Bericht
door Flying Duckman » za 11 feb, 2012 16:44
Even in context plaatsen inderdaad. Ik laat mijn eigen koets galvaniseren en die kosten zijn aanzienlijk lager dan de 5500 euro.
Natuurlijk doet het nog steeds pijn op de bankrekening, We hebben ook een C1, die hebben we dit jaar 5 jaar. In die 5 jaar hebben we flink wat meer geld afgeschreven op de C1 dan dat de kosten zijn van het galvaniseren. Uiteindelijk zal de C1 het veld een keer ruimen. De 2CV die blijft gewoon. Daarom vind ik het geld meer dan waard. Ik verwacht met een nieuw chassis, extra onderdelen en galvaniseren, inclusief lakken over een paar jaar ongeveer 7000 euro kwijt te zijn.
*slik* ja echt zoveel! Maar dan staat er straks wel een auto die niet meer kan roesten en strak in de lak staat. Koop eens een eend in goede staat, dan ben je hetzelfde kwijt.
C1 vanaf prijs is ongeveer hetzelfde, dus tja...
Ik ga hem in ieder geval wel heel veel gebruiken als ik hem weer terug heb, kijk er echt naar uit! maar inderdaad, het is wel even een flink bedrag wat je kwijt bent.
Zoals al eerder gezegd, het ligt eraan wat je wilt. Kun je de 2CV droog en warm wegzetten in de winter, rij je alleen met mooi weer, tja dan zou ik het niet doen, zonde geld, maar heb je hem het jaar rond voor de deur staan, dan is het zeker een overweging waard. Kijk maar eens wat al dat laswerk kost. Als ik alles over de laatste jaren optel, dan had ik allang veel eerder kunnen galvaniseren.