Pagina 3 van 3
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 21:35
door siemen
maar wat is nu wijsheid jongens?????
moet ik gewoon zonder afspraak naar de rdw toe??? en zien wat ze zeggen?
of moet ik een afspraak maken??
Geplaatst: di 21 feb, 2012 07:19
door engbokho
Gewoon gaan Siemen!
Geplaatst: di 21 feb, 2012 09:36
door Geert
Zoals Engbokho al zegt : Gewoon gaan !
Geplaatst: za 24 mar, 2012 09:07
door BasvanEerden
Gewoon gaan zonder afspraak. Dan zo'n 1-2-3 keuring en dan merk je het wel.
Mijn broer heeft een voormalige FBI-auto naar Nederland gehaald en Amerikaanse auto's hebben geen chassisnummer maar een soort sticker. Dat vond de RDW "verdacht" maar er is toen een nieuw nummer ingeslagen en rijden maar na 2 weken.
Geplaatst: zo 25 mar, 2012 10:14
door Rossero
Mijn franse eendje had ook geen ingeslagen nummer, wel dat plaatje. Ben naar de RDW gegaan en die hebben er een rondje om gelopen, het nummer ingeslagen en de auto ingevoerd. Uurtje later kon ik weer de weg op!
Geplaatst: za 31 mar, 2012 22:18
door OranjeEend
Ik volg dit onderwerp met interesse en ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen.
Ik breek even in om geen nieuw topic te starten ( of moet dat juist liever wel?) maar ik zit met een enigszins gelijk probleem.
Sinds kort ben ik ook helemaal gelukkig met mijn allereerste eend. De vorige eigenaar wees me op twee ingeslagen chassisnummers in het chassis, vlak voor de voorbank. De ene was niet meer leesbaar en zou in het verleden zijn vervangen door de andere die er opnieuw is ingeslagen.
Helaas is ook dat tweede nummer moeilijk leesbaar (met enige fantasie is het er wel uit te halen). Dit nieuwe nummer is volgens de vorige eigenaar officieel door de RDW ingeslagen. Ik had gehoopt dat bij de autopapieren hiervan een document zat maar dat is niet het geval. Ik heb de vorige eigenaar gemaild met de vraag of hij deze papieren nog heeft en wacht ondertussen dat in spanning af.
De auto is origineel Nederlands met een kenteken uit 1974.
Nu zit ik eigenlijk ook te twijfelen wat te doen. Het liefste zou ik het nummer laten her inslaan. Dit omdat ook het tweede nummer erg slecht begint te worden (wat een slechte plek ook voor een chassisnummer...)
Maar ik ben huiverig geworden omdat ik de laatste dagen op internet verhalen tegenkom van mensen die hun eendje toch moesten afstaan omdat de nummers niet meer leesbaar zouden zijn... En vooral huiverig omdat er dus twee nummers in het chassis staan. Kan dat problemen geven als ik daarvan geen papieren heb of zou dit nog bij de RDW geregistreerd moeten staan?
Hebben eenden uit 74 nog op een andere plek een chassisnummer staan? Volgens de papieren alleen bij de voorbank.
Alvast bedankt voor jullie raad/advies!
Geplaatst: za 31 mar, 2012 23:08
door dyane_maniac
je hebt de eend net gekocht toch? dan zou ik naar de rdw gaan en hun hun zegje laten doen. is het allemaal niet goed, terug naar de vorige eigenaar (wellicht handig om hem wel even op de hoogte te stellen)
Geplaatst: zo 1 apr, 2012 01:36
door siemen
het kan inderdaad zijn dat er in het verleden een nieuwnummer ingeslagen is. Dit mocht je zelf doen onder het toezicht van de doune, als het het goed is moet dat op papier staan.
Een goede herkenning is dat er een sterretje( *) voor en na het nummer staat.
Geplaatst: zo 1 apr, 2012 10:36
door Michiel van G.
Die sterretjes hebben ze bij de douane ook niet altijd ingeslagen...
Geplaatst: zo 1 apr, 2012 10:39
door Bertje Beige
Ik meen hier wel eens gelezen te hebben dat als de RDW een nieuw nummer intikt, ze het oude nummer onleesbaar maken

Geplaatst: zo 1 apr, 2012 17:43
door OranjeEend
Klopt wel denk ik, het andere nummer is inderdaad duidelijk onleesbaar gemaakt ( strepen doorheen geslagen). Ik kan bij het leesbare nummer geen sterretjes zien. Betreft ook een De Graaff chassis, niet het originele Citroën, misschien maakt dat nog verschil?
Ik wacht nog even af of de vorige eigenaar meer info kan vinden hierover.
Bedankt voor jullie reacties in elk geval!

Geplaatst: zo 1 apr, 2012 21:58
door Thijs
Er is maar 1 juist advies: Naar de RDW er mee.
Heb ik ook gedaan en heb nu maar liefst 3 chassinrs. voor de voorbank staan.
(Waarvan 1 door de RDW zelf verkeerd is ingeslagen, foutje...)
Gewoon een afspraak maken een er naar toe! Dan krijg je hem tenminste weer legaal.
Geplaatst: vr 8 jun, 2012 23:11
door BasvanEerden
De 2cv van mijn Pa had 2 nummers staan bij de voorstoelen. Daar deed onze keurmeester niet moeilijk over en heeft pa 3 chassisnummers.
Ik zeg gaan en leg je verhaal aan de keurmeester.