Dyane uit 1981
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Zeker leuk.
Net even poot op de versnellingsbak gedraaid.
Maar het zit nog niet echt mooi.
De schakelstang en de poot op de bak raken elkaar.
Volgens mij hoeft dat niet....
Spatborden weer gemonteerd.
Nieuwe bougies geplaatst.
Stukje benzineslang vervangen. Die brak spontaan af onder bij het chassis.
En natuurlijk even een testrondje gereden op het weiland van de buurman.
Hij doet het prima, na 10 jaar stilstand.
Net even poot op de versnellingsbak gedraaid.
Maar het zit nog niet echt mooi.
De schakelstang en de poot op de bak raken elkaar.
Volgens mij hoeft dat niet....
Spatborden weer gemonteerd.
Nieuwe bougies geplaatst.
Stukje benzineslang vervangen. Die brak spontaan af onder bij het chassis.
En natuurlijk even een testrondje gereden op het weiland van de buurman.
Hij doet het prima, na 10 jaar stilstand.
Was je na 10 jaar stilstaan gaan rijden en niet eerst even de carburateur schoongemaakt?????
Da's ook niet echt heel erg slim
Heb je je luchtfilter wel open gehad?
Drie weken geleden keek ik bij iemand die bij de 2cv club kwam met zijn 2cv (die een paar maanden had stilgestaan in een boerenschuur), even in het luchtfilterhuis.
Wat bleek: één of ander beest had daar zijn voorraad nootjes opgeslagen en opgepeuzeld, hele handen vol heb ik eruit gehaald
Erg grappig om te zien, maar de clou is natuurlijk dat je even alles moet nalopen en zeker ook je carburateur....
Da's ook niet echt heel erg slim

Heb je je luchtfilter wel open gehad?
Drie weken geleden keek ik bij iemand die bij de 2cv club kwam met zijn 2cv (die een paar maanden had stilgestaan in een boerenschuur), even in het luchtfilterhuis.
Wat bleek: één of ander beest had daar zijn voorraad nootjes opgeslagen en opgepeuzeld, hele handen vol heb ik eruit gehaald


Erg grappig om te zien, maar de clou is natuurlijk dat je even alles moet nalopen en zeker ook je carburateur....
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ik heb vrijwel alles open gehad en ververst.
Alleen de motor draaide wel en de prioriteit was de APK te halen.
Dat is dus gelukt.
Het luchtfilter heb ik vervangen. Helaas vond de vorige eigenaar het nodig om de bovenste helft van de onderste te scheiden. Waarschijnlijk had hij geen idee dat dat deksel los kon....
Net even een extern filtertje gehaald en dus zo even klussen.
Alleen de motor draaide wel en de prioriteit was de APK te halen.
Dat is dus gelukt.
Het luchtfilter heb ik vervangen. Helaas vond de vorige eigenaar het nodig om de bovenste helft van de onderste te scheiden. Waarschijnlijk had hij geen idee dat dat deksel los kon....
Net even een extern filtertje gehaald en dus zo even klussen.
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Zo, weer wat verder gekomen.
De carburateur schoonmaken was dus niet de oplossing....
Het enige wat ik nog niet had gecheckt was de ontsteking/contactpunten.
Daar bleek dus het probleem te zitten.
Het stekkertje rechts naast de condensator bleek los op het contactje te staan.
Dus bij hobbels.......juist.
Nu even wat gepoetst en dan ziet het er zo uit:


Nieuw vloerkleedje:

En dan de trekhaak....
Wie zou er ooit bedacht hebben deze een halve meter achter de auto uit te laten steken?!!? Om over die contactdoos dan nog maar te zwijgen.
Geen porum....maar wel nodig.
Ook nog even constante stroom aangelegd voor de koelkast in de sleurhut....

De carburateur schoonmaken was dus niet de oplossing....
Het enige wat ik nog niet had gecheckt was de ontsteking/contactpunten.
Daar bleek dus het probleem te zitten.
Het stekkertje rechts naast de condensator bleek los op het contactje te staan.
Dus bij hobbels.......juist.
Nu even wat gepoetst en dan ziet het er zo uit:


Nieuw vloerkleedje:

En dan de trekhaak....

Wie zou er ooit bedacht hebben deze een halve meter achter de auto uit te laten steken?!!? Om over die contactdoos dan nog maar te zwijgen.
Geen porum....maar wel nodig.
Ook nog even constante stroom aangelegd voor de koelkast in de sleurhut....

- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Echt waar?
Ik heb nog niet getest maar achter mijn andere auto haal ik 90kmph.
Dat is een A06/635 motor, dit is een AM2.
Vanmiddag reed ik 130 op de km-teller van de auto zelf...
Wat zou er trouwens zijn gebeurd met de ontwerper van het front van de Dyane?
Tijdens de demontage en hermontage bekroop mij het gevoel dat deze persoon op zijn minst gedeporteerd moet zijn naar een onbewoond eiland.
Of zou hij zelf de benen hebben genomen toen hij klachten kreeg van de dealers.....
Ik heb nog niet getest maar achter mijn andere auto haal ik 90kmph.
Dat is een A06/635 motor, dit is een AM2.
Vanmiddag reed ik 130 op de km-teller van de auto zelf...
Wat zou er trouwens zijn gebeurd met de ontwerper van het front van de Dyane?
Tijdens de demontage en hermontage bekroop mij het gevoel dat deze persoon op zijn minst gedeporteerd moet zijn naar een onbewoond eiland.
Of zou hij zelf de benen hebben genomen toen hij klachten kreeg van de dealers.....

Laatst gewijzigd door Thijs op ma 23 jul, 2012 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.