hoe en wat te doen met chassis nummer
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Gewoon gaan zonder afspraak. Dan zo'n 1-2-3 keuring en dan merk je het wel.
Mijn broer heeft een voormalige FBI-auto naar Nederland gehaald en Amerikaanse auto's hebben geen chassisnummer maar een soort sticker. Dat vond de RDW "verdacht" maar er is toen een nieuw nummer ingeslagen en rijden maar na 2 weken.
Mijn broer heeft een voormalige FBI-auto naar Nederland gehaald en Amerikaanse auto's hebben geen chassisnummer maar een soort sticker. Dat vond de RDW "verdacht" maar er is toen een nieuw nummer ingeslagen en rijden maar na 2 weken.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Ik volg dit onderwerp met interesse en ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen.
Ik breek even in om geen nieuw topic te starten ( of moet dat juist liever wel?) maar ik zit met een enigszins gelijk probleem.
Sinds kort ben ik ook helemaal gelukkig met mijn allereerste eend. De vorige eigenaar wees me op twee ingeslagen chassisnummers in het chassis, vlak voor de voorbank. De ene was niet meer leesbaar en zou in het verleden zijn vervangen door de andere die er opnieuw is ingeslagen.
Helaas is ook dat tweede nummer moeilijk leesbaar (met enige fantasie is het er wel uit te halen). Dit nieuwe nummer is volgens de vorige eigenaar officieel door de RDW ingeslagen. Ik had gehoopt dat bij de autopapieren hiervan een document zat maar dat is niet het geval. Ik heb de vorige eigenaar gemaild met de vraag of hij deze papieren nog heeft en wacht ondertussen dat in spanning af.
De auto is origineel Nederlands met een kenteken uit 1974.
Nu zit ik eigenlijk ook te twijfelen wat te doen. Het liefste zou ik het nummer laten her inslaan. Dit omdat ook het tweede nummer erg slecht begint te worden (wat een slechte plek ook voor een chassisnummer...)
Maar ik ben huiverig geworden omdat ik de laatste dagen op internet verhalen tegenkom van mensen die hun eendje toch moesten afstaan omdat de nummers niet meer leesbaar zouden zijn... En vooral huiverig omdat er dus twee nummers in het chassis staan. Kan dat problemen geven als ik daarvan geen papieren heb of zou dit nog bij de RDW geregistreerd moeten staan?
Hebben eenden uit 74 nog op een andere plek een chassisnummer staan? Volgens de papieren alleen bij de voorbank.
Alvast bedankt voor jullie raad/advies!
Ik breek even in om geen nieuw topic te starten ( of moet dat juist liever wel?) maar ik zit met een enigszins gelijk probleem.
Sinds kort ben ik ook helemaal gelukkig met mijn allereerste eend. De vorige eigenaar wees me op twee ingeslagen chassisnummers in het chassis, vlak voor de voorbank. De ene was niet meer leesbaar en zou in het verleden zijn vervangen door de andere die er opnieuw is ingeslagen.
Helaas is ook dat tweede nummer moeilijk leesbaar (met enige fantasie is het er wel uit te halen). Dit nieuwe nummer is volgens de vorige eigenaar officieel door de RDW ingeslagen. Ik had gehoopt dat bij de autopapieren hiervan een document zat maar dat is niet het geval. Ik heb de vorige eigenaar gemaild met de vraag of hij deze papieren nog heeft en wacht ondertussen dat in spanning af.
De auto is origineel Nederlands met een kenteken uit 1974.
Nu zit ik eigenlijk ook te twijfelen wat te doen. Het liefste zou ik het nummer laten her inslaan. Dit omdat ook het tweede nummer erg slecht begint te worden (wat een slechte plek ook voor een chassisnummer...)
Maar ik ben huiverig geworden omdat ik de laatste dagen op internet verhalen tegenkom van mensen die hun eendje toch moesten afstaan omdat de nummers niet meer leesbaar zouden zijn... En vooral huiverig omdat er dus twee nummers in het chassis staan. Kan dat problemen geven als ik daarvan geen papieren heb of zou dit nog bij de RDW geregistreerd moeten staan?
Hebben eenden uit 74 nog op een andere plek een chassisnummer staan? Volgens de papieren alleen bij de voorbank.
Alvast bedankt voor jullie raad/advies!
-
- Heavy user
je hebt de eend net gekocht toch? dan zou ik naar de rdw gaan en hun hun zegje laten doen. is het allemaal niet goed, terug naar de vorige eigenaar (wellicht handig om hem wel even op de hoogte te stellen)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Las Expert
- Contacteer:
het kan inderdaad zijn dat er in het verleden een nieuwnummer ingeslagen is. Dit mocht je zelf doen onder het toezicht van de doune, als het het goed is moet dat op papier staan.
Een goede herkenning is dat er een sterretje( *) voor en na het nummer staat.
Een goede herkenning is dat er een sterretje( *) voor en na het nummer staat.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Klopt wel denk ik, het andere nummer is inderdaad duidelijk onleesbaar gemaakt ( strepen doorheen geslagen). Ik kan bij het leesbare nummer geen sterretjes zien. Betreft ook een De Graaff chassis, niet het originele Citroën, misschien maakt dat nog verschil?
Ik wacht nog even af of de vorige eigenaar meer info kan vinden hierover.
Bedankt voor jullie reacties in elk geval!
Ik wacht nog even af of de vorige eigenaar meer info kan vinden hierover.
Bedankt voor jullie reacties in elk geval!

- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: