Vroeger was een vereniging of club noodzakelijk voor de onderdelen/verzekering/kennis.
Een 2cv verkocht je toen via een advertentie in het ccnl blaadje. Daar moest je dan volgens mij als vergoeding wel een paar postzegels voor bijsluiten. Het is nu bijna niet meer voor te stellen, dat gaat nu allemaal online.
Ik vind het ook jammer dat de platenwinkels verdwenen zijn, maar help er net zo hard aan mee door cd's te downloaden of online te beluisteren.
De wereld verandert, het is niet anders...
Het schuift steeds meer op naar een online wereld, je ziet het hier ook.
2cv liefhebbers verzamelen zich nu o.a. hier op deze site voor kennis en gezelligheid. En het mooie is dat we hier helemaal geen voorzitter, secretaris en penningsmeester hebben. En het leuke is ook dat er nog steeds spontaan leuke ritten of meetings georganiseerd worden, zoals de Betuwe rit.
En het is inderdaad ongehoord hoeveel commentaar en gezeik je krijgt (achter je rug of in je face) als je iets organiseert. Ik begin er niet meer aan....
Thijs schreef:Maar we kunnen dit nu allemaal wel sneu en akelig vinden maar als er geen animo is dat is het toch niet anders?
Bij mij komt er ook geen bakker meer aan de deur. Sterker nog er is helemaal geen winkel meer in het dorp terwijl er vroeger 3 bakkers waren.
Hiermee wil ik alleen aangeven dat de wereld verandert.
Is dat erg? Tja, als je 'hangt' aan het verleden dan wel.
We sleutelen nu toch ook elektronische ontsteking in onze oude brikken of laten ze zelfs verzinken.
We hangen er GPS apparatuur in.
Dat had André ook allemaal nooit voorzien.
De noodzaak om lid te zijn van een club kan ik ook niet bedenken.
Ik ben vorig jaar lid geworden van de DVN maar waarom weet ik eigenlijk niet.
De onderdelen haal ik bij mijn leverancier een dorp verderop veel goedkoper.
Het is ook nog eens dichterbij, het DVN-magazijn is aan de andere kant van Nederland.
Mijn Dyane is via internet verzekerd, voor 5,51 Euro per maand. Daar hoef ik geen klassiekerverzekering (inclusief verplicht lidmaatschap merkenclub) voor...
Technische kennis is gratis op dit forum en bij mijn leverancier krijg je bijna geld toe en op internet is ook erg veel te vinden.
Vrijwel alle meetings zijn toegankelijk voor niet-leden dus dat is ook geen reden.
Als je wat om je heen kijkt zijn er ook andere initiatiefnemers voor meetings die geen club zijn zoals de 2CVFriends met hun wintermeeting (aanrader trouwens!).
Ik probeer niemand onder te schoffelen. Ik ken de hele CCNL niet eens.
Maar wat ik probeer te zeggen:
De wereld verandert nou eenmaal....
Overigens heb ik geen goed woord over voor mensen die op een meeting gaan lopen klagen. Het zijn allemaal vrijwilligers.....