Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 20:23
door Bertje Beige
Ik begin te vermoeden dat er wel eens een probleem met je spruitstuk kan zijn :idea: , die dingen schijnen nog wel eens door te rotten waardoor er een verbinding ontstaat tussen de in- en uitlaatkanalen.
Kop op, houd moed, de aanhouder wint, alhoewel ik heel goed begrijp dat je dit knap klote vind :cry: , succes :!:

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 20:44
door supercees
Willem2 schreef: Kan een backfire de carb ook kapot maken?
jazeker. heb ik een keer gehad in een cadillac op gas. kaboem! meteen daarna 10.000 toeren! motor uitgezet, luchtfilter eraf en de carburateur was 1 groot gat geworden. daar wilde de motor wel lucht en gas door aanzuigen, niet normaal.

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 21:07
door Willem2
Bertje Beige schreef:Ik begin te vermoeden dat er wel eens een probleem met je spruitstuk kan zijn :idea: , die dingen schijnen nog wel eens door te rotten waardoor er een verbinding ontstaat tussen de in- en uitlaatkanalen.
Klinkt aannemelijk.

Klinkt als niet te repareren, alleen te vervangen. Ik zal morgen eens kijken.

Geplaatst: di 19 jun, 2012 17:36
door AK350
Ik heb beide topics eens doorgelezen.
Zo te zien heb je al veel geprobeerd.

Zelf zou ik de ontsteking verdenken.
bobine en bougiekabels heb je al eens gewisseld.
Controleer ook of alles goed aarde maakt accukabel aan versnellingsbak en is de 123 goed geaard ?

Als je ergens een kabelbreuk of doorgesleten kabel heb kan dit ook voor veel problemen zorgen, probeer de 123 zo direct mogelijk aan te sluiten.

Als dit niet helpt zou ik toch eens proberen contactpuntjes in te bouwen.

Geplaatst: di 19 jun, 2012 19:49
door achtpeter
Misschien staan je kleppen wat strak gesteld. Hoe warmer, hoe slechter ze dan sluiten. En de compressie heb je vermoedelijk (heel verstandig) bij koude motor getest.

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 06:35
door Willem2
Ik had 'm gister lopend! Maar daarvoor moest ik wel de mengselschroef 9 :shock: slagen uitdraaien en de stationairschroef best ver indraaien.

Dus ik zal binnenkort eens de kleppen nog een keer stellen en alle pakkingen nalopen/vervangen.
En natuurlijk de weer eens nakijken op rondzwervend vuil.

Ik ben al blij dat ie in iig weer draait.

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 16:52
door Ramon
mooi! anders denk ik aan valse lucht via spruitstuk pakkingen!

hij gaat het echt wel weer doen!!

Geplaatst: za 23 jun, 2012 12:20
door Bertje Beige
En, hier nog ontwikkelingen?

Geplaatst: za 23 jun, 2012 15:15
door Willem2
Nog niet. Ik hoop er morgen nog naar te kunnen kijken.

Bedankt iig voor alle tips en steun :!:

Geplaatst: zo 24 jun, 2012 08:28
door Bertje Beige
Succes, heb je toevallig ook al eens gekeken naar de staat van je pakking tussen carbu en spruitstuk?

Geplaatst: zo 24 jun, 2012 09:14
door David
Bertje Beige schreef:Succes, heb je toevallig ook al eens gekeken naar de staat van je pakking tussen carbu en spruitstuk?
Inderdaad, goeie, is ook vaak stiekeme boosdoener.

@Bertje: mistlamp zit erop hoor :wink:

Geplaatst: ma 25 jun, 2012 20:58
door Bertje Beige
Ik heb gewoon te doen met Willem, het blok al uit elkaar getrokken en nog steeds de kwaal niet verholpen :cry:

Geplaatst: ma 25 jun, 2012 22:54
door David
Soms zit het mee en soms zit het tegen :lol: :cry:

Geplaatst: za 4 aug, 2012 13:04
door Bertje Beige
En Willem, hoe is het afgelopen? :?:

Geplaatst: za 4 aug, 2012 20:13
door Willem2
Ben vandaag weer eens bezig geweest. Was effe een paar weken op vakantie, is ook belangrijk :D

Nog maar even naar de vonken gekeken. Ik heb de plus van de accu rechtstreeks op de 123 aangesloten. De bougies geven slechts een zwakke vonk (slechte bobine?), maar ook niet bij elke omwenteling :?

Moet ik het dan bij de bobine zoeken of kan het dan toch aan de 123 liggen?