Pagina 3 van 3

Geplaatst: do 28 jun, 2012 20:24
door JieKie
dyane_maniac schreef:Dat zeg ik toch?
ow sorry, moet nog niet goed wakker geweest zijn toen ik dit las :D

Geplaatst: vr 29 jun, 2012 08:56
door j b
ik heb in mijn burton ook een dyane motor liggen en geen turbo pijp. i kheb het luchtfilter door een open luchtfilter vervangen omdat het dyane filter niet paste (krijgt genoeg lucht nu)
verder tank ik gewoon 95. heb een tijdje netjes op 98 gereden maar toen ik naar italie ging en het daar niet kon krijgen heb ik eerst in nl eens gekeken hoe ie het deed op 95
er wordt altijd gezegt dat je super benzine meot tanken en aangezien je in duitsland octaan 92/95/98 hebt met de aanduiding gewoon /super/super+ heb ik het er toch gewoon een xtje op gewaagd en dit heeft goed uitgepakt. compressie is ook gewoon zoals dat het hoort.

Geplaatst: vr 29 jun, 2012 09:45
door dyane_maniac
Goed, we gaan nu wel erg offtopic, maar dan heb je mazzel dat je blok nog leeft. Dat ie op 95 niet pingelt kan er aan liggen dat je misschien rustiger rijd of het blok minder belast doordat een Burton lichter is en minder luchtweerstand heeft of er ooit mindere hoge compressie zuigers zijn gemonteerd ofzoiets dergelijks.

Maar goed, dit is al 100 keer besproken. Met een dyane motor hoor je officieel 98 te tanken. Dat jij het niet doet prima, maar om dat dan andere te adviseren....

Ik durf te wedden dat je in eerste instantie er ook niets van merkt als je je olie niet tijdig vervangt bijvoorbeeld, maar om daaruit te concluderen dat het niet nodig zou zijn. Maar be my guest...