lasapparaat bij de Aldi
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Mag absoluut niet omdat je dan een heel mooi rijtje perforatiegaatjes krijgt. Dit is omdat electrodelassen te heet is voor het dunne Eendenplaatwerk, waardoor je er alleen maar gaten in brandt. En een gat is zo sterk als lucht.
Dat het niet mag heeft dus te maken met de technische beperkingen van het electrodelassen. Krijg je het desondanks voor elkaar met electrode te lassen zonder gaten, dan mag het dus.
Dat het niet mag heeft dus te maken met de technische beperkingen van het electrodelassen. Krijg je het desondanks voor elkaar met electrode te lassen zonder gaten, dan mag het dus.
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
ik denk dat het ook te maken heeft met je slak die je achterlaat met beklede electoden. dus als het zou kunnen. omdit plaatwerk dicht te krijgen. heb je wel grote kans op slak in sluiting.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
Lassen aan auto's is wat anders dan lassen in de bouw-/constructiewereld. Mag dus NIET!Cris schreef:met beklede elektroden lassen is vaak zelfs nog sterker dan met mig/mag. Het lijkt me sterk dat het niet mag van de RDW.
Zelfde verhaal van mensen die wel iemand aan hun auto laten lassen, omdat die persoon voor zijn werk ook veel last ... Het is een compleet andere materie.
La vie est belle.
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
electrodeapparaat kun je haast niet lassen aan een eend krijg je gatenkaas beste is natuurlijk mig/mag maar daar is natuurlijk ook een maar bij koop geen ferm of andere rommel je verliest meer tijd mee knettert sputter enz enz. beste is een kleine toortst. zelf heb ik een merkle lasaparaat op 230v deze toestelen zijn wel duus maar je koopt kwaliteit en dat onbreekt in de meeste gevallen nog wel eens
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Daar heb je op zich gelijk in ! Maar je hebt het over een vakman/-vrouw. En op het moment dat je voor het eerst een lasapparaat in je handen hebt, kan je nog niet gelijk lassen. Met een beetje pech maak je prachtige plaklassen zodat het spul niet werkelijk aan elkaar zit en gewoon weer uit elkaar dondert en met nog meer pech brand je overal gaten in en ben je nog verder van huis dan je al was !
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Valt best mee, even een cursus volgen bij rustbuster of zo, en nog wat oefenenen thuis op oud spul. Dan lukt het wel hoor. Met 0 laservaring en het bovenstaande gedaan heb ik mijn ghele eend voorzien van nieuwe binnenschermen en kofferbakbodem. Lassen is het punt niet, maar om alles pas te krijgen en schoon, das al 98% van het werk.
Beter een eend dan geen eend
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb zelf werktuigbouw gedaan (waarbij je ook leert lassen) en ik vindt m'n laskwaliteiten niet echt denderend.
Maar wat voor mij persoonlijk meeweegt dat ik niet aan m'n koets wil lassen is dat ik geen zin heb om dat ook nog eens te doen. Ik koop liever een compleet goede koets die gegalvaniseerd is.
Maar wat voor mij persoonlijk meeweegt dat ik niet aan m'n koets wil lassen is dat ik geen zin heb om dat ook nog eens te doen. Ik koop liever een compleet goede koets die gegalvaniseerd is.
Afblijven.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
electrode lassen aan je eend mag best van de rdw, het zal de rdw worst zijn hoe je het doet, het is het resultaat dat telt.
Maar je kunt met electrodes niet aan je eend lassen, electrodes zijn bedoeld voor 2mm dik materiaal OF DIKKER!
Niet voor 0.6 en 0.8mm plaat wat bij een eend gebruikt is!
Dus het resultaat is gewoon knudde als je met electrodes aan de gang gaat.
Het mooiste last tig, maar da;s net iets meer wennen als mig/mag.
Als je het kunt is autogeen (met 2 flessen) nog mooier, vooral voor cosmetisch lassen, maar voor constructies met caroserie plaat wordt toch altijd mig/mag gebruikt.
Maar je kunt met electrodes niet aan je eend lassen, electrodes zijn bedoeld voor 2mm dik materiaal OF DIKKER!
Niet voor 0.6 en 0.8mm plaat wat bij een eend gebruikt is!
Dus het resultaat is gewoon knudde als je met electrodes aan de gang gaat.
Het mooiste last tig, maar da;s net iets meer wennen als mig/mag.
Als je het kunt is autogeen (met 2 flessen) nog mooier, vooral voor cosmetisch lassen, maar voor constructies met caroserie plaat wordt toch altijd mig/mag gebruikt.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
electrode lassen aan eend koetswerk kun je vergeten, met heel veel geduld kun je tot 1,2 mm aan elkaar krijgen, maar dunner gaat echt niet lukken.
Tig is heerlijk lassen als je een volledige restauratie doet, je hebt namelijk 100% schoon metaal nodig. iedere vervuiling leverd een absoluut waardeloze las op. tocht in de ruimte waar je last ook trouwens.
Bij reparatiewerk aan een eend is het mij nooit gelukt om metaal aan twee kanten schoon genoeg te krijgen om goed te tiggen, ik ben meestal al blij als ik tussen de roest voldoende metaal vindt om iets tegenaan te lassen.
blijft dus eigenlijk Mig over, en dat is ook zo'n beetje het enige dat in de carrosseriebedrijven wordt gebruikt.
Ik zoek nog een puntlasapparaat, dat lijkt me de netste oplossing.
zo zijn eenden standaard ook in elkaar gezet.
Wie heeft er wel eens met een puntlasapparaat aan een eend gewerkt?
ik schat dat puntlassen ook gevoelig is voor vervuiling, maar het is wel een mooi schoon proces.
iemand ervaring?
groet,
Huub
Tig is heerlijk lassen als je een volledige restauratie doet, je hebt namelijk 100% schoon metaal nodig. iedere vervuiling leverd een absoluut waardeloze las op. tocht in de ruimte waar je last ook trouwens.
Bij reparatiewerk aan een eend is het mij nooit gelukt om metaal aan twee kanten schoon genoeg te krijgen om goed te tiggen, ik ben meestal al blij als ik tussen de roest voldoende metaal vindt om iets tegenaan te lassen.
blijft dus eigenlijk Mig over, en dat is ook zo'n beetje het enige dat in de carrosseriebedrijven wordt gebruikt.
Ik zoek nog een puntlasapparaat, dat lijkt me de netste oplossing.
zo zijn eenden standaard ook in elkaar gezet.
Wie heeft er wel eens met een puntlasapparaat aan een eend gewerkt?
ik schat dat puntlassen ook gevoelig is voor vervuiling, maar het is wel een mooi schoon proces.
iemand ervaring?
groet,
Huub
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: