motor slaat af bij gebruik richtingaanwijzer

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » di 16 okt, 2012 17:52

Schoongemaakt. Accu ineens helemaal leeg. Zucht.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 16 okt, 2012 18:10

Accu leeg?

Kan het niet zo zijn dat je een laadstroomprobleem hebt en dat er bij het inschakelen van de richtingaanwijzers te weinig stroom is voor de ontsteking?!

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » di 16 okt, 2012 18:28

H3b de accu net opgeladen teruggezet,daarna 3x gestart en verder niet mee gereden.. et die 4 ka eltjes op de foto losgemaakt en schoongemaakt. Wilde starten, geen juice meer...

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » di 16 okt, 2012 21:10

Nieuwe accu halen, en dynamo controleren, althans als je zeker weet dat je niet per ongeluk je licht hebt laten branden.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » di 16 okt, 2012 21:19

Licht was uit. Dus van de week maar even een nieuwe accu ritselen. Wordt vervolgd, bedankt maar weer!

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » vr 19 okt, 2012 16:47

Zojuist nieuwe accu gekocht en erin gezet. Starten en lopen. 5 minuutjes gereden en daarna geprobeerd te starten. Start niet meer. Startmotor jaagt wel rond, maar start niet.
Buurman er inmiddels bij. Kabel tegen de massa gehouden, geen vonk. Bobine uit de andere eend gehaald, geen resultaat. Draadjes verwisseld, ook geen verandering. Iemand een idee?

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » vr 19 okt, 2012 20:34

Ergens heb je last van verrotte kabels, ik zou het anders niet weten, tijd om de hele boel langs te lopen, controleren en vervangen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » za 20 okt, 2012 09:39

Nog een vraagje:

Ik ga straks sowieso de bougiekabels even checken op scheurtjes en oxidatie. Massa op het schutbord heb ik gevonden. Op welke plekken zitten nog meer massapunten die ik kan controleren?

Update:
Bougiekabels zijn gewoon nieuw. Ik heb geen stekkertjes gevonden die los zitten of geoxideerd zijn. Start nu ook koud niet meer. Wel even volgehouden (misschien pakt ie toch, dacht ik). Hoorde toen een plof in de motorruimte. Hierna maar weer even gestopt met starten.

Startmotor wil wel, maar hij pakt 'm gewoon niet op.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 20 okt, 2012 13:54

Op je versnellingsbak zit een massa-punt.

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » za 20 okt, 2012 20:26

En je elektronische ontsteking was zeker goed? Aangezien je geen vonk hebt zelfs niet na het wisselen van de bobine. Anders contact puntjes terug zetten en opnieuw proberen.
Citroen 2cv6 special 1986

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » zo 21 okt, 2012 15:52

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden in de contactrol:

Afbeelding

Flinke corrosie (Hallo!).

Nu heb ik de contactrol uit mijn witte eend gepakt en die was wel schoon.
Probleem is nu: als ik de contactrol terug wil zetten en de kabeltjes heb aangesloten wil de sleutel niet meer goed om (maakt duidelijk geen contact ook, richtingaanwijzer en accutestlampje werken niet). Het ijkt alsof het (witte) binnenwerk van de contactrol niet goed aan wil grijpen met het palletje van het contactslot.

Iemand een tip?

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » zo 21 okt, 2012 16:25

Persoonlijk zou ik het hele contactslot vervangen, de meeste eendengarages hebben wel een aantal tweedehandse liggen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » zo 21 okt, 2012 16:27

In mijn witte eend heb ik hetzelfde probleem, die wil er ook niet meer op. Om nou 2 contactsloten te kopen gaat wat ver. Is er niet iets dat ik over het hoofd zie?

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » zo 21 okt, 2012 16:30

Als het eerst wel werkte in de witte eend en nu niet meer heb je iets fout gedaan, dus opnieuw monteren.
In de groene een nieuw slot zetten, dan moet het werken.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » zo 21 okt, 2012 16:32

Ja, dat begrijp ik. Maar ik heb nu slotprobemen in beide eenden, welke contactrol ik er ook in probeer (terug) te monteren... Is er iets in het binnenwerk dat misschien niet goed zit bij die contactrol?

Plaats reactie