
In Frankrijk is een klub waar je alleen lid mag zijn met een 9 pk. Ik ben welkom op hun treffen in september maar mag met mijn 12 pk 1958 eendje niet meerijden in hun toertocht. Echt niet. Maar dat moeten ze zelf weten.
Waarom al deze kritische geluiden over het EEEC? Er zijn zoveel 2cv verenigingen waar ik me helemaal niet thuis voel. Dan moeten we deze ook even allemaal behandelen. Gelukkig zijn er erg veel verschillende in het land.
De meeste mensen kennen het EEEC van de a-markt in Gemert en daar heeft niemand iets tegen.

Geplaatst: ma 11 jun, 2012 11:20
door Twécévé
Tsja, die grens van 1970 snap ik niet zo. Gaat met name om techniek? Als ik zelf een grens zou moeten leggen zou ik die leggen bij het ontbreken van het derde ruitje. (Persoonlijk vind ik een eend zonder derde zijruitje veel mooier dan een eend met zo'n ruitje. Van voren vind ik een eend mooi, aan de achterkant ook, en van de zijkant bezien vind ik een eend gewoonweg lelijk. Had het daar met iemand over en kwamen toen tot de oorzaak: het derder ruitje + de nieuwe motorkap waardoor er bij het scharnier een soort knik in de eend zit. Bij oude eenden zonder derde ruitje + ribbelkap heb je dat niet en vind ik een eend ook van de zijkant mooi ogen. )

Wat is trouwens op dit moment de oudste 2cv club van Nederland?
Wat is ook alweer de naam van de eerste eendenclub in Nederland (bestaat niet meer, gaven altijd een blaadje uit)?

Geplaatst: ma 11 jun, 2012 12:29
door Tom Duckpower
engbokho schreef:Ik ben tegen, De 2cv's van na '69 zijn totaal andere auto's met hele andere techniek (en onderdelen).

Geplaatst: ma 11 jun, 2012 14:03
door Twécévé
Tsja, die eenden van na 1969 zijn natuurlijk ook opeens supersnel..... :roll: