Pagina 3 van 4

Geplaatst: za 24 dec, 2011 17:38
door siemen
hebben heel veel eenden, ik maakte me er niet druk om.

Geplaatst: za 24 dec, 2011 19:16
door backfire
Sorry maar Rob heeft gelijk, duidelijk geval van niet correct werk.

Geplaatst: za 24 dec, 2011 19:18
door marcopr

Geplaatst: za 24 dec, 2011 22:36
door Michiel van G.
probleem is dat de auto ge-VIN-d is door de RDW, ofwel, ik vermoed dat het kenteken niet meer geldig is nu.

Geplaatst: zo 25 dec, 2011 09:53
door Punky
brammie schreef:en horen er ook niet chevrons voor en achter het nr te staan??
Deze lijkt inderdaad her ingeslagen of zoiets. Geen openings en sluitingstekens. Terwijl Citroen de bekende Chevrons gebruikt en ook de doaune iets dergelijks had. Ik meende sterren.

Geplaatst: zo 25 dec, 2011 10:29
door RobM
ja, die chevrons horen er inderdaad bij. Achteraf gezien had ik beter kunnen weten... Deze eend is duitse import en ik dacht dat daar misschien geen openingstekens werden gebruikt. Maar die nummers werden natuurlijk bij citroen ingeslagen.

De RDW was erg coulant; ze hebben geen VIN uitgevoerd, geen kosten in rekening gebracht en me het advies gegeven dit op een correcte manier op te lossen. Wel met de opmerking er bij: we gaan dit kenteken wel volgen.

Ik kan natuurlijk gewoon een nieuw chassis kopen en daar het nummer in laten slaan. Maar dat is niet de officiele weg. Ik vind klussen aan een eend leuk maar als ie dan klaar is gaat ie in de verkoop en komt er een nieuw project. En ik heb gemerkt dat het goed verkoopt als de hele papierboel precies klopt. Een ander chassis met kentenken is al gevonden. Nu eerst daar weer een rijdende auto van maken, langs de RDW voor een VIN en dan chassis vernieuwen en de auto verder restaureren. Wel een beetje meer werk maar ach, ik wilde een project en nu heb ik er één. moet ik ook maar beter opletten bij de aankoop.

de grijze charleston houdt dan op te bestaan, die wordt gesloopt in eigen beheer. Weet trouwens iemand hoe dat moet?

Ondertussen in de garage; de grijze ligt bijna uit elkaar. Ben bezig een schroefbaar demontabel frame te lassen om het chassis in model te houden. Er stond zo iets te koop op marktplaats. De verkoper heeft me een foto gemaild. Frame er in, koets er af, chassis verder demonteren en zaterdag 7 feb andere eend ophalen.

Waarschijnlijk houdt ik aan het hele gebeuren een koets over. Die zou ik kunnen restaureren en verkopen. Zou daar markt voor zijn? of zo in de verkoop? Nou ja, eerst maar eens een rijdende eend bouwen. Ik houdt jullie op de hoogte.

Gr Rob

Geplaatst: zo 25 dec, 2011 10:44
door Francois
Voor zelf slopen zie:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/s ... rtuig.aspx

Natuurlijk wel zoveel mogelijk onderdelen die nog goed zijn bewaren :)
Succes met je project!

Geplaatst: zo 25 dec, 2011 13:00
door siemen
koopje toch gewoon een onderstel met kenteken?? of een sloper?

Geplaatst: zo 25 dec, 2011 18:18
door supercees
RobM schreef: Waarschijnlijk houdt ik aan het hele gebeuren een koets over. Die zou ik kunnen restaureren en verkopen. Zou daar markt voor zijn? of zo in de verkoop?
er is een (nederlands) bedrijf dat koetsen opkoopt, ik meen voor 150 euro en dan alles vervangt wat nog te krijgen is voor koetsen (bijna alles behalve de zijkanten) en die verkopen ze voor heel veel eurootjes. dus daar is zeker een markt voor.

Geplaatst: zo 25 dec, 2011 18:30
door siemen
ja is wel markt voor, maar waarom zou je?? je hebt nu een compleete 2cv!

Geplaatst: zo 25 dec, 2011 20:14
door RobM
waarom? Omdat ik wat te hobbyen zoek en geen eend. straks heb ik twee koetsen om op te knappen. Erg leuk werk.

De charlston ga ik niet verkopen; is eigenlijk een niet-legale auto. Onderdelen komen verder goed van pas.

Gr Rob

Geplaatst: di 27 dec, 2011 15:25
door Thijs
Maar de grote vaag is nu:

Wat is de kleur op het kenteken?
Want nu ben je van de Charleston-problematiek verlost en uiteraard vrij in de kleurkeus.....

Geplaatst: wo 28 dec, 2011 18:05
door RobM
haha, die kleurenvraag is inderdaad voorlopig niet meer aan de orde.

vandaag de koets van het chassis en frame gelast:
Afbeelding

aan deze koets moet ook nog wel wat gebeuren:
Afbeelding
Afbeelding

de koets lijkt er al eens af geweest of vervangen: het schuim tussen beide was van het nieuwe soort en het nieuwe model. Het chassis is dus óf flink ogeknapt óf al eens vervangen. Daarna is er niet al te veel aan roest-preventie gedaan:
Afbeelding

van de week het chassis verder demonteren en dan verder zien.

Gr Rob

Geplaatst: za 7 jan, 2012 16:50
door RobM
papieren zijn naar de RDW met het verzoek het kenteken op te heffen.
Er is een nieuw chassis, koets en motor en dat gaat de nieuwe eend worden.

En de kleur: rouge de castille!!

er komt een nieuw draadje over de restauratie van deze eend.

Gr Rob

Geplaatst: zo 8 jan, 2012 19:14
door siemen
dus je gebruikt deze koets weer?
in iedergeval succes!!