Pagina 3 van 8
Geplaatst: zo 5 feb, 2012 18:19
door David
dyane_maniac schreef:David schreef:@Flying Duckman
Ben het helemaal eens met je, als je voor 100% origineel gaat, niet doen.
Als je voor veel onderhoudsvrij gebruik gaat, doen.
als je tenminste even 5500 euro op je spaarrekening hebt staan
er is wel even wat veranderd in de tijd dat ik eend rij... de hoeveelheid mensen die zonder blikken en blozen 5500 euro neer kunnen tellen...

Zonder blikken of blozen gaat dat niet, in NL zijn er 6 verkocht in 2 jaar.....
Dus dat valt allemaal wel mee.
koets
Geplaatst: za 11 feb, 2012 08:34
door wusten-fuchs
in 15 jaar tijd circa 150 stuks dat zijn gemiddeld 10 per jaar
waaronder ook veel mensen die zelf een koets aanleveren,,
bovendien waar hebben we het over 5500 euro is de afschrijving van een modale middenklasser PER JAAR !!!!!
en dit koreaans//frans//duits , ,,eenheidsblik,, is over 10 jaar helemaal niks meer waard een goed geconserveerde verzinkte eend is waarschijnlijk over 10 tot 20 jaar zeker meer waard dan een lullige 5500 euro
groeten
fuchs
Re: koets
Geplaatst: za 11 feb, 2012 09:44
door supercees
wusten-fuchs schreef: een lullige 5500 euro
lullige opmerking.
Geplaatst: za 11 feb, 2012 11:51
door deusjevo
Yup, ik heb 't ook meestal niet op zak of ergens anders liggen...
Geplaatst: za 11 feb, 2012 16:44
door Flying Duckman
Even in context plaatsen inderdaad. Ik laat mijn eigen koets galvaniseren en die kosten zijn aanzienlijk lager dan de 5500 euro.
Natuurlijk doet het nog steeds pijn op de bankrekening, We hebben ook een C1, die hebben we dit jaar 5 jaar. In die 5 jaar hebben we flink wat meer geld afgeschreven op de C1 dan dat de kosten zijn van het galvaniseren. Uiteindelijk zal de C1 het veld een keer ruimen. De 2CV die blijft gewoon. Daarom vind ik het geld meer dan waard. Ik verwacht met een nieuw chassis, extra onderdelen en galvaniseren, inclusief lakken over een paar jaar ongeveer 7000 euro kwijt te zijn.
*slik* ja echt zoveel! Maar dan staat er straks wel een auto die niet meer kan roesten en strak in de lak staat. Koop eens een eend in goede staat, dan ben je hetzelfde kwijt.
C1 vanaf prijs is ongeveer hetzelfde, dus tja...
Ik ga hem in ieder geval wel heel veel gebruiken als ik hem weer terug heb, kijk er echt naar uit! maar inderdaad, het is wel even een flink bedrag wat je kwijt bent.
Zoals al eerder gezegd, het ligt eraan wat je wilt. Kun je de 2CV droog en warm wegzetten in de winter, rij je alleen met mooi weer, tja dan zou ik het niet doen, zonde geld, maar heb je hem het jaar rond voor de deur staan, dan is het zeker een overweging waard. Kijk maar eens wat al dat laswerk kost. Als ik alles over de laatste jaren optel, dan had ik allang veel eerder kunnen galvaniseren.
Geplaatst: za 11 feb, 2012 20:31
door bartvds
Ik kan flying duckman enkel gelijk geven. Vooral als je aan een (volledige) restauratie begint of bvb. enkel een nieuw chassis wil steken -> beter direkt de zaken grondig en goed aanpakken. Niet iedereen heeft de middelen om alles te vernieuwen aan zijn of haar auto maar soms denk ik toch dat je beter direkt wat meer uitgeeft dan korte tijd nadien terug iets te moeten uiteenhalen of nog maar eens op te lappen. Wanneer mijn 2pk zal klaar zijn zal er ook veel geld (én tijd) inzitten maar is hij eigenlijk ook terug splinternieuw. Ik ben nu 2 jaar bezig met de restauratie (ben wel even gestopt om verbouwing aan ons huis af te werken) maar hij is dan ook echt voor dagelijks gebruik en deze 2pk is mijn tweede (eerste was een gele spécial) maar het zal ook mijn laatste zijn. Velen in mijn omgeving verklaren me gek dat ik er zulke bedragen in stop want het is 'maar' een geit maar voor mij is dit de wagen waar ik nog 40 jaar ga mee rijden dus is het mij wat waard om erin te investeren. Voor het eindbedrag dat ik er uiteindelijk zal insteken kan ik mij gerust een schone andere (nieuwe) wagen kopen maar dan rij je weer met een blik zonder karakter en ziel én daarmee zal ik geen 40 jaar kunnen blijven rijden, dus ...
Bart.
Geplaatst: zo 12 feb, 2012 08:15
door Punky
Hoe zit het met schade. Kun je een verzinkte koets even makkelijk herstellen dan een onverzinkte koets?
Geplaatst: zo 12 feb, 2012 13:40
door siemen
dat denk ik niet!
Zink is raar spul, je moet echt goed schoon slijpen anders last het voor geen meter!
Geplaatst: zo 12 feb, 2012 17:33
door Punky
Dat dacht ik dus ook. Heb zelf dus liever een koets die nog wel lasbaar is.

Geplaatst: zo 12 feb, 2012 18:59
door Flying Duckman
Lassen kan wel, maar het gaat wel lastiger dan bij normaal laswerk. er zijn al een aantal keer gegalvaniseerde delen in een niet gegalvaniseerde koets gezet, dus mogelijk is het zeker.
Geplaatst: zo 12 feb, 2012 20:00
door siemen
tsja een plaatje waar zink op zit ergens in lassen is het probleem niet, maar als alles verzinkt is??? dan heb je wel een ander problemen.
Je moet overgens wel mee oppassen, zink is zo giftig als wat! goed ventieleren!
lassen ?
Geplaatst: ma 13 feb, 2012 08:16
door wusten-fuchs
erzijn natuurlijk ook al schade.s geweest ( wat rijd dat slijt,,wat staat dat vergaat !!!)
meestal word er helemaal niet meer gelast,, er word een nieuw verzinkt onderdeel in de koets GELIJMD met speciale lijm/hecht- kit ,, zoals al jaren in de vliegtuigindustrie
lassen kan ook is wat lastiger maar zeker niet onmogelijk , de laspunten worden nadien weer handmatig verzinkt of , wat ook prima kan weer VERTIND ( SOLDEREN)
je kan altijd een hoop problemen willen zien je kan er ook gewoon een oplossing voor bedenken??
Geplaatst: ma 13 feb, 2012 08:37
door Gerard2cv
Ik vind dit toch wel erg op reclame maken gaan lijken

Geplaatst: ma 13 feb, 2012 10:36
door Captain Krimson
Gerard2cv schreef:Ik vind dit toch wel erg op reclame maken gaan lijken

ik zie mensen voor- en nadelen opsommen. Betekent het opnoemen van voordelen reclame maken? Ik zou het tonen van enthousiasme zo niet willen omschrijven.
Geplaatst: ma 13 feb, 2012 17:49
door brammie
maar stel nou eens dat je bij een aanrijdinkje de dorpel krom hebt!?
mag je dan voor de apk er een nieuwe dorpel inlassen??
normaal moet dit toch gelast worden