Pagina 3 van 3
Geplaatst: za 14 apr, 2012 08:22
door David
ejfrolich schreef:Dat dode stuk tussen eerste en tweede trap ken ik zelf ook. Hier op het forum en bij een bekende kitcarbouwer is het idee dat de primaire sproeier wat klein is voor de huidige brandstof. Toevoeging van een 10% E85 aan gewone benzine maakt de brandstof wat stroperiger. Dat wordt niet door injectie computers opgelost in onze auto's.
Primair op 110 zetten leverd meesta een soepelere overgang zonder het gat in het midden. Werkt bij mij prima!
Heeee!
Daar wil ik meer van weten, primair op 110 zetten, wat bedoel je, de primaire sproeier wijzigen.
Leg uit svp!
BVD!
Geplaatst: za 14 apr, 2012 08:39
door ejfrolich
Ha David,
Je kunt er hier op het forum wel meer over vinden.
Het carkit bedrijf wat ik eerder melde doet dit vaak al vinden ze afstellen op de vermogensbank nog beter om de simpele reden dat dat een heel precieze afstelling geeft voor dat specifieke blok.
De reden is eigenlijk dat de samenstelling van brandstof de afgelopen jaren nogal is veranderd. Het toevoegen van o.a. E85 heeft geleid tot een veranderde vloeibaarheid. Je kunt je voorstellen dat dan de opening van de sproeier mee moet veranderen.
Voor een eend die helemaal op E85 draait moeten de sproeiers meen ik 35% vergroot worden om fijn te lopen. Vandaar dar daar verstelbare sproeiers worden toegepast. Dan kun je eventueel op beide rijden.
De bedoeling is dus dat je de standaard primaire sproeier (102.5) vervangt voor een grotere (110). Natuurlijk voel je nog steeds het inkomen van de 2e trap van de carburateur maar zonder eerst een moment van inhouden. Zelf heb ik ook nog 105 geprobeerd maar dat was te weinig om het dode punt weg te halen.
Nou hoop dat het zo nog wat duidelijker is. Reken wel op een iets hoger verbruik.
Ernst-Jan
Geplaatst: zo 13 mei, 2012 18:28
door David
Ik kon de primaire sproeier niet vinden

nu dus wel dankzij het forum
Die ga ik nu vervangen door een 110, maar mijn probleem zit aan het begin van de tweede trap, hij loopt door tot 80 a 90 in de eerste trap, begint dan in te houden in de tweede trap en dan moet ik pompend doortrappen om de snelheid omhoog te krijgen.
Dat rijdt niet echt fijn.
De carb is nieuw en de kwaliteit is redelijk OK.
Ik wil volgende week een revisie proberen uit Zutphen, kijken hoe dat gaat.....
Geplaatst: zo 13 mei, 2012 19:33
door Charleston 88
Je kunt de sproeier van de 2e trap vergroten naar 90, merkbaar beter.
Geplaatst: zo 13 mei, 2012 21:41
door David
Dat is ie origineel al.
Burton adviseert nu 105
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 07:10
door ejfrolich
Ha David,
Ik lees je probleem. Wat jij beschrijft, inhouden in de tweede trap is dat niet, het is inhouden in de eerste trap. Het gebeurd net in de overgang naar de 2e trap. Ik had pracies het zelfde probleem. Ik heb de sproeier van de eerste trap vergroot met een ruimertje. Heel voor zichtig tot het inhouden net weg was. Opgemeten bleek dat ruim 109 te zijn. Het vergroten van de sproeier van de tweede trap doet helemaal niets behalve meer benzine gebruiken, ik heb het geprobeerd. De topsnelheid liep zelfs wat terug. Die heb ik dus standaard gehouden.
Ik heb bij Burton 105 en 110 primair besteld. 105 leverde nog steeds inhouden op en 110 was prima. De geruimde sproeier heb ik weggegooid... Nu heb ik een auto die niet meer inhoud en dat rijd heel fijn.
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 16:03
door David
Dat ga ik vanavond meteen uitproberen!!!
Laat het morgen weten!
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 16:37
door dyane_maniac
en de acceleratie pomp werkt goed?
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 20:35
door David
Ga ik vooralsnog wel even vanuit, de carb is hagelnieuw dus ik vermoed dat dat niet het probleem is.
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 22:46
door dyane_maniac
Is makkelijk te controleren als je het deksel eraf hebt als je toch een sproeier wisselt
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 23:17
door David
Yes weet ik, zal ff kijken morgen