welke accu kopen?

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » za 10 nov, 2012 01:00

ACH JA, KLEINE MOEITE GROOT PLEZIER :lol:

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » di 27 nov, 2012 22:01

In de Kruiwagen heb ik ook een veel zwaardere accu gemonteerd,vanwege de extra werklampen. Nu is het bij een landbouw voertuig geen bezwaar dat de accu loszit maar het is in het land super irritant dat ie regelmatig tegen de versnellingspook aan glijd ( het koetswerk is van een halve acadyane) nu heb ik op de accubak een extra beugeltje gelast waarmee dat probleem ook is verholpen.
Bij gebruik van alle lampen steek ik een stukje hout op het gaspendaal zodat de motor iets hoger in de toeren loopt.
Zodra het echt gaat vriezen en ik de kruiwagen wat minder nodig heb haal ik de accu eruit ( de kruiwagen blijft op het land staan waar ik hem het laatst gebruik heb)
met eendige groeten,

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » di 27 nov, 2012 22:04

Je spreekt jezelf tegen.

Je hebt een zwaardere accu gemonteerd maar moet bij gebruik van alle lampen extra gas houden om genoeg licht te krijgen.
Dat betekent dat de stroom op dat moment uit de dynamo komt en niet uit de accu.

Dan is die zwaardere accu hiervoor nutteloos.

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 27 nov, 2012 23:09

David schreef:Persoonlijk zou ik nooit een zwaardere accu monteren, 36Ah is voor mij prima.

Doordat de dynamo harder moet sleuren aan een zwaardere accu, gaat mijn verbruik omhoog.

En alles doet het perfect, waarom zou ik zwaarder gaan?
Door een zwaardere accu hoeft je dynamo niet zwaarder te werken.
De accu is een buffer voor energie. Die buffer wordt gevuld door de dynamo als de buffer vol is stop de dynamo met laden.

Extra verbruik kan alleen als je meer of zwaarder verbruikers van elektrisch energie hebt geinstalleerd.

Een groter accu is wel zwaarder dit zou invloed op het verbruik kunnen hebben maar ik denk niet dat je die paar kilo merkt in het verbruik.

Plaats reactie