Pagina 3 van 5
Geplaatst: do 1 nov, 2012 11:02
door Michiel van G.
gehard glas haal je er zo uit. even het rubber van binnenuit lossen, en dan heel voorzichtig in de hoek beginnen met het rubber om de sponning heen te drukken. Terugplaatsen is ook niet zo moeilijk, rubber om de ruit doen, touw erom en dan tegen de sponning zetten, en van binnenuit het touw eruit trekken. Ruit gaat er dan vanzelf weer in. Even aandrukken en klaar! Bij gelaagd glas is dat lastiger, omdat het snel breekt. Echter hebben Dyane's dat origineel niet, dus daar zou ik me niet veel zorgen over maken.
Geplaatst: do 1 nov, 2012 11:20
door Rens
Michiel van G. schreef:gehard glas haal je er zo uit. even het rubber van binnenuit lossen, en dan heel voorzichtig in de hoek beginnen met het rubber om de sponning heen te drukken. Terugplaatsen is ook niet zo moeilijk, rubber om de ruit doen, touw erom en dan tegen de sponning zetten, en van binnenuit het touw eruit trekken. Ruit gaat er dan vanzelf weer in. Even aandrukken en klaar! Bij gelaagd glas is dat lastiger, omdat het snel breekt. Echter hebben Dyane's dat origineel niet, dus daar zou ik me niet veel zorgen over maken.
Ik wist niet zeker of het gehard glas was of niet, maar gelukkig. Heb de achterklep al op die manier gedaan zoals je omschrijft, maar daar had ik een reserveraam van staan!

Dan ga ik dit weekend maar eens bezig met de achterraampjes/voorruit!

Geplaatst: do 1 nov, 2012 13:32
door hertog jan
Hoi Rens,
Als ik jou was zou ik eerst goed kijken hoe hard het frame rondom en vooral onder de voorruit is voordat je de ruit eruit haalt.
Deze kunnen namelijk heel rot zijn en als dat zo is krijg je je voorruit er nooit meer in!
Als je plastic kap onder je voorruit die van links naar rechts loopt losschroeft kun je alles even goed inspecteren.
Geplaatst: do 1 nov, 2012 14:17
door Rens
hertog jan schreef:Hoi Rens,
Als ik jou was zou ik eerst goed kijken hoe hard het frame rondom en vooral onder de voorruit is voordat je de ruit eruit haalt.
Deze kunnen namelijk heel rot zijn en als dat zo is krijg je je voorruit er nooit meer in!
Als je plastic kap onder je voorruit die van links naar rechts loopt losschroeft kun je alles even goed inspecteren.
Dat is wel een goeie tip! Zeker de voorruit, die wil je wel terug kunnen hangen!

Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met een zijruitje!

lekker klein en makkelijk

Geplaatst: di 6 nov, 2012 08:39
door Rens
Inmiddels is er dit weekend weer een grote stap gedaan naar 1 kleur op de Dyane. De Dyane is nu voor 90% dezelfde kleur. Cosmetisch moet de laatste 10% nog worden geschilderd en de velgen tot 1 kleur worden gebracht.
Verder gaat de Dyane vandaag naar de garage voor een grote beurt. De Dyane moet rijden, dus veel sleuteltijd heb ik niet en zal moeten worden besteed aan de 2cv.
Hierbij de foto's tot zover:
Het resultaat is tot nu toe niet slecht. Het meest fijne vind ik eigenlijk nog dat wanneer er een kras op zit, de roller gepakt kan worden en binnen no-time zie je er niets meer van!

RIJDEN zal die deze winter!

Geplaatst: do 8 nov, 2012 11:38
door Rens
Helaas...... na de diagnose van de garage was het duidelijk! De motor dient vervangen te worden, want hij loopt op 1 cilinder.

De motor loopt nog wel, maar niet van harte, laat staan voor hoelang.
Omdat ik de auto gekocht heb om de eend te sparen en gewoon zonder veel tijd en geld er aan te besteden, heb ik besloten de auto te koop te zetten om te peilen of er animo voor is. De auto is inmiddels behoorlijk opgeknapt sinds ik hem heb en heeft nog APK tot mei 2014 (best de moeite).
Ik heb hier een motor waarvan ik niet zeker weet of die loopt. Ik heb alleen geen tijd en gereedschap (en misschien wel geen zin) om die motor te vervangen binnenkort.
De Dyane staat nu op
marktplaats om te peilen of er animo is op dit moment. Slopen of iets anders kan altijd nog ...

Geplaatst: do 8 nov, 2012 12:44
door JanR
Jammer, ben benieuwd of je haar kunt verkopen, en dat deze op de weg blijft.
Geplaatst: do 8 nov, 2012 13:49
door supercees
Rens schreef: De motor dient vervangen te worden, want hij loopt op 1 cilinder.
deze logica begrijp ik niet. misschien is je bougie stuk, of een breuk in de bougiekabel, of iets simpels met je kleppen...
Geplaatst: do 8 nov, 2012 15:56
door Rens
supercees schreef:Rens schreef: De motor dient vervangen te worden, want hij loopt op 1 cilinder.
deze logica begrijp ik niet. misschien is je bougie stuk, of een breuk in de bougiekabel, of iets simpels met je kleppen...
Een ervaren garagenist uit Amsterdam is er twee uur mee bezig geweest en kwam tot deze conclusie. Natuurlijk is de motor te repareren (of makkelijker te vervangen), maar vanwege toenemende drukte en het ontbreken van een echte sleutelplek laat ik dat nu even na. Als er geen interesse in blijkt te zijn, bewaar ik de auto om na de 2cv onder handen te nemen. (Op zich lijkt het me namelijk best een leuk klusje!

).
Ik heb inmiddels ook een lascursus bij Rustbuster gevolgd en ik heb het volste vertrouwen om in de toekomst een bodemplaatje of een dorpeltje te vervangen!
Maar, .... eerst de 2cv, dus in de verkoop.
Geplaatst: do 8 nov, 2012 16:17
door Boudewijn
Jammer dat hij weg moet.
Een motor reviseren is een leuk winter klusje, maar je moet er natuurlijk wel de plaats en de tijd voor hebben.
Geplaatst: do 8 nov, 2012 16:20
door Rens
Boudewijn schreef:Jammer dat hij weg moet.
Een motor reviseren is een leuk winter klusje, maar je moet er natuurlijk wel de plaats en de tijd voor hebben.
Ja, dat lijkt mij ook erg leuk, alleen stond het voor deze winter op de planning voor de eend....

Twee motoren reviseren is dan een beetje te veel van het goeie ...
Geplaatst: do 8 nov, 2012 16:52
door Rossero
Ik heb wel interesse! Zag hem al op mp staan. Wel al een ander project dat staat te wachten, maar een motor wisselen kan er nog wel bij. Mocht je hem niet kwijt kunnen maar wel kwijt willen, laat dan maar even weten! In ieder geval jammer van het defect, hij was goed op weg!
Geplaatst: do 8 nov, 2012 17:05
door Rens
Rossero schreef:Ik heb wel interesse! Zag hem al op mp staan. Wel al een ander project dat staat te wachten, maar een motor wisselen kan er nog wel bij. Mocht je hem niet kwijt kunnen maar wel kwijt willen, laat dan maar even weten! In ieder geval jammer van het defect, hij was goed op weg!
PM maar voor interesse. Het is een makkelijk rijdend project, maar net iets te veel project voor mij op dit moment.
Geplaatst: vr 9 nov, 2012 08:45
door rusty
blokwissel is toch niet zo moeilijk?? hooguit 1 dag als t tegen zit en je geen ervaring hebt! en de kans dat dat andere blok helemaal niet loopt is wel erg klein, misschien een beetje olieverbruik / lekkage oid, verder zal dat best wel goed komen! er staat hier op t forum geloof ik wel ergens een stappenplan voor uit/ inbouw.
zonde als ie er nu al weer uit zou moeten! t is dat ik echt tijd wil gaan besteden aan mijn eigen project anders zou ik graag weer een A-type willen (voor erbij)
greetzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: vr 9 nov, 2012 09:45
door Rens
rusty schreef:blokwissel is toch niet zo moeilijk?? hooguit 1 dag als t tegen zit en je geen ervaring hebt! en de kans dat dat andere blok helemaal niet loopt is wel erg klein, misschien een beetje olieverbruik / lekkage oid, verder zal dat best wel goed komen! er staat hier op t forum geloof ik wel ergens een stappenplan voor uit/ inbouw.
zonde als ie er nu al weer uit zou moeten! t is dat ik echt tijd wil gaan besteden aan mijn eigen project anders zou ik graag weer een A-type willen (voor erbij)
greetzzzzzzzz
Rusty
@rusty wel leuk dat je precies hetzelfde argument gebruikt, zowel om de auto te verkopen als om de auto te houden. Ik heb deze auto gekocht om te rijden, ik heb hier op dit moment niet de plek om de motorwissel te doen en ik heb nog 2 andere projecten staan die voorkeur krijgen deze winter.
Ik heb de auto te koop gezet om te kijken of er interesse is voor de auto en dat is er best zo blijkt. Als ik iemand anders blijk kan maken met een lowbudget project/rijd- auto doe ik dat liever dan dat ik mijn derde auto ook ga opslaan om er, als ik er tijd voor heb, mee aan de gang kan. Ik vind dat de auto nu ideaal is om mee te rijden, als het motorprobleempje is opgelost...
Desondanks had ik het natuurlijk liever anders gezien, dit is niet waarom ik die auto heb gekocht. Maar wie weet, komt er een andere auto waarmee wel gewoon de winter door kan rijden, zonder al te veel werk...
