tocht bij deuren

Alles in, over, rond en op de koets.
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » zo 11 dec, 2011 21:40

Gewoon naar de Action en voor 3 euries koop je zo'n baggage spin, je weet wel zo'n elastiek met 2, 4 0f zelfs 6 haken eraan.
1 haak je er aan de linkerdeur vast en de ander aan de rechterdeur, zo houden ze elkaar mooi strak vast / dicht.
Op een mooie zaterdag kun je natuurlijk ook de sloten en de scharnieren iets strakker afstellen.
Nu je toch bij de action bent koop dan meteen een echte plaid / deken erbij.Helaas is sinterklaas net geweest, maar met de kerst kan het ook nog wel : vraag een paar wanten en een muts! O ja dat oude cassettebandje doet nog heel goed dienst als ijskrabber!
met eendige groeten,

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » ma 19 dec, 2011 09:53

hobbes schreef:Gewoon naar de Action en voor 3 euries koop je zo'n baggage spin, je weet wel zo'n elastiek met 2, 4 0f zelfs 6 haken eraan.
1 haak je er aan de linkerdeur vast en de ander aan de rechterdeur, zo houden ze elkaar mooi strak vast / dicht.
Op een mooie zaterdag kun je natuurlijk ook de sloten en de scharnieren iets strakker afstellen.
Nu je toch bij de action bent koop dan meteen een echte plaid / deken erbij.Helaas is sinterklaas net geweest, maar met de kerst kan het ook nog wel : vraag een paar wanten en een muts! O ja dat oude cassettebandje doet nog heel goed dienst als ijskrabber!
mmmmmmmmmmm

allemaal halve maatregelen, zonde van je geld.
Gewoon alleen alles afstellen zoals het bedoeld is.

Dan werkt het echt prima. De eend is echt niet alleen verkocht/gebruikt in warme landen!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 19 dec, 2011 16:07

fijn dat jij wel een warme eend hebt... maar echt lang niet alle eenden zijn warm te krijgen. stellen moet je natuurlijk als eerste doen, maar daarmee lukt het echt niet alle eenden zomaar warm te krijgen. ik heb er toch een aantal gehad en weet toch echt wel hoe ik een en ander moet stellen. maar bijvoorbeeld een slecht deurrubber en je hebt al tocht.

en dan hoor ik je zeggen, ja vervang die dan en daar heb je ansich gelijk in, maar dan bedoel je dus eigenlijk te zeggen dat een eend warm kan zijn als ie perfect gerestaureerd is.

maar de ervaring leert dat er altijd wel iets is waardoor een eend warmte lekt. en zelfs dan... de koets en plaatwerk zijn zo dun dat ook gewoon de kou daar door komt.

gewoon accepteren dat een eend niet de warmste auto is die je voor kunt stellen. (tuurlijk stellen ed moet je doen om de meeste warmte te behouden dat scheelt) maar echt hartjhe winter heb ik toch echt altijd een jas aan.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 19 dec, 2011 16:34

Warme eend en tochten zijn wel twee verschillende dingen, in mijn eenden heb ik nooit last gehad van tocht (zoals extreem voorbeeld met de sneeuw), maar echt warm wordt het ook niet. Althans bij onder nul op lange ritten kan ik wel zonder handschoenen, muts en sjaal, maar ik zal niet in mijn t-shirt kunnen zitten. Wat goed werkt tegen de kou is een laag vilt onder het tapijt leggen, dat houdt de warmte net iets langer vast.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door brammie » di 20 dec, 2011 20:22

welk tapijt?

ik ga geen vochtvreter op mijn vloer leggen :wink:
tuurlijk word het verwarmen van een eend makkelijker als hij perfect is
maar iets als een deurrubber kost je de kop ook niet en mag je onder het kopje onderhoud bij je partner afboeken

keuzes maken is in deze wel belangrijk
of investeren in een degelijke afsluiting van de auto
of investeren in een lekker warme jas met bijpassende muts en wanten :D
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » wo 21 dec, 2011 02:13

ik heb een stuk deurmat met boven op tapijt en onderkant pvc op maat gemaakt . het voordeel als je vieze natte poten heb komt het niet onder je mat en en als ik de eend niet gebruik dan doe ik de mat dubbel omhoog

Plaats reactie