Pagina 3 van 4
Geplaatst: zo 24 feb, 2013 19:16
door Captain Krimson
weet iemand wat het het verschil in kruissnelheid zal zijn tussen een 602 motor met 2cv6-bak en een 602 motor met 2cv4-bak?
Geplaatst: zo 24 feb, 2013 22:01
door schermer
Via de site van cats topsnelheid 103 dus dat schiet niet erg op, maar als je continu met een aanhanger rijd misschien wel ok. Je motor zal denk ik wel veel toeren maken, dus veel herrie.
Geplaatst: zo 24 feb, 2013 23:03
door gelemotor
2 CV woon werk verkeer rij ik de A9 Beverwijk / Alkmaar voordat en nadat hij druk is / was, dus mijn huidige 90 km/u zal wel haalbaar blijven, bij een iets hoger verbruik??
Gr, Luc
Geplaatst: zo 24 feb, 2013 23:51
door Captain Krimson
en iets meer herrie
Geplaatst: ma 25 feb, 2013 12:56
door gelemotor
Captain Krimson schreef:en iets meer herrie
Waaaaaaaaaaaat zeg je??
Maar er blijven ergens PM metjes steken??
Komen ze niet aan??
Gr, luc
Geplaatst: ma 25 feb, 2013 13:13
door Captain Krimson
Ik heb één PM van je ontvangen en daar heb ik een antwoord op gestuurd.
Geplaatst: ma 25 feb, 2013 13:31
door melloyello
gelemotor schreef:Bovendien denk ik nu nog dat hij minder dan 400 weegt, wegen is weten,
maar of je zomaar per wiel apart kunt wegen en dan optellen incl neus wiel gewicht betwijfel ik, dus is zoek nog een betrouwbaarder weegbrug o.i.d.
Gr, Luc
Ja, dat kun je zo meten. Zorg dat het hoogteverschil als je hem op de weegschaal zet aan de andere kant ook wordt opgehoogd.
Als dat nog steeds teveel is voor de weegschaal, dan kun je ook de ene kant nog weer delen door een extra balkje te plaatsen, daar een plankje bovenop, vervolgens wiel in het midden en wegen. Moet je wel nauwkeurig werken.
Geplaatst: ma 25 feb, 2013 15:56
door gelemotor
Captain Krimson schreef:Ik heb één PM van je ontvangen en daar heb ik een antwoord op gestuurd.
Nu moet het beter gelukt zijn....
Gr, Luc
Geplaatst: wo 2 okt, 2013 09:37
door Leen
Op mijn BMW-eend heb ik continental 145-65 zitten. Heel fijn bandje om meer door de bocht te gummen en een kleinere diameter. In combinatie met een orginele bak verwacht ik dat je topsnelheid met zo'n 10 km per uur daalt...
EEA is na te rekenen met het rekenblad van Jeroen Catz.
Geplaatst: do 3 okt, 2013 11:17
door gelemotor
Leen,
Inmiddels heb ik zelfs Spanje gedaan met de Smart winterbanden heb daarbij voor zeer betaaalbare Champiro 135 / 70 gekozen.
Dat ging op zich goed, afgezien van een akkefietje met de gendarme in Frankrijk .
We hebben het laatste club weekend bezocht in Buren, en ook dat ging goed kwa snelheid.
Het is wel handig om tactisch te rijden en de snelheid erin te houden.
Terug op de A 2 traject hoopte ik op een bekeuring met foto, ik ging 93 op de navigatie aangegeven snelheid.
De aangegeven 2cv snelheid zit er 10 % boven.
Toch droom ik nog van een kortere bak, maar dan in een volgend project met een pick up of bestel achtig iets...
Gr, Luc
Geplaatst: wo 4 dec, 2013 21:38
door Ducksen
Ik heb er ook 14 inch velgen op liggen zonder aanpassingen

Geplaatst: vr 6 dec, 2013 20:46
door gelemotor
Ducksen schreef:Ik heb er ook 14 inch velgen op liggen zonder aanpassingen

Hoe -wat- waar- welke velgen dan??
Gre, Luc
Geplaatst: vr 6 dec, 2013 20:52
door Ducksen
Moet je even op mijn restauratie pagina kijken daar staat het hele verhaal.
Het zijn 14 inch wielen en ze passen perfect zonder aanpassingen.

was wel ff zoeken naar deze velgen
Geplaatst: vr 6 dec, 2013 21:38
door gelemotor
Ducksen schreef:Moet je even op mijn restauratie pagina kijken daar staat het hele verhaal.
Het zijn 14 inch wielen en ze passen perfect zonder aanpassingen.

was wel ff zoeken naar deze velgen
Heb je een linkje voor me, zoek al even maar / vind niks en wil nu naar bed gaan, moet weer vroeg op, ga ik later van de week eens kijken....
gr, luc
Geplaatst: vr 6 dec, 2013 22:21
door Ducksen
Onder restauraties en verbouwingen.
Red 2cv 1986 custom en dan ergens halverwege
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11783