Pagina 3 van 23
Geplaatst: do 16 feb, 2012 20:53
door Bertje Beige
123 ignition heeft wel een hele goede service, misschien weet Art nog hoe oud deze is en kun je proberen om een nieuwe uit de garantie te krijgen, heb zelf eens een 123 die na 6 jaar kuren kreeg nog nieuw uit de garantie terug gekregen
Geplaatst: vr 17 feb, 2012 08:55
door siemen
ouderwetse puntjes er weer in! goed afstellen en hij start altijd!
Geplaatst: vr 17 feb, 2012 10:57
door RobM
de motor is van de charleston. De verkoper had hem pas sinds april, en aan het vuil op de ontsteking te zien zit die er al langer in.
Waar moet je je melden voor die garantie?
zondag dagje lassen bij Eric, op heenweg langs Tweeceevee om een 'oud' setje op te halen. Met een beejte geluk doet ie het zondagavond weer.
als de 123 uit garantie gerepareerd wordt gaat ie er weer in, anders blijft het een puntjes-eend. Je kan gewoon helemaal niets meer als die unit er mee ophoudt. Ik ben, zeg maar, electronisch genezen.
Gr Rob
Geplaatst: zo 19 feb, 2012 20:48
door RobM
zo, die rijdt weer.
Met dank aan een ouderwets contactsetje van tweeceevee.
Starten en stationair gaat prima, iets hoger in de toeren begint ie in te houden en te hoesten. Toch iets met de vervroeger.In de haynes staat dat je de vervroegingsunit net zo in elkaar moet zetten als je hem uit elkaar heb gehaald. tJA, Zo kan ik ook een sleutelhandboek schrijven.
Zo zit ie er in:
Klopt dat?
Nu mis ik een ringetje:
Nr 2 op de tekening.
Die gaat toch de vervroeging niet om zeep helpen?
Gr Rob
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 16:45
door André Post
Met hoesten en inhouden op hoger toeren denk ik toch aan te ruim afgestelde punten,
bij hoog toeren is dan de sluitings tijd te kort om fatsoenlijk een vonk te produceren.
Kan ook een mindere condensator zijn.
De maximale vervroeging kan je instellen door de platte steuntjes waar de gewichtjes tegen aan komen te verbuigen.
Meer naar buiten is meer vervroeging.
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 18:01
door RobM
even een ander veerringetje, ring achter de veer en de puntjesafstand iets kleiner gemaakt.
Paar rondjes door de buurt gereden, wel beter maar nog net niet lekker. Sta ik net voor de oprit; slaat ie af. Dus maar even naar binnen duwen. Halverwege de oprit: beste knal van onder de motorkap vandaan. Hele lading rook. Ik denk; koelwaterslang???? Bij een eend???
maar nee, zie het filpmje:
http://s126.photobucket.com/albums/p81/ ... I_0818.mp4
kan een slechte bobine ook de oorzaak zijn van het overlijden van de 123?
Gr Rob
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 19:08
door Tom Duckpower
Bruine (visa) bobine op een gewone 123 is niet aan te raden..
alleen de 123/evo kan met een bruine bobine..
Kan een reden zijn dat de 123 overleden is ja.. Heeft iets te maken met de dwell dacht ik..
zwarte bobine kopen is de oplossing
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 19:15
door Thijs
Dat zijn zwaar giftige dampen!!!
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 20:51
door André Post
Een Visa bobine kan echt niet met punten, de weerstand is veel lager.
Ik heb wel eens gezien dat de punten helemaal uitgegloeid waren door zo'n bobine.
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 22:58
door RobM
Tom Duckpower schreef:Bruine (visa) bobine op een gewone 123 is niet aan te raden..
weer wat geleerd.
Moet morgen toch in Zutphen zijn. Wordt vervolgt....
Gr Rob
Geplaatst: di 21 feb, 2012 20:33
door RobM
Zwarte valeo bobine er in, starten, lopen. Loopt mooi op alle toerentallen.
Helaas is de APK verlopen, en een nieuwe zit er niet in. Dus gaat de restauratie beginnen. Gelukkig vriest het niet meer in de garage.
Foto's van de restauratie volgen .
Gr Rob
Geplaatst: wo 22 feb, 2012 11:27
door tweeceevee
Succes met de restauratie, en als ik in de buurt ben kom ik even bij je langs.
Geplaatst: vr 24 feb, 2012 12:33
door RobM
Dit is dus de eend die gerestaureerd gaat worden:
Met onderdelen van deze inmiddels gesloopte eend met een fout chassisnummer
Was dit het resultaat.
Hier hangen nu de loodjes van de RDW aan en gaat de restauratie beginnen.
keep you posted.
Gr Rob
Geplaatst: vr 24 feb, 2012 23:31
door duck-tuc
amaai, dat wiel staat er ook mooi onder :p
maar euuhh da gaat wel in orde komen denk ik
Geplaatst: za 25 feb, 2012 20:01
door RobM
ja hoor, op de onderste foto kan je dat zien. Dat is dezelfde eend. met een draagarm van de grijze.
Dagje druk: koets kaal, alleen de motor nog er uit en dan kan de keots van het chassis.
Gr Rob